اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران در بین خوب‌ها؛بدهكارترین دولت های جهان معرفی شدند



 

 

ایران در بین خوب‌ها؛بدهكارترین دولت های جهان معرفی شدند

 

 

مجمع جهانی اقتصاد، دولت ایران را یكی از ۱۳ دولت با بدهی پایین در جهان معرفی كرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در رده بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد كشورها بر اساس میزان بدهی دولت به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی رده بندی شده اند.

دولت های دو كشور برونئی و تیمور شرقی بدون هیچ گونه بدهی صدر این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.

در رده های سوم تا دهم این رده بندی هم هنگ كنگ، عمان، استونی، شیلی، روسیه، الجزایر، كویت و عربستان سعودی قرار گرفتند كه دولت این كشورها كمترین بدهی را نسبت به سایر دولت ها دارند.

در پایین این رده بندی نیز نام كشورهای ژاپن، یونان، جاماییكا، لبنان، ایتالیا، باربادوس، سنگاپور، بلژیك، ایسلند، ایرلند و آمریكا به چشم می خورد كه این كشورها برعكس بیشتر حجم بدهی دولتی را دارند.

در این رده بندی اعلام شده كه بدهی دولت ایران ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی كشور می شود. این رقم برای آمریكا به ۹۱.۶ درصد می رسد. همچنین بیشترین بدهی دولتی مربوط به دولت ژاپن به میزان ۲۲۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این كشور می شود.

در بین كشورهای منطقه خاورمیانه ایران بعد از عمان، كویت و عربستان چهارمین دولت كمتر بدهكار را دارد..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
دولت الجزایر همواره برای ایران شریکی خوب در جبهه مقاومت است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رحیمی:ایران قدرت هفدهم اقتصاد دنیا!/روحانی نماینده ویژه برای تحویل گرفتن دولت معرفی کند



محمدرضا رحیمی,دولت روحانی

رحیمی: دولت احمدی نژاد به اندازه کل دولتهای قبل کار کرده است/ ایران قدرت هفدهم اقتصاد دنیا!

محمد رضا رحیمی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد به اندازه کل دولت های قبل و بعد کار کرده است افزود: هر کس که بیاید و آماری بیاورد که دولت های قبل یک قدم جلوتر از دولت فعلی بوده اند من به او جایزه خواهم داد.من فقط و فقط به خاطر احمدی نژاد و خدمات وی در کنار او ایستاده ام.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه دولت احمدی نژاد به تنهایی به اندازه کل دولتهای قبل و بعد انقلاب کار کرده است تصریح کرد: من فقط و فقط به خاطر احمدی نژاد و خدمات وی در کنار او ایستاده ام.

 

به گزارش مهر، محمد رضا رحیمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع مردم حسین آباد کالپوش با بیان اینکه دولت احمدی نژاد به اندازه کل دولت های قبل و بعد کار کرده است افزود: هر کس که بیاید و آماری بیاورد که دولت های قبل یک قدم جلوتر از دولت فعلی بوده اند من به او جایزه خواهم داد.

وی تصریح کرد: من فقط و فقط به خاطر احمدی نژاد و خدمات وی در کنار او ایستاده ام.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت احمدی نژاد ایران قدرت هفدهم اقتصاد دنیا شده اظهار داشت: ما در دولت نهم و دهم اموال دولت را پیدا و فروخته ایم و خرج طرح های نیمه تمام کردیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش بهداشتی شدن آب آشامیدنی منطقه کالپوش ظرف 20 روزه آینده خبر داد و گفت: آب دریای خزر برای عده ای خواست نبوده و زودی به استان سمنان می آید.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های استان سمنان خاطر نشان کرد: این استان همانند احمدی نژاد جثه اش کوچک ولی اراده اش قوی است.

 

محمد رضا رحیمی در سفری چند ساعته به استان سمنان هفت پروژه مهر ماندگار در شهرستان های میامی، شاهرود و سمنان را با یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه اجرا شده افتتاح کرد.

سد كالپوش، پروژه گازرسانی به بیارجمند آخرین شهر فاقد گاز استان سمنان، دانشكده علوم پزشكی شاهرود و ۳۰ كیلومتر از محور شاهرود - سبزوار حدفاصل میاندشت تا عباس آباد از جمله پروژه هایی بود که به وسیله رحیمی به بهره برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح سه پروژه كتابخانه مركزی، شبكه فاضلاب و پروژه های محرومیت زدایی عازم شهر سمنان شد.

 

محمدرضا رحیمی: دکتر روحانی نماینده ویژه برای تحویل گرفتن دولت معرفی کند

معاون اول رئیس جمهور در موضع‏گیری رسمی دولت احمدی ‏نژاد اعلام کرد: دکتر روحانی، نماینده ویژه برای تحویل گرفتن دولت در روزهای آینده معرفی کند.

به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی دقایقی پیش در آیین بهره ‏برداری از طرح‏های سمنان اظهار کرد: دولت در موضع رسمی خود از دکتر روحانی، رئیس جمهور منتخب می‏خواهد تا کارشناسی بصیر را به عنوان نماینده خود برای تحویل گرفتن دولت معرفی کند

.

وی تصریح کرد: این کارشناس باید دولت را در تمام بخش‏ها تحویل بگیرد تا دیگر کسی روی سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که از خدمات انجام شده در هشت سال اخیر بسیار تعریف کردند، حرف و حدیثی نداشته باشد.

مهر/فارس