اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایزدی ها، بار دیگر در محاصره قرار گرفتند/داعش جاده های منتهی به کوهستان سنجار را مسدود کرد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ایزدی ها، بار دیگر در محاصره قرار گرفتند/داعش جاده های منتهی به کوهستان سنجار را مسدود کرد

نیروهای پیشمرگ از بامداد امروز عملیاتی را علیه داعش برای باز کردن معبری در این منطقه آغاز کرده اند.

 نیروهای پیشمرگ کرد عراقی سعی دارند یکبار دیگر محاصره ایزدی ها توسط داعش را بشکنند و افرادی را که در کوهستانهای سنجار در محاصره قرار گرفته اند نجات دهند.

به گزارش «انتخاب»، پیش بینی می شود مسئله ایزدی ها در کوههای سنجار مجددا بحرانی شود زیرا افراد مسلح گروه داعش همه جاده های منتهی به کوهستان سنجار را مسدود کرده اند و این منطقه را از همه طرف به محاصره خود در آورده اند.

در گذشته پس از محاصره ایزدی ها ، نیروهای آمریکائی کمک هایی را به ایزدی ها رساندند و پیشمرگ ها نیز توانستند راهی را باز کنند تا ایزدی ها بتوانند از محاصره خارج شوند و به سوریه و سپس به عراق بروند. اکنون این راه نیز بسته شده است.

نیروهای پیشمرگ از بامداد امروز عملیاتی را علیه داعش برای باز کردن معبری در این منطقه آغاز کرده اند.

نیروهای پیشمرگ در زُمّار نیز عملیاتی را آغاز کرده اند و در این مسیر پیشرفتهایی داشته اند، اما بمب ها و مین های کار گذاشته شده در اطراف این شهر پیشروی ها را کند کرده است. آنها فقط به حملات خمپاره ای علیه داعش اکتفا می کنند.

در جبهه سوم که کرکوک است نیروهای پیشمرگ عملیاتی را در الحویجه آغاز کرده اند. پیشمرگ ها تلاش می کنند به سمت این شهر پیشروی کنند تا مانع از نفوذ احتمالی آنها به کرکوک شوند.

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
شرایط سخت ایزدی های آواره از حمله داعش در کوههای سنجار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۳۳ زن در سال نوی میلادی در كنگو مورد تجاوز قرار گرفتند



 

 ۳۳ زن در سال نوی میلادی در كنگو مورد تجاوز قرار گرفتند

 

مقامات دولت جمهوری دموكراتیك كنگو اعلام كردند كه در سال نوی میلادی ۳۳ زن در این كشور آفریقایی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفتند.

مقامات دولت جمهوری دموكراتیك كنگو اعلام كردند كه در سال نوی میلادی ۳۳ زن در این كشور آفریقایی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آنه ماری لوف» رییس مركز پزشكی منطقه جنوب «كی وو» در جمهوری دموكراتیك كنگو در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور عنوان كرد: در زمان سال نوی میلادی، ۳۳ زن مورد تجاوز نیروهای امنیتی و شورشیان قرار گرفتند.

رییس مركز پزشكی منطقه جنوب «كی وو» در جمهوری دموكراتیك كنگو در این باره به شبكه خبری سی ان ان خاطر نشان كرد: در میان این قربانیان، چند كودك هم دیده می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پلیس این كشور تاكنون چهار مرد در این رابطه دستگیر شدند.

همچنین بر اساس اعلام رسانه های بین المللی، در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰۰ زن و كودك توسط نیروهای امنیتی و شورشی در این كشور آفریقایی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار گرفتند.... / خبرگزارى ایسنا