اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران به دنبال شکار پهپادهای ساخت اسرائیل در مرز جمهوری آذربایجان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران به دنبال شکار پهپادهای ساخت اسرائیل در مرز جمهوری آذربایجان

یک رسانه اسرائیلی از تلاش های ایران برای شکار پهپادهای ساخت اسرائیل خبر داد.

به گزارش عصر ایران، سایت خبری "دبکافایل" نزدیک به منابع نظامی امنیتی اسرائیل نوشت: ایران تلاش می کند هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ساخت اسرائیل را در مرزهای شمال غربی خود ، شکار کند.

دبکافایل همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شد: نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان در هفته گذشته 6 نفر را بازداشت کرده اند. این افراد متهم هستند ضمن ارتباط با ایران در حال جستجوی پایگاه هوایی محل استقرار پهپادهای ساخت اسرائیل بودند.

این افراد همچنین دستگاه های پیشرفته ای در اختیار داشتند که پهپادها را تعقیب و تلاش می کردند با ارسال امواج ، این پهپادها را فرود آورند.

جمهوری آذربایجان تعدادی از پهپادهای خریداری شده از اسرائیل را در مناطق مرزی با ایران برای عملیات های جاسوسی و شناسایی استفاده می کند.

این حادثه باعث شد تنش شدیدی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان به وجود بیاید. اوج این تنش در روز 9 دسامبر جاری علنی شد هنگامی که رسانه های ایران خبری منتشر کردند که براساس آن، آمریکا و اسرائیل عملیات های اطلاعات شناسایی خود را در منطقه استارارایون در جنوب شرقی جمهوری آذربایجان، (در خط مرزی ایران در دریای خزر) افزایش داده است.

این پهپادهای ساخت اسرائیل از نوع "هرمس 10" هستند. جمهوری آذربایجان به تازگی 10 فروند از این پهپادها را از اسرائیل خریداری کرده بود.

ایرانی ها می گویند این هواپیماها که از طریق ماهواره کنترل می شوند به دنبال عملیات های جاسوسی در آسمان ایران هستند.

هم اکنون در اسرائیل کمترین شک و تردیدی وجود ندارد که ایران به دنبال شکار این پهپادهاست همانگونه که قبل از این دو فروند پهپاد آمریکایی را در اختیار خود گرفت.

سایت دبکافایل ادامه داد: البته قطعا در اختیار گرفتن پهپاد ساخت اسرائیل، چالشی به مراتب بزرگتر برای اسرائیل به وجود خواهد آورد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
الحاق جمهوری آذربایجان به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمهوری آذربایجان پایگاه جاسوسی اسرائیل علیه ایران



 

 

 

اسرائیل , اسرائیل , جمهوری  آذربایجان

 

 

روزنامه تایمز انگلیس نوشت: اسرائیل خاک جمهوری آذربایجان را به پایگاه جاسوسی علیه ایران ایجاد کرده است.

تایمز می نویسد : در سال گذشته میلادی، جمهوری آذربایجان به نزدیک ترین پایگاه اسرائیل به ایران، تبدیل شده است. این موضوع در گفتگو با فردی به نام "شمعون" مطرح شده است. شمعون خود را یکی از عناصر سازمان موساد (اطلاعات و امنیت خارجی) اسرائیل معرفی می کند.

شمعون گفته است  موساد در سال گذشته میلادی شاهد فعالیت های گسترده ای در زمینه جمع آوری اطلاعات و دیگر فعالیت ها در جمهوری آذربایجان بود.

وی افزود: ورود به ایران از طریق مرزهای جمهوری آذربایجان ، آسان و درعین حال، لذت بخش است.

تایمز اضافه می کند: شمعون یکی از دهها عضو موساد مستقر در جمهوری آذربایجان است. قهوه خانه نزدیک سفارت اسرائیل در باکو ، محل برگزاری نشست های این افراد است. این موضوع می تواند تلاش ها برای انجام عملیات های انتقام جویانه ایران علیه سفارت اسرائیل در باکو را تفسیر کند.

پیش از این رسانه ها گفته بودند که جمهوری آذربایجان از کشف و خنثی سازی عملیات انفجار سفارت اسرائیل در باکو خبر داده بود. باکو  مدعی بود افرادی از ایران وارد جمهوری آذربایجان شده و قصد انفجار سفارت اسرائیل را داشتند.

شمعون اضافه کرد: فعالیت های موساد در جمهوری آذربایجان همراه با آرامش بسیاری است اما در سطح بسیار مهمی و پراهمیتی قرار دارد. موساد در سال گذشته میلادی، فعالیت های خود را در جمهوری آذربایجان چند برابر کرد. ما به میزان زیادی به ایران نزدیک هستیم. جمهوری آذربایجان کشور مهمی برای ورود به ایران است.

جمهوری آذربایجان از معدود کشورهای اسلامی است که با اسرائیل روابط دیپلماتیک کامل دارد و این رژیم در باکو، سفارت دارد.

رسانه ها پیش از این هم از اهمیت استقرار سفارت اسرائیل در عشق آباد پایتخت ترکمنستان و فعالیت های جاسوسی تل آویو علیه تهران در این کشور خبر داده بودند..../عصرایران