اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران به هیچ وجه در یمن حضور نظامی ندارد


رئیس جمهوری سابق یمن ضمن رد ادعای سعودی ها در مورد حضور مستشاری و نظامی ایران در این کشور گفت: ایران به هیچ وجه حضور نظامی در یمن ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جمهوری سابق یمن ضمن رد ادعای سعودی ها در مورد حضور مستشاری و نظامی ایران در این کشور گفت: ایران به هیچ وجه حضور نظامی در یمن ندارد.

علی عبدالله صالح در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: از دخالت آشکار سعودی در یمن جداً ابراز تأسف می کنم. مداخله سعودی در یمن تاثیر منفی بر روند حل و فصل اختلافات میان گروه های یمنی گذاشته و همه چیز را به عقب برگرداند.

وی افزود: ما هیچگاه در برابر سعودی تسلیم نخواهیم شد و آنها باید این پیام را درک کنند.
اتحاد میان یمنی ها شکستی مالی و سیاسی برای سعودی بود. اگر سعودی ها با من و انصار الله مشکل دارند چرا مردم را بمباران می کنند.

علی عبدالله صالح گفت: سازمان یابی و قدرت ارتش یمن باعث شد برخی کشورها برای فروپاشی نظام یمن اقدام به دسیسه چینی کنند.

ما دوست نداشتیم امارات وارد درگیری با یمن شود زیرا میان ما و آن ها دشمنی وجود ندارد. اما به هر حال ملت یمن اماراتی ها و سعودی را دیر یا زود از یمن بیرون می رانند.
وی در ادامه گفت : عبدربه منصور هادی مسوول کشته شدن اماراتی ها در مأرب و عدن است.

وی همچنین گفت : به من پیشنهاد شد که صنعا را ترک کنم اما من مخالفت کردم. به من پیشنهاد شد که به اتیوپی یا مغرب بروم اما من قبول نکردم. فرزندن یمن خائنان را محاکمه خواهند کرد.

علی عبدالله صالح گفت: جنگ را متوقف کرده و به محاصره پایان دهید در این صورت من نشست کنگره ای عمومی برگزار کرده و رهبرانی جدید انتخاب می کنم و به هیچ وجه خودم نامزد نخواهم شد.

وی گفت: داعش همان جنبش اخوان المسلمین است و من اولین کسی هستم که با آن ها به نبرد پرداختم. عبدربه منصور هادی همان کسی است که از گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش حمایت کرد تا در کنار او با جنبش انصار الله و ارتش یمن مقابله کنند.

رئیس جمهور سابق یمن گفت: سعودی ها از من خواستند با اخوان المسلمین، آل احمر و عبدربه منصور هادی علیه حوثی ها همپیمان شوم اما من مخالفت کردم. من گفتم امکان ندارد ما با هادی و گروه اخوان المسلمین هم پیمان شویم. گروه اخوان المسلمین دشمن ماست دشمن یمن است.

جنبش اخوان المسلمین در تمامی نقاط جهان دشمن محسوب می شود. آن ها دشمن پیشرفت، سیاست و اقتصاد هستند. اخوانی ها عناصر تروریستی هستند. اخوان المسلمین از خطرناک ترین جنبش های جهان است. اخوان المسلمین همان داعش و گروه القاعده است و این آمریکایی ها هستند که از اخوان المسلمین حمایت می کنند. ما از اینکه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با اخوان المسلمین یمن همپیمان شده است شگفت زده شدیم.

علی عبدالله صالح ضمن نفی پیروی نظامیان یمنی از وی گفت: من از قدرت کناره گرفتم زیرا خسته شده بودم. متجاوزان علی عبدالله صالح را خوب می شناسند من وارد نبرد با آن ها نشده ام اگر من وارد نبرد شده بودم همه معادلات تغییر می کرد. من ارتش و نیروی امنیتی یمن و خزانه عمومی را به صورت خودخواسته در سال 2011 به مقامات تحت حمایت سعودی تحویل دادم.

به گفته وی ارتش یمن از سران سیاسی یمن که قدرت را در دست دارند پیروی می کند. این عبدربه منصور هادی و اخوان المسلمین بودند که در ارتش یمن خلل ایجاد کردند. در ارتش یمن دو دستگی ایجاد نشده است و دانشکده ها، بخش ها و پادگان های نظامی ارتش یمن یکپارچه است.

وی افزود: تعداد کسانی که در حملات متجاوزان کشته شده اند بیست و پنج هزار تن است که بیش از نود درصد آن ها غیرنظامیان بوده اند. جنگنده های رژیم آل سعود هیچگاه نخواهد توانست مبارزان و سیاسیون یمنی را از بین ببرد.

علی عبدالله صالح گفت: من بخشی از مسوولیت مشکلاتی که گریبانگیر یمن شده می پذیریم زیرا من هادی را برای احراز پست ریاست جمهوری نامزد کردم.
سعودی و برخی از کشورهای حوزه خلیج (فارس) تلاش می کنند شمال یمن را از جنوب یمن جدا کنند.
ما به قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند بوده و به صورت مثبتی با آن تعامل خواهیم کرد.
عربستان سازمان های حقوق بشری را خریده است. این عربستان بود که مساله تشکیل کمیته تحقیق و حقیقت یاب را ناکام گذاشت.

من نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب را مسوول کشتار زنان و کودکان یمنی می دانم زیرا وی بود که از حمله متجاوزان به یمن استقبال کرده و آن را امری خجسته خواند و در نشست شرم الشیخ به نفع این تجاوز رأی داد. مگر ما چه کرده بودیم که عربستان به کشور ما حمله کرد. آیا ما به عربستان حمله کرده بودیم یا خطری برای سعودی محسوب می شدیم یا علیه این کشور دسیسه چینی کرده بودیم؟ به هیچ وجه.

تنها چیزی که باعث حمله سعودی به یمن شد اختلاف مذهبی بود که میان سعودی و انصارالله وجود داشت. سعودی ها وهابی بودند و انصارالله شیعه زیدی که در واقع همان اهل سنت هستند. انصار الله ارتباطی هم با ایران داشتند که این مساله نادرستی محسوب نمی شود. می گویند عبدربه منصور هادی روابطش را با ایران قطع کرد در حالیکه عربستان خود با ایران اختلاف داشته اما روابطش را با ایران قطع نکرده است و همچنین ایران با وجود اختلافی که با عربستان دارد روابطش را با این کشور قطع نکرده است. اما این بیچاره مزدور (عبدربه منصور هادی) روابطش را با ایران قطع کرده است. تو کی هستی که بخواهی رابطه با ایران را قطع کنی.

ما جامعه جهانی را مسوول آنچه در یمن رخ می دهد می دانیم. جامعه جهانی چشمش را بر روی کشتارهایی که در یمن رخ می دهد بسته است.سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی کاری برای مردم یمن نمی کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد به جای اینکه با صدور قطعنامه ای خواهان پایان دادن به جنگ علیه یمن شود برای خشنودی عربستان قطعنامه ای صادر کرده و من و مسوولان انصارالله را ممنوع السفر کرده است. این نشان می دهد که سازمان ملل متحد از حمله متجاوزان به یمن استقبال می کند.

عبدربه منصور هادی اولین کسی بود که جنگ داخلی در یمن را به راه انداخت. من حاضرم از ریاست کنگره مردمی یمن کناره گیری کرده و به قطعنامه 2216 شورای امنیت پایبند باشم به شرط اینکه جنگ علیه یمن متوقف شود. به شرط توقف جنگ و خاتمه یافتن محاصره کشور و عقب نشینی متجاوزان از خاک یمن ما متعهدیم از تمامی شهرهای یمن عقب نشینی کرده و آن ها را به ارتش یمن واگذار کنیم.
ما آمادگی آن را داریم که از انصار الله بخواهیم از مرزهای سعوی عقب نشینی کرده و به شلیک موشک های خود پایان دهند البته به شرط اینکه تجاوز به یمن پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: حزب کنگره مردمی عمومی، ارتش و کمیته های مردمی برای کمک به توقف تجاوز علیه یمن امتیازهای پیاپی و متعددی دادند ما این امتیازها را دادیم اما سودی نبخشید.

ما آماده ایم به شروط هفتگانه ای که در مسقط به آن دست یافته ایم پایبند باشیم به شرط آنکه سعودی حملات هوایی اش علیه یمن را متوقف کند.

وی گفت: من از مواضع کویت و پادشاهی عمان در قبال تجاوز به یمن قدردانی می کنم. سوریه حق دارد برای مقابله با گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش خواهان حمایت روسیه شود. عربستان از آمریکا و اروپایی ها برای هدف قرار دادن سوریه درخواست کرد و برای ضربه زدن به سوریه پول خرج کرده و داعشی ها را به سوریه فرستاد و برای هدف قرار دادن ملت سوریه با ترکیه هماهنگی به عمل آورد.

بنابراین چگونه می شود اقدام روسیه را در حمله به گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش را محکوم کرد. من از آن بیم دارم که نیروهای داعش را از سوریه به یمن بکشانند.

ایرانی ها به هیچ وجه در یمن حضور ندارند. حضور ایران در یمن یک سخن بیهوده است. ایرانی ها حضور نظامی و مستشاری در یمن ندارند و من از سوی خود و حوثی ها اعلام می کنم حتی یک قبضه سلاح ایرانی نیز در یمن وجود ندارد و حتی یک مستشار ایرانی نیز در یمن نیست.

عبدربه منصور هادی از لحاظ سیاسی پایان یافته است. ما با عربستان بر سر چگونگی محاکمه منصور هادی در دادگاه بین المللی کیفری به تفاهم خواهیم رسید. وی در پایان گفت: من حاضرم در هر دادگاهی چه داخلی و چه بین المللی حضور یابم.


ویدیو مرتبط :
حضور نیروهای نظامی ایران در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید:‌ حضور صدها دانشمند اتمی و موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران



 

 

ادعای جدید:‌ حضور صدها دانشمند اتمی و موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران

 

خبرگزاری رسمی كره جنوبی به نقل از یك منبع آگاه اطلاعاتی مدعی شد كه  تعداد زیادی از دانشمند هسته ای و متخصصان و مهندسان موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و تحقیقات نظامی در ایران مشغول همكاری هستند.

خبرگزاری " یونهاپ" با انتشار گزارشی در این باره به نقل از یك منبع اطلاعاتی كه نامی از وی نبرده است مدعی شد كه "صدها" متخصص و دانشمند هسته ای و موشكی كره شمالی هم اكنون در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران از جمله در سایت های هسته ای قم و نطنز حضور دارند تا در تحقیقات هسته ای و موشكی به همتایان ایرانی خود یاری رسانند.

این ادعا در حالی مطرح می شود كه اخیرا چند رسانه غربی نیز به نقل از برخی دیپلمات های حاضر در آژانس بین المللی انرژی هسته ای مدعی شده بودند كه دو كشور یا سازمان در برنامه های هسته ای ایران به این كشور كمك می كنند . این دیپلمات ها این دو كشور احتمالی را كره شمالی و پاكستان معرفی كرده بودند .

این مبنع اطلاعاتی كره جنوبی مدعی شده است كه دانشمندان و متخصصان كره شمالی بیشتر از طریق كشورهای ثالث به ایران می روند و پس از انجام ماموریت خود كه در قالب دوره های 3 تا 6 ماهه است از طریق كشورهای ثالث به كره شمالی باز می گردند.

همزمان یك مقام اطلاعاتی كره جنوبی به یونهاپ گفته است كه سئول با دقت تحولات و ارتباطات ایران و كره شمالی را در زمینه های هسته ای و فناوری های تسلیحاتی را زیر نظر دارد.

این نخستین بار نیست كه ادعاهایی درباره كمك كره شمالی به ایران در برنامه های هسته ای و تحقیقات موشكی و نظامی منتشر می شود . ایران پیش از این بارها این ادعاها را رد كرده است.

چندی پیش نیز خبرهایی راجع به حضور متخصصان اتمی ارمنستان در ایران منتشر شده بود../عصرایران