اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«ایران در تلاش است سالانه 30 بمب هسته‌ای بسازد»!



«ایران در تلاش است سالانه 30 بمب هسته‌ای بسازد»! 

ادعاهای وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، تلاش حماس برای یافتن گزینه های بدیل حمایتی به جای ایران، بروز مشکل فنی در نیروگاه هسته ای بوشهر، تهدیدهای فرانسه بر سر نیروگاه هسته ای اراک و وفاداری طبقه تهیدست ایران به نظام با وجود مشکلات اقتصادی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

«ایران در تلاش است سالانه 30 بمب هسته‌ای بسازد»!ادعاهای وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، تلاش حماس برای یافتن گزینه های بدیل حمایتی به جای ایران، بروز مشکل فنی در نیروگاه هسته ای بوشهر، تهدیدهای فرانسه بر سر نیروگاه هسته ای اراک و وفاداری طبقه تهیدست ایران به نظام با وجود مشکلات اقتصادی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

روابط دیپلماتیک ایران و اسرائیل,مواضع سیاسی اسرائیل بر سر بمب اتمی ایران

 

بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به ادعاهای مقامات و رسانه های اسرائیلی علیه ایران مربوط می شود. در این رابطه، «دیلی استار» و برخی دیگر از مطبوعات بین المللی، ادعاهای وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل را بازتاب داده اند که گفته ایران در تلاش است تا توانایی ساخت 30 بمب هسته ای در سال را به دست بیاورد. وی مدعی شده ایران برای رسیدن به این هدف به طور بی وقفه مشغول فعالیت است و زیرساخت های هسته ای خود را توسعه می دهد. یووال استینیتز که در جمع خبرنگاران سخن می گفته، همچنین اظهار داشته ایران فاصله زیادی با خط قرمز هسته ای که نتانیاهو در سازمان ملل برایش رسم کرد، ندارد. وی مدعی شده هدف ایران، ساخت تنها یک بمب هسته ای نیست؛ بلکه ایجاد یک زرادخانه هسته ای است.

روابط سیاسی ایران و حزب الله لبنان,بحران سوریه

در مطلبی دیگر مرتبط با رژیم اسرائیل، روزنامه «تایمز اسرائیل» از ادامه و حتی گسترش واردات سلاح از سوی حماس در غزه، به رغم تیرگی روابط با ایران خبر داده است. این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه ارتش رژیم اسرائیل می نویسد هرچند منطقه غزه از زمان آخرین حمله این رژیم، ساکت و آرام بوده، اما در همین مدت، قاچاق سلاح های بسیار پیشرفته به این منطقه به شدت در جریان بوده است. این روزنامه می نویسد هرچند در پی اظهارنظرها و موضع گیری های مقامات حماس درباره تیرگی روابط این سازمان با ایران و کاهش کمک های ایران، انتظار می رفت حمایت از این سازمان کاهش یابد، اما گزارش ها حاکی از آن است که ماهیت سلاح های ارسالی به غزه در ماه های اخیر تغییر یافته و هرچند حجم سلاح های دریافتی این سازمان کاهش یافته، اما کیفیت آن ها افزایش داشته است. بر این اساس، به نظر می رسد حماس جایگزین هایی را برای ایران جهت تأمین تسلیحاتی خود یافته است.

نیروگاه اتمی بوشهر,برنامه هسته ای ایران

اظهارات سفیر ایران در مسکو درباره برخی مشکلات فنی نیروگاه اتمی بوشهر، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب داشته است. خبرگزاری «رویترز» به نقل از محمودرضا سجادی می نویسد ژنراتور نیروگاه بوشهر اخیراً با برخی مشکلات فنی روبرو شده و متخصصان در تلاشند تا این موضوع را برطرف نمایند. با این حال، وی تأکید کرده این ایرادات هیچ گونه ارتباطی با زمین لرزه های شدید اخیر در بوشهر ندارد. با این حال، همین سخنان بهانه ای به دست رویترز داده تا با کنار هم گذاشتن مجموعه ای از گزارش ها و نیز ادعاها، درباره ایمنی نیروگاه بوشهر ابراز تردید کند. در این راستا، این خبرگزاری ادعا می کند ایران در نیروگاه بوشهر به استانداردهای ایمنی پایبند نبوده و این نیروگاه، از سوی کشورهای غربی به عنوان یک خطر مهم در نظر گرفته می شود. 

