اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرانیان چقدر برای استیکر تلگرام پول دادند؟


بسته‌های استیکری تلگرام در بزرگترین اپ‌مارکت ایران حداقل ۱۰۵ میلیون تومان به فروش رسید.

خبرگزاری تسنیم: پیام‌رسان‌های موبایلی از نیمه دوم سال گذشته شیب منفی در درآمد اپراتورهای موبایل کشور انداختند و نهایتا در ایام نوروز 94 پیامک‌های ارسال در شبکه موبایل را ضربه فنی کردند.

همراه اولی‌ها در نوروز امسال بیش از ١٠میلیارد ‌و٧٠٠ میلیون و ایرانسلی‌ها نیز هشت ‌میلیارد و ٦٤٠ میلیون ‌و ٨٣٦ هزار و ٨٥ پیامک ‌رد و بدل کردند؛ در حالیکه سال گذشته (93) مشترکان ایرانسل ١٦میلیارد و همراه‌اول 11.5 میلیارد پیامک زده بودند.

پیام‌رسان‌ها نه تنها گریبان اپراتورهای همراه کشور ما بلکه جلوی تنفس تمامی شرکت‌های موبایلی دنیا را گرفته‌اند اما تنها تفاوت‌مان در این است که اپراتورهای دیگر زودتر از ما به فکر چاره افتادند.

راهکار اغلب اپراتورها این است که پیام‌رسان مستقلی توسعه دهند تا علاوه بر امکان نظارت بر مشترکان، زمینه درآمدزایی نیز داشته باشند. این خلأ در راستای کار اپراتورهای ایران مشاهده می‌شود هرچند که مدتی است روی به این سمت آورده‌اند اما با توجه به اطلاع‌رسانی ضعیف، استقبالی از برنامه‌های آنها نیست.

وایبر از جمله پیام‌رسان‌های محبوب ایرانی است که شاید به دلیل اختلالاتی که برای آن ایجاد شد و عده‌ای این موضوع را به کاهش درآمد اپراتورها ربط دادند، این روزها دیگر مورد علاقه خیل عظیم طرفداران سابق نیست و مخاطبان آن به سمت شبکه‌های دیگری کشانده شده‌اند.

دیدگاه آماری گویای این است که از ماه‌های پایانی سال گذشته میزان استفاده از پیام‌رسان تلگرام رشد قابل توجهی داشته و روزانه بر رنج مخاطبان ایرانی آن افزوده می‌شود.

محیط گرافیکی ساده با امکاناتی نظیر ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری در کنار استیکرهای جذاب و قابل تولید توسط مخاطبان از جمله امکاناتی است که تلگرام را محبوب دل ایرانی‌ها کرده و بیشترین میزان بازدید از سایت آن مختص آی‌پی‌های ایران است.

ساختار امن و بستر ارتباطی رمزگذاری شده تلگرام کمی قابل اعتمادتر از دیگر پیام‌رسان‌هاست به گونه‌ای که می‌شود اتاق مخفی را در لایه تماس برقرار و بعد از اتمام مکالمه از بین برد.

امکان خلق استیکر برای این پیام‌رسان از جمله امکاناتی به حساب می‌آید که اغلب مخاطبان به دنبال آن هستند و جالب‌تر اینکه همین امکان موجب اشتغالزایی در کشور شده است.

شاید بپرسید چگونه این امکان موجب اشتغالزایی شده است؟ در پاسخ باید گفت برخی افراد (توسعه دهندگان) بسته‌های استیکری آماده ای را خلق و در اپ‌مارکت‌های ایرانی اقدام به فروش آنها کرده‌اند.

برخی بسته‌ها با توجه به نظر توسعه دهندگان به صورت رایگان در مارکت‌های ایرانی عرضه شده اما برخی دارای قیمت هستند به این نحو که بیش از دانلود برنامه باید از حساب خود پولی را به مارکت مورد نظر بپردازید تا امکان دانلود را داشته باشید.

بالاترین نرخ بسته استیکری تلگرام در بزرگترین اپ‌مارکت ایرانی چهار هزار و 720 تومان است و عنوان استیکرهای مختص ماه مبارک رمضان را دارد.

بسته‌های دیگری در کنار این یک نمونه وجود دارد که با توجه به میزان نصب شده (کاربرانی که آن اپلیکیشن را ردیافت و نصب کرده‌اند) و قیمت بسته مورد نظر، می‌توان به میانگین فروش آن پی برد.

لذا بهتر به جای اشتغالزایی از واژه درآمدزایی استفاده کرد.

بیشترین فروش بسته استیکرهای تلگرام مربوط به برنامه تلگرام پلاس بوده که با توجه به میزان نصب چیزی حدود 94 میلیون و 400 هزار تومان تاکنون فروش داشته است.

نکته دیگر این است که میزان نصب شده‌ها براساس ضریب دقت (اعداد گرد شده) نمایش داده می‌شود و محاسباتی که انجام شده برای حداقل میزان نصب برنامه‌ها (حدودا 30 هزار) بوده است.

