اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرانی ها مثل گذشته نیکوکار نیستند


ایرانی ها مثل گذشته نیکوکار نیستند . این را رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می گوید: متأسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در حوزه نیکوکاری نزول پیدا کرده و کشور ما در بین ۱۵۳ کشور رتبه ۹۱ را دارد.

خبرگزاری مهر: ایرانی ها مثل گذشته نیکوکار نیستند . این را رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می گوید: متأسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در حوزه نیکوکاری نزول پیدا کرده و کشور ما در بین ۱۵۳ کشور رتبه ۹۱ را دارد.

فاطمه دانشور در نشست علمی کاربرد «مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه مدیریت شهری» که با حضور راجش تیواری رئیس مرکز مسئولیت اجتماعی شرکتی و مشاور نخست‌وزیر هند برگزار شد، می گوید: کار کردن در حوزه اجتماعی نیاز به اعتبارات ندارد و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب در این حوزه اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تأکید می کند: شاخص‌های نیکوکاری در دنیا هر ساله ارزیابی می‌شود به طوری که کشور ما در بین 153 کشور رتبه 91 را دارد به طوری که سال گذشته نیز 10 پله در بخش نیکوکاری سقوط کرده است.

وی اظهار امیدواری می کند: مجلس شورای اسلامی قوانین و قواعدی را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند تا این شرکت‌ها تشویق شوند در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی گام بردارند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست می گوید: براساس آمارها، رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن این است که در گذشته مسئولیت پذیری اجتماعی در شهر بوده است.

اودر ادامه با اشاره به اینکه اگر چه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری وسیعی در بخش‌های مختلف از جمله مترو، ساختن پل و توسعه فضای سبز شده است، می گوید: اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن مسئولیت پذیری اجتماعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه می دهد: شهرداری، دولت و مجلس می‌تواند در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

او نیز با بیان این که متاسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در بخش نیکوکاری نزول کرده است می گوید: این در حالیست که ما در این زمینه فقط شعار داده‌ایم ولی نتیجه چیز دیگری است ضمن اینکه مردم و تاریخ ما ظرفیت بالقوه‌ای را در نیکوکاری دارند که می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
چرا همه ی افراد موفق (و فردی مرکوری) ایرانی نیستند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولاسکو خطاب به ایتالیایی‌ها: ایرانی‌ها عرب نیستند، آنها را از عرب‌ها جدا کنید



سرمربی تیم ملی والیبال,ولاسکو,صحبتهای ولاسکودرموردایران

وقتی سرمربی تیم ملی سفیر فرهنگی ایران در ایتالیا می‌شود

ولاسکو خطاب به ایتالیایی‌ها: ایرانی‌ها عرب نیستند، آنها را از عرب‌ها جدا کنید

سرمربی تیم ملی والیبال خطاب به خبرنگاران ایتالیایی گفت: ایرانی‌ها عرب نیستند و زندگی متفاوتی دارند.

به گزارش  فارس، خولیو ولاسکو، سرمربی ایتالیایی تیم ملی عصر روز گذشته در میان خبرنگاران محلی مودنا و ایتالیایی حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

این نشست خبری ولاسکو معطوف به والیبال نبود و سوالات خبرنگاران در خصوص زندگی وی در ایران و مردم ایران بود و ولاسکو هم به مانند یک سفیر فرهنگی از فرهنگ و مردم ایران دفاع، تعریف و تمجید کرد.

ولاسکو از زندگی خود در ایران و آرامش مردم ایران برای آنان سخن گفت و افزود: مردم ایران کاملاً متفاوت با عرب‌ها هستند؛ آنها را از عرب‌ها جدا کنید.

زندگی متفاوتی دارند و هیچ ربطی به عرب‌ها ندارند. ایرانی‌ها زندگی آرام و سرزنده‌ای دارند. ایران کشوری آرام و بی‌دغدغه است.

من زندگی خوبی در آنجا دارم و از هر نظر احساس راحتی و امنیت دارم. ایران کشوری دیدنی است و آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد.

وی ادامه داد: من در چند سالی که آنجا بودم، تنها توانستم چند جای دیدنی آن را از نزدیک ببینم. مثل پرسپولیس و تخت جمشید که از تماشای آنها بسیار لذت بردم.

ایران کشوری با تمدن است و مردمی با فرهنگ و اصیل دارد و به طور کلی آن طور که گفته می‌شود نیست. ایران کاملاً متفاوت و بسیار جذاب و دیدنی است./فارس