اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران از توافق ژنو تاکنون چقدر عایدی داشته؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تحریم ها

 

اخبار اقتصادی - ایران از توافق ژنو تاکنون چقدر عایدی داشته؟

نتایج مطالعه مشترك موسسه اقتصادی «روبینی» در نیویورك و «بنیاد دفاع از دموكراسی» نشان می‌دهد كه كاهش تحریم‌ها آثار مثبتی روی اقتصاد ایران داشته است.

به گزارش اعتماد به نقل از «دیلی بیست»، آثار مثبت اقتصادی كاهش تحریم‌های اقتصادی دولت اوباما در شش ماه گذشته بر اقتصاد ایران حدود 11 میلیارد دلار بوده است. از این رقم بیش از 7 میلیارد دلار شامل افزایش صادرات نفت و دیگر فرآورده‌ها و 2/4 میلیارد دلار شامل آزاد كردن پول‌های بلوكه شده حاصل از فروش نفت ایران در بانك‌های خارجی می‌شود.

این مطالعه كه از سوی یك موسسه جهانی معتبر در اقتصاد منتشر می‌شود، تاكید می‌كند كه آثار مثبت استقرار دولت جدید و سیاست‌های احیای اقتصاد ایران از سال گذشته به این سو اندك اندك در حال نمایان شدن است و اقتصاد ایران روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.

بر اساس این مطالعه شاخص‌های اقتصاد ایران در یك سال گذشته رو به بهبود بوده و پیش بینی می‌شود اقتصاد این كشور در سال‌های 2014 و 2015 رشد 2‌درصدی را تجربه كند. اقتصاد ایران در سال‌های 2012 و 2013 رشد منفی داشته و رییس‌جمهور روحانی بارها نسبت به رشد منفی اقتصاد برای دو سال متوالی ابراز نگرانی كرده بود.

با بهبود شاخص‌های اقتصادی، همچنین دولت روحانی توانسته تورم را در نیمه نخست سال 2014 مهار كند و به نصف رقم مشابه در سال 2013 برساند. گزارش مشترك اقتصادی «روبینی» و «بنیاد دفاع از دموكراسی» همچنین افزایش ارزش پول ملی در یك سال گذشته را مورد تایید قرار می‌دهد.
اخبار اقتصادی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
اعلام توافق ایران و ۱+۵ در پایان مذاکرات ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق ایران و 1+5 برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در ژنو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

توافق ایران و 1+5 برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در ژنو

خبرنگاران غربی به نقل از دیپلمات های حاضر در مذاکرات بغداد از توافق ایران و گروه 1+5 برای دیدار در ژنو خبر دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بغداد، خبرنگاران غربی به نقل از دیپلمات های غربی حاضر در مذاکرات اعلام کردند که ایران و  گروه 1+5 توافق کرده اند سه هفته دیگر در ژنو مذاکراتی را در ارتباط با پرونده هسته ای ایران داشته باشند.

این مذاکرات برای نهایی کردن فرایند اعتماد سازی میان دو کشور برنامه ریزی شده است.

مذاکرات ایران ومجموعه 1+5 از روز چهارشنبه، دیروز در بغداد آغاز شد و طی آن ایران یک بسته پیشنهادی مشتمل بر5 بند به عنوان محور مذاکرات به مجموعه 1+5 ارائه کرد./مهر