اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران 1420 در بین پیرترین کشورهای جهان


وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به اینكه هم اكنون حدود 31.5درصد جمعیت كشور (24میلیون نفر) بین 15تا 29 سال سن دارند ، گفت: ایران در سال های 1420 تا 1425 شمسی، در بین پیرترین كشورهای جهان خواهد بود.

شفقنا: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به اینكه هم اكنون حدود 31.5درصد جمعیت كشور (24میلیون نفر) بین 15تا 29 سال سن دارند ، گفت: ایران در سال های 1420 تا 1425 شمسی، در بین پیرترین كشورهای جهان خواهد بود.

اسدالله عباسی درمراسم معرفی كارآفرینان برتر جوان كه در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: موضوع جوانان اعم از اشتغال، ازدواج و مسكن باید مورد توجه مسوولان و برنامه ریزان باشد.

وی با اشاره به این كه هم اكنون 15 میلیون جوان در كشور در حوزه آموزش و كار فعالیت دارند، خاطرنشان كرد كه در حوزه ازدواج تمامی جوانان كشور مورد نظر برنامه ریزان اجتماعی هستند.

به گفته ی عباسی، جوانان در هر كشوری فرصت هستند و می توانند در عرصه سیاسی حماسه آفرین باشند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان این كه سال گذشته 16میلیون و 600 هزار نفر- ساعت توانستند آموزش مهارت در كشور كسب كنند، افزود: هم اكنون 15 هزار آموزشگاه آزاد در سطح كشور فعال است.

وی در خصوص اعزام جوانان برای مسابقات بین المللی مهارت گفت: جوانان ایرانی در سال های اخیر توانسته اند توانمندی های خود را به نحو چشمگیری در معرض قضاوت داوران قرار دهند و خوشبختانه به رتبه های برتری در میان سایر كشورهای شر كت كننده در این مسابقات رسیده اند.

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد توسعه كارآفرینی گفت: تشكیل این بنیادها در سال 1391 به تصویب رسیده است و امسال این طرح با جدیت در همه استان های كشور اجرایی می شود.

عباسی با بیان اینكه سال گذشته 1.5 میلیون مشاوره كارآفرینی از سوی مسوولان حوزه كار به متقاضیان داده شد، ابراز امیدواری كرد كه دست اندركاران این حوزه بتوانند بزودی شناسنامه كارآفرینی برای كارآفرینان صادر كنند.

وی وامهای كم بهره را بهترین راه كمك به كارآفرینان جوان دانست و افزود: این افراد می توانند از بانك ها و موسسات مالی نزدیك به وزارتخانه نظیر بانك توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) و بانك رفاه كارگران این موضوع را پیگیری كنند.

وی از تربیت مربیان فنی و حرفه ای دیگر كشورهای منطقه در جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: هم اكنون ایران به لحاظ آموزش مهارت در زمره كشورهای توانمند است و تاكنون 2 دوره تربیت مربی مهارت ،در ایران برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان كرد كه قول مساعد برای راه اندازی مراكز فنی و حرفه ای در كشورهای منطقه و آفریقایی از سوی ایران داده شده است كه بزودی راه اندازی خواهد شد.

در این مراسم كه وزیر ورزش و جوانان هم حضور داشت از 9 نفر كارآفرین جوان در حوزه صنعت، كشاورزی و فناوری اطلاعات تقدیر شد.


ویدیو مرتبط :
جایگاه ایران در بین امن‌ترین کشورهای جهان در نظرسنجی موسسه گالوپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاق‌ترین کشورهای جهان و رتبه ایران



چاق‌ترین کشورهای جهان,شاخص توده بدنی مردم جهان, سنگین‌ترین و سبک‌ترین شهروندان بزرگسال جهان

تازه‌ترین داده‌های پژوهشی منتشر کرد:

چاق‌ترین کشورهای جهان و رتبه ایران

یک داده‌نمایی تازه، به معرفی نمودار جالبی از میانگین شاخص توده بدنی مردم جهان پرداخته که سنگین‌ترین و سبک‌ترین شهروندان بزرگسال جهان را نمایش می‌دهد.

با توجه به جامعه ثروتمند و علاقه‌مند به مصرف مواد غذایی سریع، بسیاری از مردم ممکن است آمریکا را در بالای این لیست قرار دهند؛ این در حالیست که بر اساس آمار ارائه شده توسط Visual.ly، صدرنشین جدول شاخص توده بدنی در میان مردم جهان، کویت است. این کشور عربی از میانگین شاخص توده بدنی 27.5 برای مردان و 31.74 برای زنان برخوردار است.

این آمار، آمریکا را با میانگین 26.5 برای مردان و 29 برای زنان در جایگاه دوم قرار داده است.

بزرگسالانی که از میانگین وزن بدنی بین 18.5 و 24.9 برخوردارند، عموما از وزن بدنی مناسبی به نسبت قد خود برخوردارند.

انگلیس که از سطوح رو به رشد چاقی بویژه در میان کودکان برخوردار بوده در جایگاه بیست و ششم این نمودار قرار دارد. میانگین شاخص توده بدنی برای مردان این کشور 27 و برای زنان 26.9 است.

ایران با میانگین شاخص توده بدنی 24.9 برای مردان و 26.9 برای زنان در جایگاه 46 قرار دارد.

کشورهای دیگر که در میان سنگین‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، شامل آلمان، یونان، آرژانتین و تعدادی از کشورهای عربی مانند امارات متحده عربی، عربستان و بحرین هستند.

علیرغم شهرت استرالیا به عنوان یک کشور ورزش دوست، این کشور در جایگاه یازدهم این نمودار قرار دارد.

جای تعجب نیست که برخی از فقیرترین کشورهای جهان در آسیا و آفریقا در میان کشورهای با کمترین شاخص توده بدنی قرار دارند.

مردم بنگلادش با میانگین 20.5 برای مردان و 19.8 برای زنان از کمترین شاخص توده بدنی برخوردارند.

دیگر کشورهای نزدیک به پایین این نمودار شامل نواحی درگیر جنگ و خشکسالی مانند اتیوپی، رواندا، کنیا و اریتره است.

برخی از کشورها دارای اختلاف چشمگیری در میان زنان و مردان هستند. در جامائیکا، میانگین شاخص توده بدنی برای مردان 24.8 و برای زنان 29.8 است. روندهای مشابه در کشورهایی مانند لسوتو، ترینیداد و توباگو و هائیتی قابل مشاهده است./ایسنا