اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران در دو راهی حذف قطر یا بحرین


چهارشنبه دهم اسفند با انجام 10 بازی در قاره آسیا تكلیف تیم‌های صعود كننده به مرحله پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال مشخص می‌شود.

 ایسنا : چهارشنبه دهم اسفند با انجام 10 بازی در قاره آسیا تكلیف تیم‌های صعود كننده به مرحله پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال مشخص می‌شود.

این در حالی است كه تیم‌های ایران، ژاپن، ازبكستان، عراق، اردن و استرالیا پیش از این صعود خود را به این مرحله قطعی كرده‌اند ولی تیم‌های كره جنوبی و عربستان برای راهیابی به این مرحله كار سختی را پیش‌رو دارند.


تیم ملی فوتبال ایران عصر چهارشنبه(فردا) در چارچوب مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌رود. این دیدار هفدهمین دیدار دو تیم در طول تاریخ است.

 تیم ملی ایران در شانزده بازی گذشته‌اش برابر قطر در 10 بازی به پیروزی رسیده و در سه دیدار نیز شكست خورده است. سه دیدار دو تیم نیز به تساوی انجامیده است.


این در حالی است كه تیم ملی فوتبال ایران در طول بازی‌هایش برابر قطر تاكنون موفق به زدن 28 گل به این تیم شده و در مقابل قطری‌ها موفق شده‌اند 13 بار دروازه‌ ایران را باز كنند.

بهترین نتیجه‌ ایران برابر قطر در سال 2008 كسب شد كه در آن دیدار تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه‌ 6 بر یك قطر را شكست دهد. همچنین بهترین نتیجه‌ قطری‌ها برابر ایران به پیروزی 3 بر 2 این تیم در سال 2009 برمی‌گردد كه در دوحه رقم خورد.


ایران در حالی چهارشنبه به مصاف قطر می‌رود كه هم اكنون در گروه E با كسب 11 امتیاز از پنج بازی گذشته‌اش در صدر جدول قرار گرفته است و قطر با 9 امتیاز در رده دوم قرار دارد. ایران با این 11 امتیاز صعودش را به آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 مسجل كرده است، اما قطر سایه سنگین بحرین را در یك قدمی خود احساس می‌كند.

 اگر در بازی چهارشنبه قطر برابر ایران شكست خورد و در مقابل بحرین با نتیجه‌ پر گل از سد اندونزی بگذرد، قطر از گردونه رقابت‌ها حذف خواهد شد. هم اكنون تفاضل گل قطر 5+ و تفاضل گل بحرین 4ـ است. این دیدار ساعت 17 آغاز می‌شود.


دیگر دیدار این گروه را تیم‌های بحرین و اندونزی در ساعت 17 در منامه برگزار می‌كنند. در سایر دیدارهای مهم چهارشنبه از گروه B مسابقات، تیم‌های كره جنوبی و كویت به مصاف یكدیگر می‌روند.

كره هم اكنون با 10 امتیاز در صدر گروهش قرار گرفته و این در حالی است كه تیم‌های لبنان با 10 و كویت با 8 امتیاز در تعقیب این تیم هستند. نكته حائز اهمیت بازی‌های چهارشنبه گروه B این است كه كره جنوبی در صورت شكست احتمالی برابر كویت و پیروزی محتمل لبنان برابر امارات از راهیابی به مرحله پایانی مسابقات باز خواهد ماند.


دیگر دیدار این گروه را تیم‌های لبنان و امارات برگزار می‌كنند. هر دو دیدار این دو گروه در ساعت 20 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین دیدار روز آخر مسابقات مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 را تیم‌های ملی استرالیا و عربستان برگزار می‌كنند. استرالیا هم اكنون با 12 امتیاز صدرنشین گروه D است و تیم‌های عربستان، عمان و تایلند به ترتیب با 6 ، 5 و 4 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم گروه قرار دارند.

 در حالی كه استرالیا صعود خود را از پیش به مرحله آخر مسابقات مسجل كرده سه تیم دیگر این گروه برای همراهی استرالیا در مرحله آخر از شانس زیادی برخوردارند. در این میان اما اقبال عربستان برای راهیابی به مرحله بعدی مسابقات بسیار ضعیف‌تر از دو تیم دیگر است.


