اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران هم عضو بانک آسیایی شد



اخبار,اخباراقتصادی,اخبارعضوشدن ایران دربانک آسیا

پیش از این انگلستان، سوئیس، آلمان، فرانسه، استرالیا، اتریش و ایتالیا به این بانک پیوستند،‌بسیاری کشورها نظیر روسیه، برزیل، اسپانیا و هلند هم قرار بود به عضویت این بانک درآیند.

رویترز اعلام کرد: ایران هم جزو اعضای بانک زیرساخت آسیایی شد، آمریکا این بانک را رقیب بانک جهانی می‌داند و با پیوستن کشورها به این بانک مخالفت می‌کند، تاکنون 45 کشور به ویژه کشورهای اروپایی عضو این بانک آسیایی شد‌ه‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ایران هم عضو بانک زیرساخت آسیایی شد. این بانک با هدایت چین برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی در منطقه آسیا تأسیس می‌شود.

به گزارش رویترز، تصمیم عضویت ایران در بانک زیرساخت آسیایی توسط اعضای حاضر شامل چین، انگلیس، فرانسه، هندوستان و ایتالیا انجام شده است. همچنین درخواست امارات متحده عربی هم برای عضویت در این بانک پذیرش شده است.

بانک زیرساخت آسیایی موسسه مالی بین المللی است که به میزبانی چین تأسیس می‌شود تا در پروژه‌های زیرساختی منطقه آسیا سرمایه‌گذاری کند.

این بانک سرمایه‌ای بیش از صد میلیارد دلار خواهد داشت که در اکتبر 2014 تعداد  21 کشور آن را امضا کردند.

پیش از این انگلستان، سوئیس، آلمان، فرانسه، استرالیا، اتریش و ایتالیا به این بانک پیوستند،‌بسیاری کشورها نظیر روسیه، برزیل، اسپانیا و هلند هم قرار بود به عضویت این بانک درآیند.

بانک زیرساخت آسیایی 45 عضو دارد که آخرین مهلت برای عضویت از سوی چین 31 مارس اعلام شده بود.

چارلز چن سخنگوی ریاست جمهوری تایوان گفته است که پیوستن به بانک آسیایی کمک خواهد کرد تا اقتصاد مناسبی داشته باشند و فرصت‌های مناسبی برای مشارکت امور بین المللی و نیز فرصت‌های شغلی بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

پیش از این کره شمالی درخواست پیوستن به این بانک را کرده بود که با مخالفت چین روبه‌رو شد.

آمریکا به شدت از تأسیس این بانک در منطقه آسیا انتقاد می‌کند و آن را رقیبی برای بانک جهانی اعلام کرده است.

آمریکا بارها به کشورهایی که قصد دارند به این بانک بپیوندند هشدار داده تا درباره تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

چین اعلام کرده است که در صورت تصویب نهایی 12 آوریل این کشور عملا از اعضای بانک آسیایی خواهد بود.

 

اخباراقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
عضویت ایران در بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو ایرانی AFC تشریح کرد: چرا سهمیه آسیایی ایران کم شد؟



اخبار,اخبار ورزشی , جام ملت‌‌‌های آسیا

 

اخبار ورزشی - عضو ایرانی AFC تشریح کرد: چرا سهمیه آسیایی ایران کم شد؟

شاهین رحمانی  با بیان اینکه میزبان جام ملت‌‌‌های آسیا در سال 2019 در ماه نوامبر 2014 (آبان‌ماه 93) مشخص می‌شود، اظهار داشت: در ماه نوامبر جلسه کمیته مسابقات و سپس جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل و تصمیم نهایی در این خصوص بر اساس گزارش بازرسان AFC گرفته و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کشوری میزبانی را به دست می‌آورد که شرایط بهتری داشته باشد و در صورتی که شرایط خیلی نزدیک باشد، مسائل دیگری می‌تواند در این خصوص تأثیرگذار باشد.

