اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران حریفانش را در جام ملت ها شناخت


رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرعه كشی شد و تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت.

خبرگزاری ایسنا: رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرعه كشی شد و تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت.

مراسم قرعه كشی رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا در ملبورن استرالیا برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم‌های لبنان،‌كویت و تایلند هم گروه شدند.

گروه یك: عمان، سوریه، اردن و سنگاپور

گروه دو: ایران،‌ لبنان، كویت و تایلند

گروه سه: عربستان، چین، اندونزی و عراق

گروه چهار: قطر، بحرین، یمن و مالزی

گروه 5: ازبكستان، امارات، ویتنام و هنگ كنگ

ژاپن،‌استرالیا و كره سه تیم اول تا سوم دوره قبل این رقابتها به طور مستقیم به جام ملتها راه یافته‌اند و كره‌شمالی قهرمان رقابتهای چلنج كاپ سال 2012 هم به این مسابقات به طور مستقیم صعود كرده است.

دو تیم برتر از هر گروه به این رقابتها كه سال 2015 در استرالیا برگزار می‌شود صعود خواهند كرد. قهرمان چلنج كاپ آسیا هم در سال 2014 در كنار استرالیای میزبان،‌ جواز حضور در این رقابتها را كسب می‌كند.


نخستین دیدار ایران 18 بهمن سال جاری و دیدار دوم ایران دوم فروردین 92 برگزار خواهد شد. دیدارهای بعدی ایران در آبان و آذر سال 92 و سایر رقابتها هم در سال 2014 میلادی برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
گل های ایران در جام ملت ها .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا



 

 

 

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا

 

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت 19:10 امشب به وقت ایران در ورزشگاه 50 هزار نفری دوحه قطر در حضور معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

سفیدپوشان ایران در آغاز این دیدار حملاتی را روی دروازه قطر، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 انجام دادند که با بی‌دقتی مهاجمان کشورمان این موقعیت‌ها از دست رفت.

در ادامه این دیدار شاگردان برونو متسو به بازی مسلط شدند و 2 موقعیت مناسب گلزنی را توسط یار سرشناس خود، سباستین سوریا از دست دادند که در یکی از این حملات و در دقیقه 15 سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان کشورمان یک موقعیت تک به تک و ایده‌آل را از مهاجم زهردار حریف گرفت.

ملی‌پوشان ایران نیز در دقیقه 30 توسط آندرانیک تیموریان می‌توانستند به گل برتری مقابل حریف در این نیمه برسند، اما تیموریان نتوانست از اشتباه بزرگ خط دفاعی و سعد الشیب، دروازه‌بان قطری‌ها بهره لازم را برده و برای تیم ملی ایران گلزنی کند.

این رقابت تدارکاتی در نیمه دوم سرد و بی روح آغاز شد. در این نیمه نیز چند حمله نصفه و نیمه توسط بازیکنان 2 تیم روی دروازه‌های یکدیگر خلق شد که در یکی از آنها شوت محکم و سرکش غلامرضا رضایی که به تازگی وارد میدان شده بود از پشت محوطه جریمه قطر از بالای دروازه این تیم راهی اوت شد.

در دقیقه 68 نیز سید جلال حسینی روی یک ارسال با ضربه سر توپ را به دستان سعدالشیب فرستاد.

در دقیقه 69 در حالی که حملات ایران پردامنه تر از قبل دنبال می‌شد، رضایی در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان قطر تعادلش را با برخورد مدافع قطری از دست داد که این برخورد را داور مجارستانی خطای پنالتی تشخیص نداد.

در دقیقه 71 ضربه زیبا و روی پای پژمان نوری از پشت محوطه جریمه با بدشانسی ملی‌پوشان ایران پس از برخورد به تیرک دروازه قطر راهی اوت شد تا بهترین بخت شاگردان قطبی برای باز شدن دروازه‌ حریف نیز راه به جایی نبرد.

در نهایت این دیدار دوستانه 10 روز مانده به آغاز رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا با این نتیجه مشخص شود که کادر فنی 2 تیم بیشتر به قصد محک زدن بازیکنان خود به منظور شناسایی ترکیب اصلی برای حضور پرقدرت در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، تیم‌های خود را در این دیدار دوستانه به میدان فرستاده بودند.

ژولت ژابو، داور مجارستانی این دیدار به ابراهیم ماجد و مسعود الحمد از قطر و سید مهدی رحمتی از ایران کارت زرد نشان داد.

طبق توافق انجام شده توسط مسئولان 2 تیم، در این مسابقه هر کدام از تیم‌های ایران و قطر حق انجام 6 تعویض را داشتند.

ترکیب تیم ملی ایران:

سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، محمد نصرتی (46-خسرو حیدری)، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر (58-پژمان نوری)، مسعود شجاعی (77-هادی نوروزی)، رضا نوروزی (66-محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری (64-غلامرض رضایی)

تیم‌های ایران و قطر فردا با یاران ذخیره خود و پشت درهای بسته در دیدار دوستانه دیگری با هم دیدار می‌کنند.