اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرفرانس از ماه آوریل به تهران باز می گردد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بهبود روابط تجاری ایران و اروپا پس از توافق هسته ای
ایرفرانس از ماه آوریل به تهران باز می گردد

ایرفرانس از ماه آوریل سال 2016 میلادی پرواز خود از فرودگاه شارل دوگل پاریس به تهران را آغاز می کند. همکاری ایرفرانس با ایران از سال 2008 میلادی به حالت تعلیق درآمده بود.

خبرگزاری "رویترز" با انتشار خبری اعلام کرد که شرکت هواپیمایی "ایرفرانس" اعلام کرده که دو خط پرواز هوایی جدید از جمله خط پرواز به تهران را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خرداد، این خبرگزاری درباره جزئیات پرواز ایرفرانس به ایران می نویسد:"نخستین خط به مقصد نیویورک و فرودگاه جان اف کندی از پاریس است و خط بعدی به مقصد تهران از فرودگاه شارل دوگل پاریس خواهد بود". این خبرگزاری در ادامه افزوده است که این خطوط از ماه آوریل سال 2016 میلادی کار خود را آغاز خواهند کرد.
 

رویترز این رویداد را نشانه ای از بهبود همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اروپا پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 قلمداد کرده است.

این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند این تصمیم پنج ماه پس از توافق هسته ای گرفته شده است. ایرفرانس اعلام کرده است که پروازها در حالی از سر گرفته می شوند که در سال 2008 میلادی به حالت تعلیق درآمده بودند.
 
این شرکت عظیم هواپیمایی با انتشار بیانیه ای افزوده است:"ایرفرانس قصد دارد در راستای رشد روابط تجاری اتحادیه اروپا با ایران به عنوان شریک بزرگ تجاری اقدامات خود را تقویت کند".

 

اخبار بین الملل - خردادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
بـــازی های ماه April (آوریل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر فدریکا موگرینی به تهران در ماه آوریل



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی,فدریکا موگرینی

فدریکا موگرینی، مسئول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ماه آوریل 2016 ( فروردین - اردیبهشت )در رأس یک هیات همکاری اروپا به ایران سفر خواهد کرد.

فدریکا موگرینی در جریان این سفر زمینه‌های گوناگون همکاری با ایران بر اساس نتایج گفت‌وگوی سران دو طرف در روز 8 فوریه( سفر ظریف به بروکسل و دیدار با مقامات اتحادیه اروپا ) را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا بر اساس آنچه که خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده است موضوعاتی همچون تجارت، انرژی، محیط زیست، مهاجرت، حقوق بشر، آموزش و تحقیقات علمی از جمله عرصه‌های احتمالی برای همکاری‌های دو طرف است.

موگرینی بعد از توافق وین نیز در روز سه شنبه 6 مردادماه سال جاری در رأس هیاتی به تهران آمد و با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله وزیر خارجه و رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

موگرینی در نوامبر سال 2014 میلادی با رأی رهبران اروپا به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت 5 سال انتخاب شد و جایگزین کاترین اشتون انگلیسی که دارای 20 سال اختلاف سنی با اوست، در این اتحادیه شد.

فدریکا موگرینی که در 16 ژوئن 1973 در رم به دنیا آمده است در سال 2014 در دولت «ماتئو رنتسی Matteo Renzi» برای چندماه مسئولیت وزارت خارجه ایتالیا را به عنوان سومین زن رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور بر عهده گرفت. پیش از او خانم‌ها« اما بونینو» و «سوزانا آنجلی» به کرسی وزارت خارجه تکیه زده بودند.

این سیاستمدار زن پیش از تصدی پست وزارت خارجه ایتالیا، سمت‌های دیگری نیز داشته است. وی در سال 2008 با قرار گرفتن در لیست انتخاباتی حزب دموکراتیک به مجلس ایتالیا راه یافت و عضو کمیسیون دفاعی مجلس بوده است. در حوزه سیاست خارجی هم این فرد، عضویت در هیئت پارلمانی اعزامی به شورای پارلمانی اروپا و شورای پارلمانی اتحادیه غرب اروپا را تجربه کرده است.

نخستین دور از گفت‌وگوهای ایران و اروپا در سطح عالی با حضور معاونین دو طرف ( روانچی، اشمید) در ماه گذشته در تهران به مدت دو روز برگزار شد.

طبق آنچه که اعلام شده این گفت‌وگوها هر شش ماه یک بار برگزار خواهد شد و طرفین در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.


 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا