اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران خواستار واکنش شورای امنیت به اقدام تروریستی سراوان شد



اقدام تروریستی سراوان

ایران خواستار واکنش شورای امنیت به اقدام تروریستی سراوان شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت خواستار واکنش این شورا به اقدام وحشیانه گروه‌های تروریستی در به شهادت رساندن ۱۴ تن از مرزبانان کشورمان شد..

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد خزاعی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز دوشنبه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ضمن اشاره به اقدام جمعه شب گذشته عناصر تروریست در به شهادت رساندن 14 تن از مرزبانان و مجروح کردن 6 تن دیگر از آنان در نوار مرزی شهر سراوان، خواستار عکس العمل عاجل و متناسب شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با این اقدام وحشیانه گردید.

خزایی با اشاره به اینکه گروه تروریستی موسوم به جیش العدل مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است افزود نشانه‌ها حاکی از آن است که اقدام تروریستی جمعه 3 آبان این گروه خشونت طلب با نفوذ به مرزهای شرقی ایران صورت گرفته است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در این نامه به رئیس شورای امنیت و اعضای آن یادآور شده است که عکس العمل متناسب شورای امنیت به این اقدام تروریستی از یکسو پیامی قوی برای این گروه تروریستی و حامیان آنها خواهد داشت که دست زدن به چنین اعمال جنایتکارانه توسط هر گروه و در هر زمان و مکان تحمل نخواهد شد و از سوی دیگر موجب تسلی خاطر بازماندگان این اقدام وحشیانه خواهد شد.

خزایی در پایان نامه خود همچنین افزوده است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است با اتخاذ کلیه اقدامات مقتضی این گروه تروریستی را به سزای عملش برساند و در این راستا از جامعه بین‌الملل و همسایگانش انتظار همکاری کامل تا تحقق این خواسته را دارد.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
عربستان در فهرست کشورهای تروریستی در شورای امنیت قرار میگیرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش شورای امنیت ملی امریکا به قرارداد جدید بین ایران و روسیه



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,قرارداد مسکو با تهران

 

اخبار سیاست خارجی - سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا:
قرارداد مسکو با تهران به طور بالقوه تحریم‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد

هایدن از گزارش‌های اخیر مبنی این که روسیه و ایران درحال مذاکره درباره قرارداد تهاتری هستند ابراز نگرانی کرد و گفت: قرارداد مسکو با تهران به طور بالقوه تحریم‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، گفته می‌شود بر اساس قرارداد ایران و روسیه، قرار است ایران در برابر تحویل نفت به روسیه، کالا و اجناس از این کشور دریافت کند.

"کایتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا به خبرنگاران گفت: ما نگران این گزارش ها هستیم و جان کری وزیر خارجه مستقیما امروز این نگرانی را در ملاقات با سرگئی لاوروف همتای روسی خود مطرح کرد.

این سخنگو افزود در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشد، چنین قراردادی با توجه به این که با توافق گروه پنج به اضافه یک با ایران مغایرت خواهد داشت، نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آورد و می تواند به طور بالقوه تحریم‌های امریکا را هدف قرار دهد.

شماری از رسانه های غربی جمعه گذشته ادعا کردند مسکو و تهران درحال گفتگو درباره الگوی معاوضه ای هستند که براساس آن روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت خام ایران را دریافت خواهد کرد و در ازای آن کالا در اختیار تهران قرار خواهد داد.

طبق شایعات رسانه ای، حجم این معاملات ، به یک و نیم میلیارد دلار در ماه بالغ خواهد شد.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران