اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران سلاح هسته ای نخواهد ساخت؛ چون ما نمی خواهیم!



ولادیمیر پوتین , سلاح هسته ای


درست از زمانی که خبر تصمیم پوتین برای سفر به سرزمین های اشغالی منتشر شد، گمانه زنی ها درباره محتوای احتمالی گفت و گوهای وی با مقامات رژیم صهیونیستی نیز آغاز گردید. با این حال، جزئیات منتشر شده از صحبت های پوتین و نتانیاهو نشان می دهد بخش عمده ای احتمالات پیشین صحیح نبوده است.

به گزارش «تابناک»، منابع خبری نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی امروز بخشی از محتوای گفت و گوی 90 دقیقه ای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر کرده اند.

پیشتر، برخی روزنامه های آمریکایی و اسرائیلی پیش بینی می کردند در این دیدار، مقامات اسرائیلی برای همراهی با سیاست های خود به روسیه فشار وارد کنند؛ اما به نوشته این منابع اسرائیلی، مهمترین نکته مطرح در صحبت های این دو، تأکید قاطع پوتین بر این مسئله بوده که ایران به بمب هسته ای دست نخواهد یافت.

پوتین همچنین گزارش های منتشر شده در این رابطه که مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو بی فایده بوده را رد و تأکید کرده که طرفین در این مذاکرات جدی و محکم ظاهر شده اند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات فنی و کارشناسی که قرار است به زودی بین طرفین برگزار شود، گفته برای اولین بار، مذاکرات با ایران وارد موضوعات اساسی شده و بنابراین، از مذاکرات «اشتون- جلیلی» اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

پوتین همچنین باور عمومی مبنی بر اینکه روسیه نقش خود را به یک تماشاچی منفعل محدود نموده، رد کرده و گفته برعکس، روسیه در پشت صحنه تلاش زیادی را برای رسیدن به یک توافق انجام داده و توانی که در این راه صرف کرده، قابل توجه است.

پوتین در ادامه، در رابطه با میزان اطلاع این کشور از جزئیات برنامه هسته ای ایران گفته: «ما بیش از آمریکایی ها درباره آنچه پیرامون توانایی های هسته ای ایران در حال رخ دادن است، آگاهی داریم».

در نهایت، پوتین به نتانیاهو گفته استفاده اسرائیل از نیروی نظامی علیه برنامه هسته ای ایران ضرورتی ندارد و اسرائیل دقیقاً می داند روسیه تا چه میزان برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران تلاش کرده است.

وی همچنین در این رابطه اظهار داشته: «وجود سلاح هسته ای در دست ایران، با منافع روسیه در تضاد است؛ بنابراین، این کشور چنین سلاحی به دست نخواهد آورد»..../تابناک


ویدیو مرتبط :
سلاح هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

16 سازمان اطلاعاتی امریکا: ایران به دبنال ساخت سلاح هسته ای نیست



اژانس اطلاعاتی امریکا , سلاح هسته ای , حمله نظامی

 

لس انجلس تایمز نوشت: اخرین گزارش اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که ایران در حال انجام تحقیقاتی است که می تواند انها را قادر به ساخت سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال این تحقیق نرفته است.

با وجود اینکه مقامات امریکایی و اسرائیل علنا در مورد حمله نظامی علیه برنامه هسته ای ایران سخن می گویند، اما یک واقعیت نادیده گرفته می شود:  آژانس های اطلاعاتی امریکا معتقد نیستتد که ایران فعالانه به دنبال ساخت بمب اتمی است.

این گزارش که به عنوان ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا شناخته می شود در سال 2007 نتیجه گرفته بود که تهران دست از تلاش ها برای ساخت کلاهک هسته ای در سال 2003 برداشته است.

لس انجلس تایمز در پایان می افزاید: آخرین گزارش اطلاعاتی که از سوی 16 اژانس اطلاعاتی امریکا تشکیل شده نشان می دهد که ایران به دنبال تحقیقی است که می تواند این کشور را دارنده ی سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال ان نرفته است!../انتخاب