اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران پر از «ارز» است!


خزانه کل کشور اکنون هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد و بدهی خود را به این بانک تسویه کرده است.

نسیم: سید شمس الدین حسینی در بازدید از اداره خزانه‌داری کل کشور افزود: به دلیل ایجاد برخی مشکلات در نقل و انتقال، تبدیل این درآمدها نیز به ریال دشوار شد و دغدغه اینکه کندی وصول درآمدها به بی انضباطی پولی منجر شود وجود داشت. وزیر اقتصاد گفت: با توجه به این مسائل هدف‌گذاری موفقی انجام شد و در بهار سال 91 و لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد پیش‌بینی کردیم که باید کشور را با مبلغی حدود 95 هزار میلیارد تومان اداره کنیم. حسینی افزود: امروز مشخص شد که دست‌اندرکاران امور اقتصادی و خزانه‌داری کل کشور این موضوع را بسیار دقیق پیش‌بینی کردند زیرا امسال در حدود 100 هزار میلیارد تومان پرداخت‌های کشور است. به گفته وزیر اقتصاد،‌ با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از پرداخت‌های ضروری سریع‌تر از سال‌های پیش انجام شده است.

وی اضافه کرد: شاید برخی بگویند پرداخت‌های عمرانی کم بوده است اما در مقایسه با آنچه که پیش‌بینی شده بود این پرداخت‌ها با ابتکارهایی از جمله فروش اوراق مشارکت و روش‌های دیگر، بیشتر انجام شد.

سیدشمس‌الدین حسینی افزود: خزانه کل کشور اکنون هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد و بدهی خود را به این بانک تسویه کرده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه امسال مازاد طراز ارزی داریم، گفت: گرچه واردات در 11 ماه ابتدای سال 91 در حدود 48 میلیارد و 400 میلیون دلار و از صادرات غیر نفتی 38 میلیارد دلاری کشور کمتر است اما اگر صادرات نفت و میعانات نفتی از نظر طراز پرداخت ارزی کشور با صادرات غیرنفتی جمع شود بیشتر از واردات است.

حسینی اضافه کرد: سال 91، سال پرزحمتی برای دستگاه‌های مختلف بود و کشور با رویه صرفه‌جویی در امور جاری و تلاش برای ایجاد منابع بیشتر در امور عمرانی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه دشمنی و تندخویی برخی کشورها که در حقیقت ابر زحمت هستند نه ابر قدرت موجب ایجاد مشکل در به کارگیری و استفاده از منابع شده است تأکید کرد: این مشکل نیز با صلابت مردم رفع می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تحلیل گر ارز دیجیتال - تفاوت ارز دیجیتال با ارز های رمز نگاری شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر آب ترین رود ایران خشک شد/ عکس


خشك شدن پر آب ترین رودخانه ایران