اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینترنت رایگان در یک روستای کشور


مبتکر روستاهای اینترنتی ایران و کارشناس فناوری اطلاعات گفت: اولین روستای اینترنتی ایران که از توابع شاهرود است دارای اینترنت پرسرعت بی سیم رایگان با 2 مگابیت در ثانیه پهنای باند شد.

مبتکر روستاهای اینترنتی ایران و کارشناس فناوری اطلاعات گفت: اولین روستای اینترنتی ایران که از توابع شاهرود است دارای اینترنت پرسرعت بی سیم رایگان با 2 مگابیت در ثانیه پهنای باند شد.

دکتر علی اکبر جلالی از راه اندازی اینترنت بی سیم رایگان در اولین روستای اینترنتی ایران در منطقه شاهکوه از توابع استان شاهرود خبر داد و اظهار داشت: روستاییان این روستا به اینترنت پرسرعت بی سیم با سرعت حداکثر 2 مگابیت در ثانیه دست پیدا کردند.

این استاد دانشگاه علم و صنعت در همایش علمی فناوری های پردازشی نوین در صنعت بانک و بیمه با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی با استفاده از فناوری اطلاعات باید از روستاها آغاز شود، گفـت: نقش آگاهی در توسعه جوامع، لزوم فرهنگسازی را برای بکارگیری فناوری اطلاعات پررنگ می کند و در این میان شروع فرهنگسازی از روستاها می تواند گام نخست در توسعه کشور در هزاره سوم باشد.
 
حل مشکلات توسعه ای افزایش پهنای باند اینترنت
 دکتر جلالی با تاکید بر استفاده از فرصتهای اقتصادی در هزاره سوم به وضعیت سرعت اینترنت در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی جوامع امروزه بر پایه فناوری اطلاعات بنا شده است، ادامه داد: در حالیکه کشورهایی مانند فیلیپین، مالزی و کره جنوبی با تکیه بر فناوری اطلاعات خود را توسعه داده اند در کشور ما اینترنت فیلتر است و محدودیت پهنای باند جلوی توانمندی ما را گرفته است.
 
وی با بیان اینکه بحث امنیت چالش عمده در کشور ما محسوب می شود و به همین دلیل تهدیدات در فضای سایبر ما را دچار مشکل می کند، افزود: اینترنت چمدانی که چندی است از سوی آمریکا مطرح شده است برای کشورهایی است که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و از فرصتهای بکارگیری فناوری اطلاعات برای توسعه استفاده نکرده اند.
 
این استاد دانشگاه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی در کشور را توسعه پهنای باند اینترنت و حذف محدودیت های فعلی عنوان کرد و گفت: در غیراینصورت باید برای جلوگیری از تمامی تهدیدات آمریکا مانند اینترنت چمدانی، اینترنت سایه، اینترنت نامریی و اینترنت غیرقابل کشف تیم های مختلفی بکار بگماریم که این غیرممکن است.
 
همه کامپیوترها در دانشگاهها و ادارات ویروسی است
 دکتر جلالی با بیان اینکه تکنولوژی، علم، فناوری اطلاعات، سنت و ارزشهای اسلامی باید در کنار هم و به صورت هماهنگ پیش رود ، اظهار داشت: با فرهنگ سازی مناسب می توان فناوری اطلاعات را همگام با حفظ ارزشهای اسلامی توسعه داد.
 
وی با تاکید بر اینکه در قرن 21 عدم استفاده صحیح از فناوری اطلاعات به ضرر توسعه اقتصادی کشور می انجامد اضافه کرد: به دلیل عدم استفاده از توانمندی ها و عدم اطلاع رسانی و آموزش هم اکنون تمامی کامپیوترها در ادارات و دانشگاههای کشور ویروسی است.
 
جهان دیجیتالی در مسیر ارتباطات ویدیویی
 استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به راه اندازی فاز آزمایشی امکان سنجی بانکداری مجازی در ایران که در بانک مسکن انجام شد، ادامه داد: نیازمند آموزش و آگاه سازی برای بانکداری مجازی در کشور هستیم و این در حالی است که جهان دیجیتالی در حال حرکت در مسیر ارتباطات ویدیویی است.
 
وی با بیان اینکه آینده دنیا به سمت ارتباطات ویدیویی با استفاده از باند پهن در حرکت است به رشد اقتصادی دنیا با پهنای باند روی تلفن همراه اشاره کرد و گفت: بیش از 22 درصد از رشد اقتصادی دنیا از طریق پهنای باند موبایل صورت می گیرد و این در حالی است که پهنای باند اینترنت در کشور ما محدود است.
 
دکتر جلالی آینده را متعلق به بازاریابی و شبکه های اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه نگاه اقتصادی به فضای مجازی می تواند بسیاری از مشکلات فعلی کشور را رفع کند، افزود: در این راستا نیاز به حضور شرکتهای قدر و توانمند در عرصه فناوری اطلاعات در کشور نیز احساس می شود.

منبع: خبرگزاری مهر



ویدیو مرتبط :
اینترنت رایگان آسیاتک در کل کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت وای‌ فای رایگان در این کشور


دولت سنگاپور دسترسی مردم به اینترنت وای‌فای را افزایش می‌دهد.

 خبرگزاری ایسنا:  دولت سنگاپور دسترسی مردم به اینترنت وای‌فای را افزایش می‌دهد.

دولت سنگاپور برای توسعه دسترسی مردم به اینترنت رایگان فراخوان همکاری داده است و قصد دارد تا این طرح را تا سال 2017 به مرحله اجرا درآورد.

وزارت ارتباطات و اطلاعات سنگاپور اعلام كرده است: دولت سنگاپور برای اجرای مرحله بعدی طرح موسوم به Wireless@SG به دنبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌گردد و در این خصوص فراخوان داده است.

در این راستا سنگاپور در حال تبدیل شدن به جامعه‌ای با امکان ارتباط بالاست، ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. از سال 2006 تا کنون 7500 نقطه اینترنت وای‌فای رایگان در سراسر سنگاپور ایجاد شده که دو میلیون و 100 هزار کاربر دارد.

دولت سنگاپور قصد دارد تا دسترسی به اینترنت رایگان را در این کشور پیشرفته اقتصادی تسهیل کند.