اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران دارنده ارزان‌ترین نرخ سیگار در میان 23 کشور/ با گسترش کارخانه‌های تولید دخانیات در کشور مخالفیم



اخبار,اخبار اجتماعی ,تولید دخانیات

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد نسبت به ارزان بودن نرخ سیگار در ایران نسبت به 23 کشور منطقه، گفت: مالیات مصوب بر مصرف سیگار در سال جاری دریافت نشده است.

عبدالرحمان رستمیان با تأکید بر ضرورت وضع مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان، مهم‌ترین این کالاها را دخانیات دانست و اظهار داشت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به‌شدت با گسترش کارخانه‌های تولید دخانیات در کشور مخالف هستند.

وی بابیان این‌که اکنون تعداد کارخانه‌های تولید دخانیات در حال افزایش است، گفت: معتقدم با توجه به وضعیت موجود در کشور تولید و صادرات دخانیات نباید افزایش داشته باشد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دخانیات برای تمام مردم دنیا مضر است، عنوان کرد: به همین دلیل تفاوتی ندارد افزایش تولید دخانیات برای صادرات باشد یا برای مصرف در داخل کشور، در هر صورت مخالف گسترش تولید دخانیات هستیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف دخانیات در کشور به‌ویژه در میان جوانان، اظهار کرد:  متأسفانه در میان انواع دخانیات مصرف قلیان افزایش‌یافته و این موضوع منجر به ایجاد نگرانی برای متولیان حوزه سلامت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌شده است.

رستمیان با انتقاد نسبت به کیفیت سیگارهای تولیدشده در کشور و نیز سیگارهای وارداتی، گفت: درصورتی‌که یک فرد به مصرف دخانیات می‌پردازد و نمی‌توان از مصرف این ماده مضر توسط وی جلوگیری کرد دلیلی ندارد با تولید یا واردات سیگارهای غیراستاندارد سلامتی‌اش را بیش از پیش به خطر بیندازیم.

عضو کمیسیون بهداشت تأکید کرد: بر این اساس اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شرکت دخانیات ایران درخواست کرده است به کیفی سازی سیگارهای تولیدی خود بپردازد. این شرکت نیز در پاسخ‌هایی که ارائه کرده از روند کیفی سازی سیگارهای ساخت داخل خبر و نسبت به این موضوع اطمینان داد.

وی با انتقاد نسبت به پایین بودن نرخ مالیات بر سیگار خاطرنشان کرد: امسال حتی مالیات مصوب برای مصرف سیگار دریافت نشده است. این در حالی است که بر اساس آنچه درگذشته تجربه کرده‌ایم عوارض بر مصرف سیگار می‌تواند منجر به کاهش مصرف به‌ویژه در میان قشر متوسط و ضعیف شود.

رستمیان بابیان این‌که ایران در میان 23 کشور موجود در منطقه ارزان‌ترین نرخ فروش سیگار را دارد، عنوان کرد:  این در حالی است که در کنار مدارس به‌راحتی سیگار به فروش می‌رسد اما طبق قوانین مبارزه با دخانیات در کشور؛ توزیع و فروش سیگار در نقاطی که به مدارس نزدیک هستند ممنوع است. اما این قوانین متأسفانه اجرا نمی‌شود.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت « ایران عاری از دخانیات» خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در واردات بی‌رویه دخانیات در کشور شرکت‌های خارجی نیز نقش دارند اما بدون شک بدون وجود رانت در داخل نمی‌توانند این حجم واردات را داشته باشند. لذا علاوه بر کیفی سازی دخانیات، افزایش مالیات بر مصرف سیگار و جلوگیری از گسترش کارخانه‌های تولید دخانیات در کشور باید به کمیت و کیفیت واردات سیگار در کشور نیز حساس بود و به آن رسیدگی کرد.


 اخبار  اجتماعی  -  فارس 


ویدیو مرتبط :
تولید تنها کارخانه رادیاتورهای فولادی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در سال ۹۰ چند نخ سیگار تولید کرده است؟ / تولید مشارکتی شرکت دخانیات ایران با سایر کشور ها



 

تولید سیگار , شرکت دخانیات

 

صنعت - بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در سال گذشته بیش از20میلیارد نخ سیگار تولید شده است.

مدیرعامل شركت دخانیات ایران گفت: در سال گذشته شركت دخانیات ایران توانست تولیدات خود را به مرز 20میلیارد و 500 میلیون نخ سیگار برساند.

به گزارش خبرآنلاین «كاظم معتمدی فر » با اعلام این خبر، افزود : درسال 90 بالغ بر 63 میلیارد و 800مییلون نخ سیگار به ارزش 30 هزار میلیارد ریال توسط جامعه مصرف شده است.

معتمدی فر درادامه خاطر نشان كرد: تولید مشاركتی شركت دخانیات ایران با سایر كشورها در سال گذشته به 12 میلیارد و 200میلیون نخ رسید و تولید عاملیت صنعتی در این مدت بالغ بر2 میلیارد و 900 میلیارد نخ بود.

وی در پایان خاطر نشان كرد : امیدواریم در سال تولید ملی ، كار و سرمایه ایرانی تولیدسیگار را به 25 میلیارد نخ ، تولید مشاركتی را به 16 میلیارد نخ و تولید عاملیت صنعتی را به 5 میلیارد نخ برسانیم..... / خبرآنلاین