اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران برای نخستین بار سوم هندبال آسیا شد


تیم ملی هندبال ایران با برتری مقابل امارات عربی متحده در دیدار رده بندی شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، برای نخستین بار به مقام سوم مسابقه های قهرمانی آسیا دست یافت.

ایرنا: این دیدار عصر روز پنجشنبه در سالن خلیفه شهر منانه پایتخت کشور بحرین برگزار شد و ملی پوشان هندبال کشورمان موفق شدند با برتری 29 بر 23 مقابل امارات به مدال برنز رقابت ها دست یابند.

نیمه نخست این مسابقه نیز با حساب 11 بر 10 به سود کشورمان رقم خورده بود.

ایران نیمه نخست را با دفاع 0-6 آغاز کرد و دو تیم در این نیمه چندین بار در موقعیت هایی تک به تک ناموفق عمل کردند تا دروزاه بان ها مردان اول این نیمه باشند.

در حالی که بازی دو تیم تا دقیقه 16 با حساب 7 بر 5 به سود ایران پیش می رفت، رافائل کاستلو سرمربی اسپانیایی تیم کشورمان شروع به تعویض های پی در پی بازیکنان کرد اما این تاکتیک نتوانست مثر ثمر واقع شود و نیمه نخست با نتیجه 11 بر 10 به سود تیم ملی هندبال کشورمان به پایان رسید. در این دقایق دفاع باز تیم کشورمان سبب شد خط زن امارات چندین گل برای تیمش به ثمر برساند.

اما تیم ملی هندبال ایران در نیمه دوم با سرعت دادن به بازی توانست اختلاف گل های خود را با امارات بیشتر کند و در پایان با حساب 29 بر 23 حریف خود را شکست دهد.

در این دیدار سعید حیدری راد سنگربان جوان تیم کشورمان درخشش بسیار خوبی داشت و بارها بازیکنان تیم امارات را در موقعیت های تک به تک ناکام گذاشت.

سعید برخورداری دیگر سنگربان تیم ملی هندبال ایران نیز که در این رقابت ها درخشش فوق العاده ای داشت، به دلیل درگذشت برادرش به ایران بازگشت و در این دیدار تیم کشورمان را همراهی نکرد.

تیم ملی هندبال کشورمان روز سه شنبه با قبول شکست 23 بر 22 مقابل تیم چند ملیتی قطر از صعود به دیدار پایانی بازمانده بود.

دیدار نهایی این رقابت ها ساعت 19:30 امروز (پنجشنبه) بین تیم های قطر و بحرین در سالن خلیفه شهر منامه برگزار می شود.

تیم ملی هندبال ایران در شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، بر خلاف دوره قبلی در عربستان سعودی که 7 بازیکن اصلی خود را به دلایل مختلف به همراه نداشت و به مقامی بهتر از پنجم نرسید، اینبار با قدرت گام به رقابت ها گذاشت و جهانی شد.

تنها بازیکن مطرحی که تیم ملی هندبال ایران را در بحرین همراهی نکرد، ایمان جمالی بود. گفته می شود این لژیونر ایرانی که در باشگاه های مجارستان عضویت دارد به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی ایران نبوده است.

تیم ملی هندبال ایران یکشنبه (13 بهمن ماه) با تساوی 30 بر 30 مقابل بحرین در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، بدون قبول شکست در این رقابت ها برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کرد تا هندبالیست های غیور کشورمان که کمتر توجه رسانه ها به آنان جلب می شود، در ادامه راهیابی تیم های ورزشی کشورمان به مسابقه های جهانی، آنان نیز برای ایران افتخارآفرینی کنند.

هندبالیست های کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود در این مسابقه ها نیز مقابل کره جنوبی قهرمان 9 دوره آسیا و پرافتخارترین تیم قاره کهن به تساوی 24 بر 24 رسیدند، در مصاف با عربستان سعودی نیز به تساوی 22 بر 22 رضایت دادند و مقابل چین و ازبکستان به ترتیب با نتایج 34 بر 27 و 54 بر 22 پیروز شدند.

شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از 5 تا 17 بهمن ماه با شرکت 12 تیم در دو گروه در شهر منامه پایتخت کشور بحرین جریان دارد.

در گروه نخست این رقابت ها، تیم های ایران، ازبکستان، کره جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور داشتند.

از هر گروه، دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و دیدارهای نیمه نهایی روز سه شنبه برگزار شد و تیم های قطر و بحرین با برتری مقابل ایران و امارات به دیدار نهایی صعود کردند.

سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات هندبال قهرمانی جهان در سال 2015 در قطر صعود می کنند.

با توجه به اینکه تیم قطر توانسته است به مرحله نیمه نهایی صعود کند، به دلیل میزبانی مسابقه های جهانی، سه تیم دیگری که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند (بحرین، ایران و امارات عربی متحده)نیز به مسابقه های قهرمانی مردان جهان راه یافته اند.

اسامی 19 بازیکن اعزامی تیم ملی هندبال ایران به شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین به این قرار است: سعید حیدری راد، شاهو نصرتی، مهرداد صمصامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد قره لو، الله کرم استکی، محمدعرفان سعیدی، مجتبی حیدرپور، مهدی بیجاری، محمد سیاوشی شاه عنایتی، میلاد مسایلی، حسن خلیقی ولی آباد، سجاد ندری، هادی طالبی، رحیم مومنی زاده، علی اکبر خوشنویس زارچ، سعید برخورداری، محمدرضا رجبی و علیرضا موسوی قلعه.


ویدیو مرتبط :
ایران 35-26 عراق (هندبال قهرمانی جوانان آسیا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هندبال ایران به فینال آسیا نرسید



اخبار,هندبال ایران


اخبار ورزشی - هندبال ایران به فینال آسیا نرسید

تیم ملی هندبال قطر از بازیکنانی با ملیت‌های مختلف استفاده می‌کند.

 تیم ملی هندبال ایران نتوانست فینالیست آسیا شود.
 
تیم ملی هندبال ایران که سهمیه حضور در مسابقات جهانی را گرفته، در دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به قطر باخت و از صعود به فینال بازماند.

این مسابقه با نتیجه 23 - 22 به سود قطر به پایان رسید.

تیم ملی هندبال قطر از بازیکنانی با ملیت‌های مختلف استفاده می‌کند.

با این نتیجه تیم ملی ایران در دیدار رده‌بندی به مصاف بازنده مسابقه بحرین - امارات خواهد رفت. 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین