اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران به غنی‌سازی 20 درصد ادامه می‌دهد


مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران در سه ماهه گذشته تغییر چشم‌گیری در برنامه هسته‌ای خود نداشته و همچنان به غنی‌سازی 20درصد ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: به گزارش خبرگزاری رویترز، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم در سطح 20درصد ادامه می‌دهد.

وی همچنین تأکید کرده است که در سه ماهه اخیر تغییر چشم‌گیری را در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است.

پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح 20درصد در ایران شده بودند.

آمانو امروز همچنین تأکید کرده است که رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک هنوز فاصله زیادی تا تکمیل دارد.

رژیم‌صهیونیستی با بیان این ادعا که نیروگاه آب سنگین اراک در آستانه تکمیل قرار دارد، توقف فعالیت‌ها در این مجمتع در مرحله اول توافق هسته‌ای را خواستار شده‌اند. «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز اوایل هفته در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژنو برگزار شد، با تأکید بر این شرط اسرائیلی‌ها از دستیابی به یک توافق اولیه جلوگیری کرد.


ویدیو مرتبط :
حتما ببینید: خودداری ایران از غنی سازی 20 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در کنفرانس خبری ضمن قدردانی از دولت عراق برای برگزاری این دوره از مذاکرات ایران و 1+5 بر استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

وی افزود: در این مذاکرات خواستیم، اعتماد‌سازی کنیم ایران پیشنهاد خود را ارائه کرد. ما در 2 روز گذشته جلسات عمومی و دوجانبه برگزار کردیم و دلایلی داریم که پیشرفت حاصل شده است.

اشتون ادامه داد: البته یک سری اختلافات باقی مانده و توافق کردیم که مذاکرات را ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در 18 و 19 ژوئن در مسکو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: توافق کردیم در مورد راهبرد گام به گام مذاکرات را ادامه دهیم و تلاش کنیم که مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مذاکره نیازمند زمان است، یادآور شد: در پروسه گام به گام اعتماد‌سازی و امید به وجود می‌آید و می‌توان مسائل را به شکل درست حل کرد. دلایل مشترکی وجود دارد که ما به مذاکرات در آینده ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما تاریخ و محل ملاقات را تعیین و توافق کردیم با آمادگی کامل در مسکو حاضر شویم و مسائل را در آنجا مورد بحث قرار دهیم.

خبرنگار کریستین ساینس مانیتور از اشتون پرسید زمانی که پیشنهادات 1+5 به ایران ارائه شد، این کشور چه واکنشی داشت، گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم. ما وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم در مورد جزئیات مسئله در گفت‌وگوهای بعدی صحبت کنیم./فارس