اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرج قادری درگذشت


ایرج قادری كارگردان وبازیگر پیشكسوت سینمای ایران دقایقی پیش دارفانی را وداع گفت. این كارگردان مدتی بود به علت بیماری در بیمارستان مهراد بستری شده بود.

خبرگزاری مهر: بعد از انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره وضعیت جسمی ایرج قادری، مسئولان بیمارستان مهراد اعلام کردند این هنرمند صبح امروز دارفانی را وداع گفته‌است.

ایرج قادری که از چندی پیش در بیمارستان مهراد بستری شده بود ساعت چهار صبح امروز 17 اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت.



خبردرگذشت این هنرمند پیشکسوت برای نخستین‌بار شب گذشته در رسانه‌ها منتشر شد که تا نیمه‌شب چندین‌بار از سوی مسئولان بیمارستان مهراد تکذیب شد اما سرانجام صبح امروز کادر پزشکی این بیمارستان خبر درگذشت وی را تأیید کردند.

ایرج قادری متولد سال 1314 تهران و دارای تحصیلات ناتمام در رشته پزشکی و داروسازی است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۳۴ با بازی در فیلم "چهار راه حوادث" به کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز کرد. او سال ۱۳۴۱ شرکت سینمایی "پانوراما" را به همراه موسی افشار تأسیس کرد.

او کارگردانی فیلم‌های "محاکمه"، "چشمان سیاه"، "سام و نرگس"، "می‌خواهم زنده بمانم"، "طوطیا"، "تاراج"، "آکواریوم" و... را در کارنامه دارد.


ویدیو مرتبط :
ایرج قادری -صحبتهای پسر بزرگمرد سینمای ایران ایرج قادری ویدیو های سعید s

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب درگذشت ایرج قادری / حال این بازیگر و کارگردان سینما به شدت وخیم است



  ،  ایرج قادری,وضعیت ایرج قادری,عکس ایرج قادری,اخبار

 

تکذیب درگذشت ایرج قادری / حال این بازیگر و کارگردان سینما به شدت وخیم است

سینما - در حالی که خبر درگذشت ایرج قادری کارگردان بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران در سایت‌های مختلف منتشر شده، پرسنل بیمارستان مهراد می گویند که علائم حیاتی او بسیار ضعیف است، اما فوت او هنوز به ما اعلام نشده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، خبر درگذشت این بازیگر سینما که سال 1314 در تهران به دنیا آمد در سایت «هفت» و برخی دیگر از سایت ها منتشر شده بود. پرسنل بیمارستان مهراد حال این کارگردان را به شدت وخیم اعلام می کنند.

قادری در سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و از فروردین سالجاری در بیمارستان مهراد تهران بستری شده است.

از چند روز پیش ملاقات با این کارگردان که به کما رفته ممنوع شده است.

 

او که تحصیلاتش را در رشته پزشکی و داروسازی ناتمام گذشته بود، سال 1334 برای نخستین بار در فیلم «چهار راه حوادث» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان بازی کرد.

قادری طی سال‌های فعالیتش در بیش از 70 فیلم به عنوان بازیگر مقابل دوربین رفته است.  در کارنامه کاری او کارگردانی بیش از 40 فیلم سینمایی نیز دیده می شود.

آخرین فیلم این کارگردان «شبکه» نام دارد که همچنان در انتظار نوبت اکران است.

از دیگر فعالیت های ایرج قادری می‌توان به نگارش 5 فیلمنامه و تهیه کنندگی 9 فیلم اشاره کرد.

محمدرضا گلزار یکی از بازیگران سینمای پس از انقلاب است که برای نخستین بار در فیلمی از ایرج قادری(سام و نرگس) حضور مقابل دوربین را تجربه کرد.

اولین فیلم ایرج قادری پس از انقلاب «دادا» بود که در سال 1361 ساخته شد./خبرآنلاین