نگاهی کلی به برنامه‌های استیکرساز تلگرام در کافه بازار نشان می‌دهد که این مارکت از محل فروش برنامه‌های مرتبط با این موضوع توانسته حداقل به 105 میلیون تومان (30 درصد سهم خود مارکت و 70 درصد سهم توسعه دهنده) دست یابد.

وقتی این برنامه با چنین استقبالی مواجه شده که می‌تواند تنها برای ایام ماه رمضان (برنامه استیکرهای مختص این ماه)، 94 میلیون تومان استیکر بفروشد، اپراتورها باید به فکر جذاب‌سازی هر چه بیشتر خود باشند زیرا با محدودسازی و ایجاد اختلال برای برنامه‌ها نمی‌توان به جایی رسید و راه‌های جایزگین بسیار است.


ویدیو مرتبط :
آموزش انتفال استیکر تلگرام به واتساپ با استفاده از ربات استیکر ساز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانیان چقدر پول خرج خانه می کنند؟


مركز آمار ایران گزارش جدیدی از هزینه‌‌ودرآمد خانوارهای شهری منتشر كرده كه توان واقعی قشرهای مختلف جامعه برای خرید مسكن را برحسب دهك‌های 10گانه درآمدی نشان می‌دهد.

دنیای اقتصاد: خانوارهای ایرانی 35 درصد درآمدسالانه‌شان را برای تامین مسكن (شامل خرید یا اجاره) هزینه می‌كنند كه این عدد برای کم درآمدترین گروه –دهك‌اول- به 52 درصد هم می‌رسد.

مركز آمار ایران گزارش جدیدی از هزینه‌‌ودرآمد خانوارهای شهری منتشر كرده كه توان واقعی قشرهای مختلف جامعه برای خرید مسكن را برحسب دهك‌های 10گانه درآمدی نشان می‌دهد.

 خانوارهای ساكن شهرهای ایران با میانگین درآمد سالانه 10 میلیون و 600 هزار تومان، رقمی معادل 3 میلیون و 700 هزار تومان برای تامین مسكن هزینه می‌كنند طوری كه هزینه‌ مسكن 35درصد كل درآمد خانوارها و 30 درصد كل هزینه خانوارها را به خود اختصاص داده است.

هزینه سالانه خانوارهای شهری به طور متوسط 11 میلیون و 370 هزار تومان است كه حدود یك میلیون تومان بیشتر از درآمدشان برآورد می‌شود.در گزارش مركز آمار ایران كه برمبنای آمارگیری از هزینه و درآمد سال89 خانوارهای شهری كشور تهیه شده، تاكید شده است: هزینه‌های زندگی شهری در ایران 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته در حالی كه درآمد خانوارها در این مدت 13 درصد زیاد شده است.

در این میان هزینه‌ تامین مسكن نیز رشد 20 درصدی داشته است به طوری كه مسكن در سبد هزینه‌های غیرخوراكی، بزرگ‌ترین فاكتور هزینه‌ای خانوارها محسوب می‌شود كه سهم 42درصدی در این سبد را در اختیار دارد و بعد از آن، هزینه‌های خوراكی با 23 درصد سهم، دومین فاكتور بزرگ هزینه‌ای معرفی شده است.

درآمد سالانه دهك دهم جامعه - پردرآمدترین گروه- 14 برابر دهك اول است، اما این فاصله در ردیف هزینه مسكن در حد 5/7 برابر محدود شده است. متوسط درآمد سالانه كم‌درآمدترین گروه در خانوارهای شهری –دهك‌اول- 2 میلیون و 300 هزار تومان است كه این عدد برای پردرآمدترین گروه –دهك دهم- به 28 میلیون و 700 هزار تومان می‌رسد.

اما دهك اول سالی یك میلیون و 200 هزار تومان یعنی معادل 60 درصد درآمد سالانه‌ خود را برای مسكن هزینه می‌كند و در مقابل، دهك دهم در یك‌سال 9 میلیون تومان برای تامین مسكن خود پول پرداخت می‌كند كه این رقم فقط 32 درصد از درآمد سالانه‌اش را می‌بلعد.به این ترتیب پردرآمدترین خانوارهای شهری در ایران 8 برابر كم‌درآمدترین‌ها برای تامین مسكن‌ هزینه می‌كنند.

 70 تا 80 درصد از خانوارهایی كه در دهك‌های پردرآمد جامعه قرار دارند، صاحب مسكن ملكی هستند، اما در دهك‌های اول جامعه كه كم‌درآمدها در آن قرار دارند، حداكثر سهم صاحب‌خانه‌ها 50 درصد است.

در این میان 66 درصد دهك‌های 9 و 10 در خانه‌های با متراژ بیشتر از 100 مترمربع سكونت دارند، اما تعداد كسانی كه از دهك‌های 1 و 2 در خانه‌های بزرگ ساكن هستند 33 درصد برآورد شده است.