اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایمن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان


هر ساله گروهی از کارشناسان آلمانی فهرستی از ایمن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: هر ساله گروهی از کارشناسان آلمانی فهرستی از ایمن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر می‌کنند.

 پنج شرکتی که امسال در رده‌های نخست این فهرست قرار گرفته‌اند، متعلق به کشورهای آسیایی و عربی هستند.

بر اساس ارزیابی کارشناسان آلمانی، شرکت هواپیمایی هنک‌کنگی "کاتای پاسیفیک" در سال 2015 نیز همانند سال پیش از آن، ایمن‌ترین شرکت‌هواپیمایی جهان لقب گرفته است.

این ارزیابی از سوی مرکز بررسی سوانح هوایی (JACDEC) مستقر در هامبورگ و بر اساس مقایسه 60 شرکت هواپیمایی بزرگ جهان با یکدیگر انجام شده است.

در رده دوم این فهرست، شرکت هواپیمایی "امارات" قرار دارد و پس از آن شرکت هواپیمایی "اوا ایر" متعلق به تایوان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در این ارزیابی که در مجله تخصصی "Aero International" منتشر شده، این است که در رده اول تا پنجم ایمن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان، شرکت‌های هوایی آسیایی و عربی قرار دارند. تازه در رده ششم است که با حضور شرکت هواپیمایی هلندی "کی‌ال‌ام" این سلطه شکسته می‌شود.

خطوط هواپیمایی "لوفت‌هانزا" و "ایر برلین" که هر دو متعلق به آلمان هستند، در رده دوازدهم و بیستم جای دارند.

با این حال اتحادیه خلبانان آلمان "Cockpit " هشدار داده است که این ارزیابی را نباید 100 در صد جدی دانست. سخنگوی این اتحادیه این فهرست را یک جهت‌دهنده ذهنی توصیف کرده و به مشتریان توصیه کرده، در کنار این ارزیابی به قیمت بلیت پرواز نیز توجه داشته باشند: اگر قیمت بلیت هواپیما ارزان‌تر از قیمت مسیر رفت به فرودگاه باشد، باید این سوال را از خود پرسید که آیا پولی که برای بلیت پرداخت شده، هزینه‌ها را خواهد پوشاند و اینکه شرکت هواپیمایی با ارائه قیمت پایین) در کدام قسمت صرفه‌جویی کرده است؟

 10 خطوط هواپیمایی ایمن جهان به ترتیب عبارتند از:

- کاتای پاسیفیک (چین/هنگ‌کنگ)

- امارات (امارات متحده عربی)

- اوا ایر (تایوان)

- قطر ایرویز (قطر)

- هاینان ایرلاینز (چین)

- کی‌ال‌ام (هلند)

- ایر نیوزلند (نیوزلند)

- هواپیمایی اتحاد (امارات متحده عربی)

- هواپیمایی ژاپن (ژاپن)

- تی‌ای‌پی پرتغال (پرتغال)


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از بهترین خطوط هواپیمایی جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درباره هواپیمایی که سقوط کرد:‌ از عدم اقبال کشورهای جهان تا سقوط سوم در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,سقوط هواپیمای ایران

 

اخبار اقتصادی - درباره هواپیمایی که سقوط کرد:‌ از عدم اقبال کشورهای جهان تا سقوط سوم در ایران

هم اکنون نیز به جز روسیه و اوکراین ،تنها چند کشور انگشت شمار از جمله ایران،جمهوری آذربایجان و لیبی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده می کنند.

 بار دیگر سقوط هواپیما مردم ایران را داغدار کرد و این بار ، دهها نفر در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای ایران 140 در نزدیکی تهران جان خود را از دست دادند.

با شدت گرفتن تحریم ها علیه ایران که نماد بارز آن ، نفروختن هواپیماهای مسافربری به کشورمان بود ، تصمیم به ساخت هواپیما در داخل کشور گرفته شد.

 در فضای تحریم ها ، تنها می شد با روس ها اوکراینی ها وارد مذاکره شد. بدین ترتیب مدیران روسی - اوکراینی در سال 1996 کارخانه آنتونوف درخارکف اوکراین پذیرفتند که هواپیمای آنتونوف 140 خود را در ایران نیز تولید کنند. نام این محصول ایران 140 نامیده شد و چند سال بعد در شرکت "هسا"ی اصفهان تولید آن آغاز شد.

سایت هسا در این باره چنین می نویسد:بعد از آموزش پرسنل، فروند اول با مشارکت کارشناسان اوکراینی مونتاژ گردید و از فروند دوم کارشناسان هسا (تحت نظارت دفتر طراحی آنتونوف) به تنهایی موفق به ساخت و مونتاژ شدند.
 
قرارداد تولید این هواپیما در اصفهان در شرایطی منعقد شد که تنها سه سال از تولید آن در اوکراین می گذشت و آنتونوف 140 هنوز امتحان خود را پس نداده بود. هم اکنون نیز به جز روسیه و اوکراین ،تنها چند کشور انگشت شمار از جمله ایران،جمهوری آذربایجان و لیبی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده می کنند و در سطح جهان اقبالی به آن نشده است. 
 
هواپیمای ایران 140 در حالی امروز در حوالی تهران سقوط کرد که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون عمران مجلس ، پیشتر در خصوص به کارگیری این هواپیما در خطوط هوایی کشور هشدار داده بود.
 
جالب و البته غم انگیز اینجاست که اولین سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در ایران هنگامی رخ داد که گروهی از کارشناسان روسی و اوکراینی در سال 2002 برای افتتاح خط مونتاژ این هواپیما در مسیر ایران بودند که آنتونوف آنها در لارستان سقوط کرد و همه شان کشته شدند.
 
سقوط بعدی این هواپیما در ایران نیز هنگامی بود که با ایرانی سازی،‌نامش را ایران 140 گذاشتند و چند خلبان و کمک خلبان که در حال پرواز آموزشی با آن بودند و جان دادند.
در سال 84 هم در فرودگاه اراک سانحه ای برای ایران 140 به وجود آمد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
 
در سال 2005 هم یک فروند آنتونوف 140 که متعلق به خطوط هوایی کشور آذربایجان بود، در دریای خزر سقوط کرد و تمام 23 مسافر آن کشته شدند.
 
 سرانجام این پرنده روسی - اوکراینی مرگبار ، این بار لحظاتی بعد از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد تهران ،‌ بالش از بدنه جدا شد و مسافرانش را به کشتن داد تا ادامه تولید این هواپیما در ایران در هاله ای از ابهام فرو رود.

اخبار اقتصادی - عصر ایران