اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران تهدید اول اسرائیل است



 

ایران تهدید اول اسرائیل است

 

رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل:

ایران تهدید اول اسرائیل است

روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران سرعت آن کم شده که دلیل آن نیز فنی است. اسرائیل امروزه درباره این موضوع بیش از پیش اطلاعات امنیتی در اختیار دارد.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل ایران را بزرگترین تهدید برای این رژیم دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "عاموس یدلین" رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل در پایان دوره فعالیت خود در سخنانی  در کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان این رژیم (کنیست) گفت: رویارویی آینده میان اسرائیل و دشمنانش، در جبهه های متعددی خواهد بود و با تلفات بیشتری نسبت به جنگ ها و درگیری های قبلی، همراه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اسرائیل همچنان قدرت مقابله و بازدارندگی بزرگی را به ویژه در زمینه های هوایی و فناوری در اختیار دارد گفت: ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل و کشورهای معتدل عربی در منطقه است.

رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل، ایران، سوریه و حزب الله را به عنوان تهدید این رژیم برشمرد و گفت: پیشرفت ایران به سمت تولید سلاح هسته ای از آنچه که دولت تهران پیش بینی می کنند؛ کندتر است اما به احتمال بسیار ایران به میزان کافی از اورانیوم غنی شده برای تولید دو بمب هسته ای دست پیدا می کند.

وی توضیح داد: تحریم های بین المللی علیه ایران، در حال تاثیر گذاری است . روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران سرعت آن کم شده که دلیل آن نیز فنی است. اسرائیل امروزه درباره این موضوع بیش از پیش اطلاعات امنیتی در اختیار دارد. ایران امروزه مواد هسته ای لازم برای تولید یک بمب هسته ای را در اختیار دارد اما این توانایی را دارد که به زودی مواد لازم برای تولید دو بمب هسته ای را فراهم کند.

یدلین درباره سوریه نیز گفت: این کشور اخیرا محموله های بزرگ سلاح از روسیه دریافت می کند که از جمله  می توان به سامانه های موشکی پیشرفته زمین به هوا اشاره کرد. این موضوع سختی هایی را در مقابل نیروی هوایی اسرائیل قرار می دهد.

وی ادامه داد: حزب الله لبنان نیز از سوریه سلاح های پیشرفته ای دریافت می کند که این قدرت را به حزب الله می دهد تا بتواند در چند ساعت کنترل لبنان را به دست بگیرد.

این مقام ارشد اسرائیلی همچنین گفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین موشک هایی از نوع فجر دریافت کرده است.

رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل تاکید کرد که این رژیم در حمله به تاسیسات هسته ای سوریه (دیرالزور) مشارکت داشته است.

گفتنی است اسرائیل تاکنون به طور رسمی به حمله هوایی به تاسیسات دیرالزور سوریه اعتراف نکرده بود.

وی همچنین حمله نظامی به غزه و جنوب لبنان را "عملیات نظامی گسترده" و نه جنگ خطاب کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
کلیپ بسیار زیبای مشت های پولادین(سخنرانی رهبر در جواب تهدید اسرائیل برای حمله به ایران!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد



 

 

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

 

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به دلیل فعالیت صلح آمیز هسته ای تحت فشار قرار داده اند و با نشان دادن ماهیت اصلی سیاست های خود یا ایران را به ترور مسئولان تهدید می کنند یا به حمله نظامی.

 

پس از آنکه پنجشنبه دو هفته گذشته در جلسه استماع کنگره آمریکا، برخی مسئولان بلندپایه از جمله فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا خواستار ترور مسئولان ایران شدند، روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

در حالی که برخی رسانه ها و تحلیل گران از جمله روزنامه الحیات، علت کوبیدن بر طبل جنگ در اسرائیل را اقدامی از سوی سران این رژیم می دانند برای خروج از بحران داخلی و خارجی و شکستن انزوای خود، شیمون پرز روز گذشته مدعی شد چیزی هست که گرینه نظامی را در مقابل گزینه دیپلماتیک علیه ایران پیش می اندازد.

در سوی دیگر نیکلا سارکوزی در واکنش به این شایعات هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را رد و بر ادامه راهکارهای سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران تاکید کرد.

پرز در این سخنان تلویزیونی مدعی شد که ایران به سلاح هسته ای نزدیک می شود و اسرائیل در وقت باقی مانده باید به کشورهای مختلف مراجعه کند و از آنان بخواهد که به وعده خود و عدم اکتفا به تحریم ها عمل کنند.

پیش از این یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که سخن گفتن از جنگ به معنای اذعان به بی تاثیر بودن تحریم ها علیه ایران است و نباید از جنگ سخن گفت.

شیمون پرز در ادامه سخنان خود تلاش کرد وانمود کند که ایران تا ساخت سلاح هسته ای فاصله ای ندارد و بدین ترتیب سیاست ایران هراسی را بار دیگر تکرار کند. حال آنکه تمام گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بر رد ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر انحراف برنامه هسته ای تاکید کرده و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر این ادعا ارائه نشده است.

ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم، هفته گذشته در پی بالا گرفتن شایعات در این رژیم و محافل رسانه ای درباره تصمیم تل آویو برای اقدام علیه ایران تاکید کرد که وی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصدی برای این کار ندارند و در حقیقت دو نفر نمی توانند برای چنین کاری به تنهایی تصمیم گیری کنند..../خبرگزارى فارس