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در AFC گفت: اگر کشوری می‌خواهد برنده این میزبانی باشد تردیدی نیست که باید بهترین شرایط را برای برگزاری رقابت‌ها فراهم کرده باشد که البته این شرایط طی سال‌های اخیر تغییر کرده است. در گذشته برای چنین میزبانی‌هایی احتیاج به 4 استادیوم استاندارد بود اما در حال حاضر به 1+6 ورزشگاه استاندارد نیاز است که البته یکی از آنها به عنوان رزرو معرفی خواهد شد بنابراین برای دادن میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا باید دید که کدام یک از کشورهای نامزد شرایط بهتری دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 کشور ایران، عربستان، امارات و تایلند از 11 کشوری که روز اول برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند، باقی مانده‌اند، گفت: به هر حال هدف‌گذاری برای کسب میزبانی تورنمنت‌های بزرگ، کار بزرگی محسوب می‌شود و این میزبانی‌ها می‌تواند به کشورها از هر جهت کمک کند.

رحمانی افزود: وقتی میزبان می‌شوید علاوه بر نگاه نتیجه‌گرا در طول مسابقات که امری طبیعی محسوب می‌شود و می‌توان از شرایط میزبانی در راه کسب بهترین مقام استفاده کرد؛ این میزبانی میراث و بقایایی دارد که برای کشور میزبان طی سالیان باقی مانده و برای آن کشور قابل استفاده خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به زیرساخت‌هایی اشاره کرد که به منظور میزبانی در کشورهای فوق ساخته می‌شود و می‌تواند فوتبال آن کشور را از شرایط استاندارد لازم نیز بهره‌مند سازد.

وی تأکید کرد: غیر از این حتی تجربه و دانشی که برای کشور میزبان به منظور برگزاری یک تورنمنت بزرگ به دست می‌آید نیز امری قابل توجه بوده چرا که جام ملت‌ها معتبرترین و گران‌ترین تورنمنتی است که در سطح آسیا برگزار می‌شود و هر کشوری که میزبان می‌شود باید با سطح بالایی این رقابت‌ها را مدیریت کند به همین دلیل است که می‌گویند هدف‌گذاری برای کسب میزبانی این رقابت‌ها اتفاق خوبی به شمار می‌رود.

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در AFC گفت: رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قطعا با استانداری بالا برگزار می‌شود و کشورهایی که می‌خواهند اقدامات جهشی انجام دهند، نمی‌توانند روی کسب این میزبانی حساب باز کنند و باید برای انجام این کار برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشت.

وی در خصوص اینکه برخی رسانه‌های عربستانی از میزبانی قطعی این کشور برای جام ملت‌های آسیا در سال 2019 نام می‌برند، گفت: باید ابتدا از کشورها بازرسی به عمل بیاید و در حال حاضر ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط از امارات بازرسی کرده‌اند. روند تصمیم‌گیری این است که ابتدا از کشورها بازرسی می‌شود و شرایط میزبانی مورد بررسی قرار گرفته و سپس گروه بازرس، گزارشات خود را به کمیته مسابقات ارائه داده و در نهایت کمیته اجرایی در مورد میزبان جام ملت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در AFC در مورد کم شدن تعداد سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا گفت: دلیل اصلی تغییرات این است که از سال 2014 تعداد کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند بیشتر شده و این تصمیم هم از بعد از آمدن شیخ سلمان به AFC به اجرا درآمد و از آن زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمتی رفته است که کشورهای بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 22 کشور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و به منظور توزیع سهمیه به کشورهای بیشتر، سهمیه‌ کشورهایی که در گذشته در لیگ قهرمانان حضور داشتند کمتر شده است یعنی دیگر 4 سهمیه کامل وجود ندارد و این سهمیه‌ها به 1+3 سهمیه تبدیل شده و به ترتیب برای کشورهای دیگر نیز کمتر می‌شود.
اخبار ورزشی - فارس