اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرانی ها دیگر علاقه ای به ترکیه ندارند!


وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اطلاعات مربوط به گردشگری در ماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر 2012 را اعلام کرد. بر اساس این آمار، درآمد جهانگردی ترکیه در ظرف این سه ماه در قیاس با سال پیش 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

تماشا: وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اطلاعات مربوط به گردشگری در ماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر 2012 را اعلام کرد. بر اساس این آمار، درآمد جهانگردی ترکیه در ظرف این سه ماه در قیاس با سال پیش 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش قانون به نقل از دویچه وله، دلایل کاهش ورود گردشگران ایرانی به ترکیه «کاهش عبور ترانزیت زوار ایرانی از ترکیه برای سفر به سوریه و افزایش هزینه های گردشگری در ترکیه برای گردشگران ایرانی ناشی از نوسانات برابری ریال و لیره ترک» است.

کاهش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه

بنابر این گزارش، پیش از این آنتالیا در دست جهانگردان ایرانی بود و صاحبان بسیاری از شرکت های تور مسافرتی گفته بودند که «ایرانی ها پس از آلمانی ها، روس ها و انگلیسی ها بیشترین تعداد جهانگردان خارجی در ترکیه را دارند.»

اما بر اساس آمار جدید اداره مربوط به امور جهانگردی در ترکیه، ایران از نظر شمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه، بعد از آلمان، روسیه، انگلیس، هلند، بلغارستان و گرجستان، در ردیف هفتم قرار گرفته است.

عارف کسگین کارشناس «مرکز تحقیقات استراتژیک ترکیه» در گفت و گو با دویچه وله تایید می کند «در مقایسه با سال های پیش ایرانیان دیگر هتل های مجلل و 5 ستاره رزرو نمی کنند و سطح خدمات به ایرانیان هم پایین آمده و قدرت خرید ایرانیان با ریال در ترکیه هم بسیار افت کرده است.»

به گفته کارشناسان بسیاری از هتل هایی که برای ایرانیان سرویس دهی می کردند، در وضعیت کنونی قادر به جذب توریست های ایرانی نیستند. شرکت های تور مسافرتی ویژه ایرانیان در ترکیه نیز تحت فشار اقتصادی قرار گرفته اند.

حذف ویزا برای ایرانیان باعث شد که در سال های گذشته میلیون ها گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کنند و در بازار استانبول و دیگر مراکز تجاری این کشور خرید کنند اما تحت شرایط کنونی، کارشناسان هشدار می دهند ادامه روند کنونی می تواند شرکت هایی را که فقط در رابطه با تورهای مسافرتی ترکیه فعالیت می کنند با خطر ورشکستگی روبرو کند.


ویدیو مرتبط :
ترکی:علاقه مردم ترکیه به هنرمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد



 

 

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد

 

برای دومین مرتبه در کمتر از یک هفته گذشته ترکیه یک هواپیمای باری ایران برای بازرسی مجبور به فرود در این کشور کرد.

به گزارش سایت دویچه وله آلمان, این هواپیمای باری ایران عازم سوریه بود ولی به دستور مقامات ترکیه برای بازرسی مجبور شد در این کشور فرود آید.

روز چهارشنبه گذشته نیز هواپیمای دیگر ایرانی به مقصد سوریه مجبور به فرود در ترکیه شده بود.

یک هواپیمای ایلیوشین ایران به مقصد سوریه شامگاه شنبه (۱۹ مارس/ ۲۸ اسفند) در فرودگاه دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه به زمین نشانده شد تا بار آن مورد بازرسی قرار گیرد.

جنگنده‌های ترکیه نیز در حالت آماده‌باش بوده‌اند تا در صورت خودداری این هواپیما از فرود، به پرواز درآیند. به گفته‌ی مقام‌های امنیتی ترکیه، بار این هواپیما برای اطمینان از عدم وجود مواد و تجهیزات "غیرقانونی" یا با کاربرد نظامی کنترل می‌شوند.

مقام‌های ترکیه چهارشنبه‌ی گذشته نیز یک هواپیمای ایرانی عازم سوریه را در دیاربکر کنترل کردند. پس از بازرسی‌های چند ساعته مشخص شد که هواپیمای یادشده حامل ۱۵۰ تن مواد غذایی بوده است. پس از آن این هواپیما اجازه یافت به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یگان‌های مبارزه با تجهیزات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی ترکیه هم در بازرسی از هواپیمای ایرانی شرکت داشتند...../تحلیل:عصرایران