اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایست قلبی شاهد عینی از گردن زدن داعش


'أحمد المسماری' سخنگوی ارتش لیبی روز سه شنبه، اعلام کرد که یک شاهد عینی که کارمند میدان نفتی 'الغانی' است پس از مشاهده گردن زدن گروگان ها دچار حمله قلبی شد و چندی بعد درگذشت.

خبرگزاری ایرنا: 'أحمد المسماری' سخنگوی ارتش لیبی روز سه شنبه، اعلام کرد که یک شاهد عینی که کارمند میدان نفتی 'الغانی' است پس از مشاهده گردن زدن گروگان ها دچار حمله قلبی شد و چندی بعد درگذشت.

مقامات فیلیپینی پیشتر تایید کرده بودند که چهار تبعه این کشور در میان ۹ گروگان میدان نفتی الغانی بسر می برند که شامل یک اتریشی، یک تبعه چک، یک بنگلادشی، یک تبعه گینه، ویک خارجی که هویتش مشخص نیست، هستند.

اعدام این پنج خارجی دومین عملیات بزرگی است که در آن داعش اتباع خارجی را هدف قرار می دهد.

در اولین نوع این عملیات ۲۱ تبعه مصری توسط داعش گردن زده شدند که این اقدام موجب فرار هزاران مصری از لیبی شد.

یک گروه مسلح روزجمعه گذشته با حمله به میدان نفتی الغانی در نزدیکی شهر 'زله' (۷۵۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس)، هشت نفر از نگهبانان این مکان را به قتل رساندند.

این درحالی است که افراد مسلح در ماه مارس گذشته یک نفتکش را ربوده و به بندر'السدره' در خارج از آبهای سرزمینی لیبی منتقل کردند که با دخالت نیروی دریایی آمریکا به درخواست دولت لیبی این نفتکش در جنوب قبرس متوقف شد.

تولید نفت در لیبی که ۷۵ درصد از درآمد این کشور را تشکیل می دهد پس از سرنگونی رژیم 'معمر قذافی' دیکتور سابق لیبی کاهش یافت و از یک ونیم میلیون بشکه در روز به حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر ۲۰۱۴ رسید.


ویدیو مرتبط :
گردن زدن ساحرین بدست داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایست قلبی 1 شاهد عینی از عمل تازه داعش


گروه تروریستی داعش ۸ تن از گروگان‌های خارجی را که روز جمعه گذشته در منطقه نفتی لیبی ربوده بود، سربرید.

ایرنا: 'أحمد المسماری' سخنگوی ارتش لیبی روز سه شنبه، اعلام کرد که یک شاهد عینی که کارمند میدان نفتی 'الغانی' است پس از مشاهده گردن زدن گروگان ها دچار حمله قلبی شد و چندی بعد درگذشت.

مقامات فیلیپینی پیشتر تایید کرده بودند که چهار تبعه این کشور در میان 9 گروگان میدان نفتی الغانی بسر می برند که شامل یک اتریشی، یک تبعه چک، یک بنگلادشی، یک تبعه گینه، ویک خارجی که هویتش مشخص نیست، هستند.

اعدام این پنج خارجی دومین عملیات بزرگی است که در آن داعش اتباع خارجی را هدف قرار می دهد.

در اولین نوع این عملیات 21 تبعه مصری توسط داعش گردن زده شدند که این اقدام موجب فرار هزاران مصری از لیبی شد.

یک گروه مسلح روزجمعه گذشته با حمله به میدان نفتی الغانی در نزدیکی شهر 'زله' (750 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس)، هشت نفر از نگهبانان این مکان را به قتل رساندند.

این درحالی است که افراد مسلح در ماه مارس گذشته یک نفتکش را ربوده و به بندر'السدره' در خارج از آبهای سرزمینی لیبی منتقل کردند که با دخالت نیروی دریایی آمریکا به درخواست دولت لیبی این نفتکش در جنوب قبرس متوقف شد.

تولید نفت در لیبی که 75 درصد از درآمد این کشور را تشکیل می دهد پس از سرنگونی رژیم 'معمر قذافی' دیکتور سابق لیبی کاهش یافت و از یک ونیم میلیون بشکه در روز به حدود 350 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر 2014 رسید.