اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران تاسیسات هسته ای خود را تعطیل کند، یا خودم تعطیلش می کنم!



 

ایران تاسیسات هسته ای خود را تعطیل کند، یا خودم تعطیلش می کنم!

 

ریک سنتروم، نامزد جمهوری خواه انتخابات امریکا گفت: اگر ایران برنامه هسته ای خود را متوقف نکند به این کشور حمله ی هوایی می کنم.

وی گفت: من به ایرانی ها می گویم، یا درب این تاسیسات هسته ای خود را باز کنید و برنامه ی هسته ای خود را متوقف کنید و اجازه ی ورود به بازرسان سازمان ملل را بدهید، یا با حمله ی هوایی به ان ها اسیب می رسانم!

وی که با شبکه ی "ان بی سی" گفتگو می کرد، گفت: اگر ایران تاسیسات هسته ای خود را تعطیل نکند ما انها را تعطیل می کنیم!

وی افزود: ما باید مطمئن شویم که ایران سلاح هسته ای ندارد.

این نامزد جمهوری خواه گفت: ایران باید اجازه دهد که بازرسان از تاسیسات هسته ای این کشور بازدید کنند و تایید کنند که این کشور به دنبال سلاح هسته ای نیست.

ریک سنتروم گفت: باراک اوباما اقدام کافی در جهت جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران انجام نداده است. او باعث شده است که امریکا به ببری کاغذی تبدیل شود.

سنتروم، سناتور سابق پنسیلوانیا  در نظرسنجی ها رشد قابل توجهی داشته است و هم اکنون  از نظر محبوبیت در مقام سوم قرار دارد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمانو مدعی وجود تاسیسات هسته ای مخفی در ایران شد!



 

 

 

وی در ادامه از ایران خواست که به قوانین آژانس و تعهدات خود در برابر این نهاد پایبند بوده و پیش از آغاز هر اقدامی در زمینه موضوع هسته ای خود، آژانس را در جریان بگذارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای با استناد به ادعاهای واهی مخالفان جمهوری اسلامی از وجود تاسیسات هسته ای اعلام نشده به این آژانس در ایران خبر داد.

 به نقل از رویترز، "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای مدعی شد: شواهدی وجود دارد که حاکی از وجود سایتهای غنی سازی مخفی اورانیوم در ایران است.

وی در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین به خبرنگاران گفت: آژانس اطلاع دقیقی از این تاسیسات و حجم فعالیتهای غنی سازی صورت گرفته در آنها ندارد.

آمانو تصریح کرد که این اطلاعات توسط مخالفان دولت ایران در اختیار آژانس قرار گرفته و تنها حاوی اطلاعاتی کلی در مورد فعالیت تاسیسات مخفی به دور از نظارت بازرسان این نهاد است.

وی در ادامه از ایران خواست که به قوانین آژانس و تعهدات خود در برابر این نهاد پایبند بوده و پیش از آغاز هر اقدامی در زمینه موضوع هسته ای خود، آژانس را در جریان بگذارد.

این در حالی است که ادعاهای آمانو پیش از این نیز توسط غرب مطرح شده و هر بار از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران رد شده است. ایران بارها اعلام کرده که تمامی فعالیتهای صلح آمیز هسته ای خود را تحت نظارت آژانس انجام می دهد.

گفتنی است نشست فصلی شورای حکام از امروز دوشنبه در وین با محوریت بررسی جدیدترین گزارش مدیر کل این نهاد درباره فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران، موضوع سوریه و برنامه هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرد...../تحلیل:عصرایران