عربستان سعودی در آخرین دیدار خود در مرحله سوم باید در ملبورن به مصاف استرلیا برود. این در حالی است كه عمان و تایلند آخرین دیدار خود را برابر یكدیگر انجام خواهند داد. به این ترتیب به احتمال فراوان تیم ملی عربستان از راهیابی به آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 باز خواهد ماند.

دیدارهای این گروه در ساعت 20 به وقت ایران برگزار می‌شود.

در سایر گروه‌ها، اما دیدارها از حساسیت زیادی برخوردار نیستند. در گروه A اردن به مصاف چین می‌رود و عراق در خانه از سنگاپور پذیرایی می‌كند. این در حالی است كه تیم‌های اردن و عراق هر دو با 12 امتیاز صعود خود را به مرحله بعد قطعی كرده‌اند.

در گروه C مسابقات نیز ژاپن در خانه پذیرای ازبكستان است و تاجیكستان میزبان كره شمالی است. در این گروه نیز ازبكستان با 13 و ژاپن با 10 امتیاز صعود خود را به مرحله بعد قطعی كرده‌اند و شاید تنها حساسیت بازی‌های روز آخر این گروه تعیین تكلیف صدر نشین باشد.


دیدارهای گروه‌های A و C نیز در ساعت 20 به وقت ایران برگزار می‌شود.   


ویدیو مرتبط :
تیم ملی هندبال ایران بدون لژیونرهایش راهی قطر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی مقابل بحرین 10 نفره/ ایران در آستانه حذف قرار گرفت



بازی‌های غرب آسیا- کویت

تساوی مقابل بحرین 10 نفره/ ایران در آستانه حذف قرار گرفت

تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین ۱۰ نفره متوقف شد تا در خطر حذف از رقابت‌های غرب آسیا قرار بگیرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اخبار ورزشی - به گزارش  فارس، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های غرب آسیا از ساعت 17:55 در کویت ( میزبان مسابقات) به مصاف بحرین رفت که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار ایران برای صعود به مرحله بعد به اما و اگر کشیده شود.

ایران در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و بارها بر روی دروازه بحرین 10 نفره موقعیت گلزنی ایجاد کرد که این فرصت‌های گلزنی را از دست داد.

مهرداد اولادی در دقیقه 60 یکبار در موقعیت آفساید گلزنی کرد.

در این بازی کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بازهم روی نیمکت ننشسته و از جایگاه تماشاگران نظاره‌گر بازی بود. در حالی‌که گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی بحرین این تیم را هدایت کرد.

داور در دقیقه 26 محمد طایب مهاجم بحرین را با نشان دادن کارت زرد دوم از میدان اخراج کرد تا حکایت دیدار دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی تکرار شود. در آن بازی نیز بحرین در دقیقه یک 10 نفره شده بود.

امید ابراهیمی و محمد مهدی‌نظری از ایران نیز کارت زرد گرفتند.

بازی‌های غرب آسیا که به میزبانی کویت برگزار می‌شود در سه گروه برگزار می‌شود که سه تیم اول به مرحله بعد صعود می‌کنند و بهترین تیم دوم هم در بین این سه گروه صعود خواهد کرد.

ایران با چهار قهرمانی در غرب آسیا پرافتخارترین تیم این مسابقات است که اکنون در خطر حذف شدن قرار گرفته است.

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها هم مثل بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 مشکل گلزنی دارد و در 2 بازی یک گل هم نزدیم. اگر در این رقابت‌ها حذف شویم رکورد منفی دیگر در فوتبال ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش ثبت می‌شود. پیش از این اولین باخت مقابل لبنان و ازبکستان را با کی‌روش در مقدماتی جام جهانی تجربه کرده بودیم.

در این گروه ایران با این تساوی 2 امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی‌ماند و بحرین 4 امتیازی صدرنشین باقی‌ماند. 

عربستان هم یک امتیاز دارد و یمن بدون امتیاز در انتهای جدول است.

عربستان و یمن دیگر دیدار این گروه را انجام می‌دهند.

ترکیب ایران:

علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی، محمد مهدی‌نظری( از دقیقه 75 قاسم دهنوی)، محمد خانزاده، احسان حاج صفی( از دقیقه 46 یعقوب کریمی)، شجاع خلیل‌زاده، مهرداد پولادی، میلاد نوری، احمد حسن‌زاده( از دقیقه 43 پیام صادقیان) و مهرداد اولادی

فارس