اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران برای حضور در ژنو 2 شرطی نمی‌پذیرد


مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص استقبال مشروط آمریکا از حضور ایران در نشست ژنو 2 گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران سوریه است و اگر حضور ما به نفع رسیدن به راه‌حل است، مشروط کردن دعوت از جمهوری اسلامی ایران غیر قابل پذیرش است و شرطی را نمی‌پذیریم.

خبرگزاری فارس: مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص استقبال مشروط آمریکا از حضور ایران در نشست ژنو 2 گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران سوریه است و اگر حضور ما به نفع رسیدن به راه‌حل است، مشروط کردن دعوت از جمهوری اسلامی ایران غیر قابل پذیرش است و شرطی را نمی‌پذیریم.

افخم با اشاره به عدم حضور ایران در نشست ژنو یک اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره رسیدن به تفاهم سیاسی براساس مذاکره و توافق بین طرف‌های سوری را تنها راه‌حل بحران فاجعه بار سوریه می‌داند و آماده کمک به این فرآیند است.

وی افزود: دعوت نکردن از ایران در فرآیند سیاسی، محروم کردن مذاکرات از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به ذکر است ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که اگر ایران علنا از بیانیه سال 2012 که خواستار استقرار دولت انتقالی در سوریه می‌شود، حمایت کند، واشنگتن از حضور ایران در کنفرانس صلح ژنو درباره سوریه استقبال خواهد کرد.

وی در ادامه ادعا کرد: ما بارها به طور شفاف نقش غیرسازنده ایران در بحران سوریه را متذکر شده‌ایم و انتظار ما این است که هر کشوری که در نشست ژنو 2 حضور می‌یابد باید توافقنامه ژنو را بپذیرد و علنا از آن حمایت کند.

هارف اظهار داشت:‌ اگر – و این فقط یک اگر است – ایران توافقنامه ژنو [1] را علنا بپذیرد و از آن حمایت کند، احتمالا حضور آنها در نشست ژنو [2] را بررسی می‌کنیم. در این صورت، آمریکا با تمایل بیشتری، از حضور ایران در این نشست استقبال می‌کند.


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/10/17:حضور ایران در ژنو2، بدون هیچ پیش شرطی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افخم: ایران شرطی برای حضور در نشست ژنو2 را نمی‌پذیرد



حضور ایران در نشست ژنو2

سخنگوی وزارت خارجه:
ایران شرطی برای حضور در نشست ژنو2 را نمی‌پذیرد

مرضیه افخم گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده كمك به حل بحران سوریه بوده و اگر حضور ما به نفع رسیدن به راه‌حل است، مشروط کردن دعوت از جمهوری اسلامی ایران غیرقبال پذیرش است و شرطی را نمی‌پذیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص استقبال مشروط آمریكا از حضور ایران در نشست ژنو2 گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده كمك به حل بحران سوریه بوده و اگر حضور ما به نفع رسیدن به راه‌حل است، مشروط کردن دعوت از جمهوری اسلامی ایران غیرقبال پذیرش است و شرطی را نمی‌پذیریم.

افخم با اشاره به عدم حضور ایران در نشست ژنو یك اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره رسیدن به تفاهم سیاسی بر اساس مذاكره و توافق میان طرف‌های سوری را تنها راه‌حل بحران فاجعه‌بار سوریه می‌داند و آماده كمك به این فرایند است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت نكردن از ایران در فرایند سیاسی، محروم كردن مذاكرات از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران است. /باشگاه خبرنگاران