اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران برای نخستین‌بار قهرمان کاراته آسیا شد


تیم‌های کومیته مردان و بانوان ایران در روز پایانی رقابتهای قهرمانی آسیا با شکست رقبای خود در بازی نهایی موفق به کسب مدال طلا شدند تا تیم ملی ایران برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی قاره‌کهن در مجموع مردان و زنان کسب کند.

مهر: رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که از سه شنبه گذشته در امارات جریان داشت ساعاتی قبل به پایان رسید و تیم ملی ایران در رده سنی بزرگسالان با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز عنوان قهرمانی قاره کهن را در مجموع مردان و زنان به خود اختصاص داد. تیم ملی ایران پیش از این دوبار در سال‌های 1999 و 2009 در رده مردان قهرمان شده بود ولی این برای اولین بار است که در مجموع مردان و زنان به این مهم دست پیدا می‌کند.

امروز تیم‌های کاتا و کومیته ایران در هر دو بخش مردان و بانوان به دیدار نهایی راه یافته و موفق به کسب دو طلا و دو نقره شدند. در کومیته تیمی زنان، تیم ایران با ترکیب حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و رزیتا علیپور پس از اینکه قزاقستان را 2 بر صفر شکست داد، در مبارزه دوم مقابل چین تایپه صف آرایی کردند که این دیدار با نتیجه 2 بر یک به نفع نمایندگان شایسته کشورمان به اتمام رسید.

این تیم در آخرین مبارزه برای کسب مدال طلا به دیدار تیم چین رفت که با برتری 2 بر یک رزیتا علیپور و برد 3 بر صفر حمیده عباسعلی، این مبارزه به نفع کاراته کاهای کشورمان به پایان رسید تا برای نخستین‌بار بانوان شایسته کاراته کشورمان حضور روی سکوی اول قاره کهن را تجربه کنند.

در بخش مردان هم تیم ملی ایران پس از برتری برابر ازبکستان، اردن و امارات، در مرحله آخر برای کسب مدال طلا به مصاف قزاقستان رفت و موفق شد این حریف را 3 بر صفر شکست دهد و به مقام قهرمانی آسیا دست یابد.

در کاتا هم بعد از شکست تیم مردان ایران در بازی پایانی مقابل ژاپن، تیم بانوان کشورمان در بازی نهایی مغلوب ژاپنی‌ها شد. بانوان کاتارو با ترکیب مهسا افسانه، نجمه قاضی‌زاده و الناز تقی‌پور پس از استراحت در دور نخست، برابر هند با 5 پرچم پیروز شد و جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد. زنان کاتاروی ایران نیز برای کسب مدال به مصاف ژاپن رفتند که با نتیجه 5 بر صفر نتیجه را واگذار کردند و نایب قهرمان آسیا شدند.

تیم ملی ایران در حالی بالاتر از ژاپن قهرمان آسیا شد که بانوان کشورمان نقش مهمی در کسب این عنوان داشتند. تیم بانوان کاراته ایران در مجموع به 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز دست یافت. این دوره از مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در مجموه همه رده‌های سنی ژاپن قهرمان شد و تیم ملی ایران در مکان دوم ایستاد.


ویدیو مرتبط :
تیم قهرمان ایران - کاله قهرمان آسیا شد 2013 Champion Asian Club Championship Kalleh Mazandaran

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی حماسه ای دیگر آفریدند/ ایران پس از ۹ سال قهرمان آسیا شد



بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی حماسه ای دیگر آفریدند/ ایران پس از ۹ سال قهرمان آسیا شد

 ,تیم ملی وزنه برداری,بهداد سلیمی ,سجاد انوشیروانی,اخبار,اخبار ورزشی

 

 تیم ملی وزنه برداری کشورمان قهرمان آسیا شد.

بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی، دو دلاور مرد دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران، حماسه ای دیگر آفریدند و با کسب مدال های طلا و نقره دسته 105+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا، اسباب قهرمانی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در کره جنوبی را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در شرایطی که رقابت نزدیک و میلیمتری تیم ملی وزنه برداری ایران و کره جنوبی برای قهرمان شدن در آسیا، به آخرین حرکت دوضرب وزنه بردار کره ای رسیده بود، سانگ گان جون وزنه 250 کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز 501، پس از 9 سال قهرمان آسیا شود./خبرآنلاین


نتایج دسته فوق سنگین

1- بهداد سلیمی (206+ 245) در مجموع 451

2- جئون سانگ گوئن (200+ 237) در مجموع 437

3- سجاد انوشیروانی (193+ 238) در مجموع 431