اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران سومین خط دفاعی برتر دنیا


خط دفاعی ایران از لحاظ آماری یکی از بهترین تیم های دنیا در بازی های مقدماتی جام جهانی است.

روزنامه تماشا: خط دفاعی ایران از لحاظ آماری یکی از بهترین تیم های دنیا در بازی های مقدماتی جام جهانی است. یکی از نقاط قوت تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی عملکرد خط دفاعی ایران بود. ایران در هشت بازی تنها دو گل دریافت کرد تا با وجود گل های کمی که زده بود به لطف این آمار خوب جزو اولین تیم های راه یافته به جام جهانی باشد.

میانگین دریافت 0.25 گل در هر بازی نه تنها ایران را در میان تیم های آسیایی رکورددار کرده بلکه نگاهی کوتاه به نتایج سایر قاره ها نشان می دهد که این آمار در میان سایر تیم ها هم رقیبی ندارد.

این آما در شرایطی به دست آمده که پیش از این وضعیت خط دفاع ایران کمی نگران کننده به نظر می رسید. همچنین تغییراتی که در سه بازی اخیر در میان بازیکنان دفاعی و دروازه بان به وجود آمد این ترس را در میان هواداران ایجاد کرد که ناهماهنگی ها و بالا رفتن گل های خورده مانع رسیدن ما به جام جهاهنی شود. با این حال ایران توانست با بسته نگه داشتن دروازه اش در اکثر بازی ها این نگرانی ها را برطرف کند. البته تعداد گل های خورده کم، یکی از خصوصیات همیشگی تیم های کارلوس کی روش است.

در جدول زیر نام تیم هایی که کمترین گل خورده را در گروهشان داشته ومیانگین آن را مشاهده می کنید که شاگردان کی روش در رده سوم قرار دارند. البته نکته مهم در مورد دو تیم آفریقایی که بالاتر از ایران قرار دارند این است که تعداد زیادی از بازی های سخت این دو تیم باقی مانده و مطمئنا آمار آنها در روزهای آینده بسیار بدتر خواهد شد. این مساله در مورد تیم های اروپایی و اقیانوسیه هم وجود دارد و بازی های آنها در این مرحله هنوز به اتمام نرسیده است. یک نکته دیگر هم این است که گل های خورده ایران در مرحله اول مقدماتی که 5 گل بوده محهاسبه نشده است. با توجه به اینکه تیم های اروپایی و آفریقایی بازی های پیش مقدماتی نداشته اند تعداد گل های خورده هر تیم فقط در مرحله دوم مقدماتی در جدول حساب شده است.

ایران سومین خط دفاعی دنیا


ویدیو مرتبط :
زبان ترکی سومین زبان دنیا/زنده باد ایران اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران !



 

طبق تصور بیشتر ایرانی‌ها روستای کندوان، یکی از 3 روستای سنگی - صخره‌ای دنیا، در حوالی تونل کندوان قرار دارد اما در حقیقت اینطور نیست و این روستای شگفت‌انگیز و منحصربه فرد در استان آذربایجان شرقی، تبریز قرار دارد.

 

پروفسور دیوید رول، باستان شناس مشهور انگلیسی معتقد است این روستا محل هبوط حضرت آدم است و احتمالا بهشت عدن در آن جا واقع شده است. در حالی‌که اطمینانی در صحت گفته‌های این باستان شناس انگلیسی وجود ندارد.

 

 

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران!

 

 

روستایی که مردمان آن سال‌هاست در دل کوه‌ها و صخره‌های سنگی زندگی می‌کنند. این سال ها یعنی 700 سال قبل همزمان با یورش مغول ها؛ یعنی 700 سال است مردم روستای کندوان در دل خانه‌هایی فرو رفته در صخره‌های ماسه‌ی فشرده زندگی می‌کنند.

 

نوعی از معماری روستایی که در تمام دنیا کم‌نظیر است و انقدر حیرت آور است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود می‌خواند، آنقدر که دیگر اهالی روستا از دید و بازدیدهای گردشگران کلافه شده‌اند و از حضور آنها در روستا گلایه می‌کنند!


خانه‌های مخروطی و دوکی شکل 2 تا 3 طبقه مهم‌ترین ویژگی این روستا و دلیل جذب گردشگران هستند. این روستا به عقیده کارشناسان با نوع معماری خاص خود نشان دهنده شکل ویژه‌ای از معماری و الگوی سکونت انسان‌ها، نمونه منحصر به فردی از نحوة استقرار و زندگی جماعت‌های اولیه انسانی در دوره‌های بسیار دور تاریخی است.

 

 

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران!

 

 


تاریخ نگاران می‌گویند اهالی این روستا در قرن هفتم هجری برای در امان ماندن از حمله مغول‌ها به دشت مقابل روستای کندوان فعلی مهاجرت کرده و بعد از گذشت مدت زمانی به تدریج حفاری را شروع کرده و خانه‌های سنگی خود را ساخته و در آن پناه گرفته‌اند.


غارهای دستکن و خانه‌های کله قندی این روستا که توسط اهالی حفاری شده‌اند شگفت انگیرترین آثار تاریخی بشری را در تمام دنیا رقم زده‌اند.

 

 

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران!

 

 

در دل تپه‌های این روستا صدها آغل، انبار و اتاقک حفاری شده است و البته در کنار خانه‌های شگفت انگیز خود چشمه آب معدنی دارد که اهالی می‌گویند برای درمان بیماری‌های کلیوی مفید است.

 

 

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران!

 

 

این روستا جزو 3 روستای شگفت انگیز دنیا و یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده‌است. اگربه این روستای بی نظیر سفر کردید بدانید عسل سوغات مسافران کندوان است.


هتل صخره‌ای کندوان هم پیشنهادی برای اقامت در این روستای زیبا است. این روستا آنقدر جاذبه‌های طبیعی و زمین شناسی و مردمی دارد که حتی اگر یک هفته هم در آن اتراق کنید باز وقت رفتن دوست ندارید روستا را ترک کنید.


راه دسترسی: برای سفر به كندوان، از تبریز باید به سمت اسكو در دامنه سهند حركت كرد، اسكو در جنوب شرقی تبریز واقع شده است.



منبع: bornanews.ir