فعالیت های هسته ای ایران در اراک,برنامه های هسته ای ایران

اما به جز بوشهر، فعالیت های هسته ای ایران در اراک نیز همچنان در معرض اتهام زنی کشورهای غربی است. به نوشته خبرگزاری کویت، دولت فرانسه روز گذشته هشدار داده در صورتی که ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه داده و به موضع جامعه بین المللی در این زمینه بی توجه باشد، با فشار دیپلماتیک بیشتر و احتمالاً تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد. وزیر خارجه فرانسه در این زمینه اظهار داشته شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی، خواستار تعلیق همه فعالیت های مرتبط با آب سنگین در ایران هستند و اقدام ایران در توسعه نیروگاه آب سنگین اراک، به منزله نقض قطعنامه های سازمان ملل و اقدامی تحریک آمیز است. 

وضعیت اقتصادی مردم در ایران,شکاف طبقاتی در ایران

در نهایت، «فایننشال تایمز» به بررسی وضعیت مشارکت سیاسی طبقه تهیدست در ایران و میزان وفاداری آن ها به نظام پرداخته و می نویسد با وجود شکاف طبقاتی گسترده و وضع نامناسب اقتصادی، قشر تهیدست در ایران همچنان به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند. این روزنامه اشاره می کند که طی چهار سال گذشته، در پی سوءمدیریت دولت و همچنین در نتیجه تحریم های بین المللی، وضعیت اقتصادی ایران آشفته شده و این موضوع، گسترش فقر را در کشور به همراه داشته است. با این حال، اغلب خانواده های فقیر، به جمهوری اسلامی وفادار هستند و همچنین رأی دادن در انتخابات را به منزله یک اقدام مقدس و برآمده از زمینه های مذهبی و ملی می نگرند. /تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف بی بی سی به عدم تلاش ایران برای ساخت بمب هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: ایران مصمم به دستیابی به بمب هسته ای است



 


 

فارس: آمریكا در اقدامی جدید به منظور جلب افكار عمومی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب هسته‌ای تولید كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی كه یك كمیته از سازمان ملل از كشورهای بیشتری درخواست كرد تا در خصوص چگونگی اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گزارش دهند، آمریكا اعلام كرد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب‌ هسته‌ای تولید كند.

دولت آمریكا در حالی چنین ادعاهایی را مطرح كرده است كه در تلاش است با جلب افكار عمومی، حمایت‌های بین‌المللی را در جهت حفظ منافع خود و ضربه زدن به ایران جلب كند.

كمیته تحریم‌های سازمان ملل روز گذشته گزارش داد كه علیرغم تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، تنها 36 كشور گزارش‌هایی كه شامل چگونگی اجرای تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران می‌شود، را ارسال كرده‌اند و باقی كشورها تمایل چندانی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند.

آمریكا به همراه دو همپیمان خود یعنی انگلیس و فرانسه در خصوص آنچه عدم همكاری ایران با بازرسان بین‌المللی خواندند، ابراز نگرانی كرده و ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم كردند.

ادعاهای این مقامات در صورتی‌ است كه ایران بارها به اثبات رسانده است كه برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز و هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران تاكنون مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه 6 كشور بزرگ جهان در نظر دارند هفته آینده نشستی را در نیویورك با محور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار كنند و دیپلمات‌ها اعلام كردند كه احتمالاً این نشست در 22 سپتامبر (31 شهریورماه) برگزار خواهد شد..../تحلیل:عصرایران