اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران - تایلند؛ شکار فیل های جنگی


نمایش تیم ملی بعد از 119 روز! این اتفاقی است که در بازی ایران مقابل تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا رخ می دهد و تیم ملی که آخرین بار در اولسان مقابل کره جنوبی با تک گل رضا قوچان نژاد به پیروزی رسیده و راهی جام جهانی شده بود، حالا و پس از حدود چهار ماه در یک دیدار به میدان می رود!

 
 
 
 
  روزنامه گل: نمایش تیم ملی بعد از 119 روز! این اتفاقی است که در بازی ایران مقابل تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا رخ می دهد و تیم ملی که آخرین بار در اولسان مقابل کره جنوبی با تک گل رضا قوچان نژاد به پیروزی رسیده و راهی جام جهانی شده بود، حالا و پس از حدود چهار ماه در یک دیدار به میدان می رود! اتفاقی که خیلی زودتر از اینها باید رخ می داد و تیم ملی باید خود را آماده حضور در برزیل می کرد اما فدراسیون فوتبال به آسانی چهار فیفادی مهم را از دست داد و در حالی که کره جنوبی با برزیل و فرانسه با استرالیا دیدار می کند، ما به لطف یکی از قوانین عجیب و غریب
AFC در روز فیفا باید در یک دیدار رسمی به مصاف تیم ملی تایلند برویم! ایران در شرایطی به مصاف «فیل های جنگی» می رود که از دو بازی قبلی خود در مرحله مقدماتی جام ملت ها صاحب چهار امتیاز شده و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در رده نخست ایستاده است.

تیم کشورمان این مرحله از رقابت ها را پرقدرت آغاز کرد و در 18 بهمن ماه سال گذشته، در یک بازی پر گل با نتیجه پنج بر صفر لبنان را در هم کوبید تا خاطره تلخ شکست یک بر صفر مقابل این تیم در بیروت در مرحله مقدماتی جام جهانی از بین برود اما شاگردان کارلوس کی روش در بازی دوم خود مقابل کویت که ششم فروردین ماه و در تعطیلات نوروز برگزار شد موفق نبودند و با اینکه با گل ثانیه های پایانی نیمه اول مسعود شجاعی از حریف خود پیش بودند. در نهایت به تساوی یک – یک دست یافتند.

در آن سوی میدان، تایلندی قرار دارد که بدون امتیاز در قعر جدول گروه B است و بالای سرش هم لبنان سه امتیازی در رده سوم است که باید در دیداری سخت و حساس، از کویت پذیرایی کند.

این بازی، دومین مصاف فوتبال ایران مقابل فوتبال تایلند طی یک ماه گذشته است. در این ماه استقلال طی دوم بازی رفت و برگشت موفق شد با نتایج یک – صفر و 2- یک مقابل بوریرام یونایتد صدرنشین لیگ تایلند به پیروزی برسد. بوریرام به لطف چند بازیکن اسپانیایی اش، بازی خوب و قابل توجهی را برابر استقلال ارائه داد اما به نظر نمی رسد که تیم ملی تایلند حریف چندان سرسختی برای ایران باشد چرا که با وجود اینکه ایران از لحاظ امکانات و برنامه ریزی با تیم هایی مانند کره و ژاپن فاصله دارد اما جزو قدرت های فوتبال قاره کهن است و از فوتبال تایلند، فرسنگ ها جلوتر است.

با اینحال با توجه به پیروزی پر گل این تیم مقابل چین در آخرین بازی دوستانه اش، اصلا نباید آنها را دست کم گرفت. ایران از یک مربی نام آشنا به نام کارلوس کی روش بهره می برد که اگر چه انتقاداتی از او در ایران مطرح می شود اما از مربیان برجسته فوتبال جهان است که سبک خاص خودش را دارد ولی در مقابل «سوراچای» روی نیمکت تایلند می نشیند که از منظر اعتبا رو کارنامه به گرد پای کی روش هم نمی رسد.البته شروع به کار این مربی با پیروزی مقابل بحرین و چین همراه بوده و او امیدوار است تیمش برابر ایران هم نتیجه آبرومندانه ای را کسب کند.

تیم ملی در بازی قبل خود در این رقابت ها مقابل کویت، دانیال داوری را روی نیمکت داشت اما سرمربی تیم ملی از رحمان احمدی درون دروازه خود استفاده کرد ولی به نظر می رسد در این بازی دروازه بان «اینتراخت برانشوآیگ» درون دروازه قرار بگیرد.

اما یک سوژه اصلی دیگر تیم ملی، حضور یک بازیکن جدید یعنی «استیون بیت آشور» است. مدافع راستی که دعوت آمریکا و یورگن کلینزمن را رد کرده و حالا می خواهد برای تیم ملی کشورش بازی کند و باید دید کی روش به چه صورت از این مدافع راست «سن خوزه ارس کوئیک» استفاده می کند؟!

البته اشکان دژآگه که در سه بازی آخر حساس مقدماتی جام جهانی مصدوم بوده هم در اردوی تیم ملی حاضر است و سرمربی پرتغالی به او و رضا قوچان نژاد هم دل بسته است. تیم ایران حالا با این بازیکنان نمای بین المللی تری گرفته.


ویدیو مرتبط :
بهترین فیلم جنگی تایلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



 

 

 

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



نوحی برای دبیركلی آسیا كاندیدا شد
حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند

از ایران برای حضور در كمپ جهانی موی‌تای كه قرار است به زودی در تایلند برپا شود، دعوت شد.

محمد نوحی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی كه برای انجام امور مربوط به برنامه ریزی میزبانی مسابقات آسیایی موی تای در ایران به تایلند سفر كرده بود، روز گذشته با تاپ سوان رئیس و استفان فوكس دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای دیدار كرد.
در این نشست مقرر شد تا ایران هم در كمپ ویژه موی تای جهان در تایلند حضور یابد و مسابقات قهرمانی آسیای این رشته در قالب دومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی ایران برگزار شود.
ایران یكی از 16 كشور مطرح جهان است كه در این كمپ ویژه شركت خواهد كرد.
تمرینات شركت كنندگان در این اردو از طریق چندین شبكه تلویزیونی پخش شده و در نهایت رزمی‌كاران در یك مبارزه حرفه ای شركت كرده تا به 2 نفر برتر 2 میلیون دلار جایزه نفدی اهدا شود.
یكی از ویژگی های این كمپ رزمی ترویج و ارایه فرهنگ ملی و بومی هر ورزشكار است.
همچنین در این جلسه محمد نوحی برای دبیر كلی موی تای آسیا كاندیدا شد.
دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای نیز از میزبانی ایران برای مسابقات آسیایی استقبال كرد و آن را وسیله ای برای گرایش بیشتر جوانان ما دانست.