اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینترنت 5G سرعتی بیش از 20Gbps دارد!


اگرچه نسل چهارم اینترنت همراه یعنی 4G-LTE تبدیل به یک استاندارد جهانی در دنیا شده و محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام کرده در حال کار بر روی نسل بعدی اینترنت همراه یعنی 5G است.





صبح بخیر: اگرچه نسل چهارم اینترنت همراه یعنی 4G-LTE تبدیل به یک استاندارد جهانی در دنیا شده و محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام کرده در حال کار بر روی نسل بعدی اینترنت همراه یعنی 5G است.

اینترنت 5G سرعتی بیش از 20Gbps خواهد داشت!

12 نماینده از ITU در فواصل زمانی دهم تا هجدهم ژوئن بر روی استانداردهای شبکه 5G بحث و تبادل نظر کردند. ITU تصمیم گرفته 5G را با حداکثر سرعت 20Gbps یا 20 برابر بیشتر از سرعت 4G-LTE ارائه کند.

البته این را به خاطر داشته باشید که سرعت ذکر شده هم اکنون بصورت یک نظریه است. سریع‌ترین شبکه، LTE CAT 9 با سرعت 300Mbps است که مشخص است از سرعت استاندارد 4G یعنی 1Gbps پایین‌تر است. اگر بتوان به سرعت مورد نظر در 5G دست پیدا کرد مثل این است که کاربر در مدت زمانی بسیار کمی یک فیلم با کیفیت بالا را دانلود کند. در صورت به واقعیت تبدیل شدن این شبکه، 5G می‌تواند در یک محدوده 1 کیلومتری بیش از یک میلیون دستگاه را با سرعت 100Mbps سرویس دهی کند.

قرار است ITU در المپیک 2018 بصورت آزمایشی شبکه 5G را به مرحله اجرا در آورد و مرحله اجرای تجاری آن به سال 2020 موکول خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
اینترنت 5G

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای گوگل از آسمان اینترنت 5G می‌ریزد



نسل پنجم اینترنت و ابزارهای ارتباطی، موضوع تحقیق بسیاری از غول‌های حوزه تکنولوژی است اما این تحقیقات به‌صورت کاملا محرمانه انجام می‌شوند و کشف اخبار از آنها نیازمند جاسوسی‌های بسیار پیچیده‌ای است.

به گزارش آنا ، نام پروژه فوق‌سری و محرمانه شرکت گوگل «Skybender» است و در آن قرار است هواپیماهای فضایی این شرکت که با استفاده از انرژی خورشیدی حرکت می‌کنند، از آسمان نسل پنجم تکنولوژی ارتباطی را بر سر مردم بریزند.

 

اخبار,اخبار علمی,هواپیمای گوگل


نسل پنجم اینترنت نوع ارتباطی است که می‌تواند 40 برابر سریعتر از تکنولوژی LTE داده‌ها را انتقال دهد.

 

این نسل از ارتباطات با اتکا به امواج میلی‌متری رشد یافته و اکنون گوگل با استفاده از هواپیمای غول‌آسایی که ساخت شرکت ائرواسپیس است، در حال آزمایش روی سرویس اینترنت نسل پنجم است.

این تکنولوژی پیش از این و در سال 2012 از سوی DARPA برای برقراری یک شبکه بی‌سیم پرسرعت برای واحدهای نظامی مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه آن هیچ‌گاه به اطلاع عمومی نرسید و در واقع امواج میلی‌متری و توانمندی‌های آن به‌طور کامل یک مقوله سری محسوب شده‌اند.

اکنون گوگل امیدوار است با استفاده از اجازه پرواز تحقیقاتی که از سوی FCC تا ماه خرداد آینده دریافت کرده است، نسل پنجم اینترنت را از آسمان به زمین بیاورد.

 

بزرگترین مشکل در کار با امواج میلی‌متری این است که این امواج پس از طی مسافتی به آرامی نابود می‌شوند و برد عملیاتی آنها به‌هیچ‌وجه با برد و پوشش سیگنال‌های موبایل امروزی قابل مقایسه نیست.

اخبار علمی - آنا