اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران و اسراییل، هدف موشک‌ های عربستان!


روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار یک تصویر ماهواره ای ادعا کرد که عربستان موشک های بالستیک را به سمت ایران و اسراییل هدفگیری کرده است.

عصر ایران: روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار یک تصویر ماهواره ای ادعا کرد که عربستان موشک های بالستیک را به سمت ایران و اسراییل هدفگیری کرده است.

بر اساس تصاویر ماهواره ای موسسه IHS Jane's Intelligence Review" از صحرای حجاز، به تازگی دو سکوی پرتاب موشک به مست شمال شرق(تهران)و شمالغرب(تل آویو) هدف گیری شده است.

بر اساس این گزارش برد این موشک های بالستیک که از نوع DF3 است ، بین 1500 تا 2500 مایل است و کلاهک آن حاوی 2 تن مواد منفجره است.



کارشناسان موسسه بر این باورند که این پایگاه های موشکی احتمالا در پنج سال گذشته و همزمان با بالا گرفتن تنش در منطقه خلیج فارس از سوی عربستان مستقر شده است.

این پایگاه های موشکی در 125 مایلی جنوب غرب شهر ریاض قرار دارند در جریان تحقیق جدید موسسه IHS بریتانیا از توان و قابلیت های نظامی عربستان مکشوف شده است.

عکس های ماهواره ای نشان می دهد این پایگاه های موشکی حاوی انبارهای زیر زمینی مملو از موشک های DF3 چینی است.

عربستان سعودی این موشک ها را در دهه 1980 از چین خریداری کرده است و طبق ادعای کارشناسان موسسه دفاعی IHS ، عربستان سعودی طرح توسعه برد و قدرت انفجاری این موشک های بالستیک و در صورت نیاز سوار کردن کلاهک هسته ای بر روی این موشک های بالستیک را در دستور کار خود دارد.

این موشک های عربستان فاقد سیستم هدایت از راه دور است و به همین خاطر باید پیش از پرتاب به طور دقیق به سمت هدف نشانه گیری شود.

در تصویر ماهواره ای جدید دو سمت شمالی دو پایگاه موشکی سکوهای دایره ای شکل پرتاب موشک قرار دارد که در آن به صورت قطب نما و به وضوح سمت و جهت گیری این موشک ها تهران و تل آویو را نشان می دهد؛ و در میانه این تصاویر ماهواره ای ساختمان های اداری این پایگاه نظامی دیده می شود.

دیلی تلگراف می نویسد درباره این عکس های ماهواره ای جدید از سفارت عربستان در لندن توصیح خواسته است ولی جوابی نگرفته و مقامات سفارت اسراییل در لندن نیز به این روزنامه انگلیسی گفته اند که نظری درباره این موضوع ندارند.


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن تانک عربستان با موشک دوش پرتاب پدافندی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس



تصاویر ماهواره ای نشان دادند؛

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس

اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: تصاویر ماهواره ای از عربستان نشان می دهد که این کشور موشک های بالستیک خود را به سمت ایران و اسراییل نشانه رفته است.

 کارشناسان مرکز IHS Jane's Intelligence Review معتقدند،  پایگاهی در دویست کیلومتری جنوب غربی ریاض وجود دارد که سکوی پرتاب شمال غربی برای حمله موشکی به اسراییل و سکوی پرتابی شرقی برای هدف قرار دادن ایران قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

 

در عکس های ماهواره ای دیده شده است که موشکها از نوع DF-3 یا نوع پیشرفته تر آن DF-3A می باشد که ساخت چین بوده و بردی بین 2800 تا 4000کیلومتر دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان به دنبال ارتقا موشک های خود است، با این حال موشک های مستقر در این پایگاه هم قابلیت حمل بمب اتم را دارد.

در این پایگاه که الوطن نام دارد، موشک هایی در پناهگاهی زیر زمینی در درون یک دامنه کوه قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

به گفته ی کارشنان مرکز IHS Jane's Intelligence Review، این موشک ها شهرهای بزرگ ایران و اسرائیل را نشانه رفته اند.

این کارشناسان می گویند: ما به دنبال دخالت در استراتژی عربستان نیستم اما مشخصا این کشور رابطه ی خوبی با ایران و اسرائیل ندارد.

 

متخصصصان مرکز IHS Jane's Intelligence Review می افزایند، اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند.

انتخاب