اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرانیان در میان تشنگان آینده جهان (+ آمار و عکس)



ایرانیان در میان تشنگان آینده جهان (+ آمار و عکس)

احتمالا ً بارها شنیده اید که جنگ های آینده بر سر مواد ارزشمندی مانند طلا و یا نفت نخواهد بود. آنچه می تواند کشورها را در آینده وارد جنگ کند یک منبع طبیعی بسیار مهمتر است: آب.

 احتمالا ً بارها شنیده اید که جنگ های آینده بر سر مواد ارزشمندی مانند طلا و یا نفت نخواهد بود. آنچه می تواند کشورها را در آینده وارد جنگ کند یک منبع طبیعی بسیار مهمتر است: آب. دانشمندان هشدار داده اند که بطور حتم تغییرات آب و هوایی بر تعداد تشنگان زمین در آینده اضافه خواهد کرد.

 

منابع آب شرب ,مشكل کم آبی

 
به گزارش نواندیش به نقل از وب سایت علمی The Verge، دانشمندان در پژوهش جدیدی که در هفته اخیر در انستیتو تحقیقاتی پوتسدام آلمان منتشر کرده اند، ابراز داشته اند که تغییرات جوی می تواند تأثیرات منفی شدیدتری بر دسترسی انسان به منابع آب شرب داشته باشد بصورتی که مناطق بیشتری در جهان با خشکسالی و کمبود آب مواجه شوند.

هم اکنون در حدود یک میلیارد نفر از مردم کره زمین از کمبود منابع آب شرب رنج می برند. بر اساس پژوهش های اخیر احتمالا ً در آینده نیم میلیارد انسان دیگر نیز به جمع تشنگان جهان می پیوندند.

دانشمندان در این تحقیق دریافته اند که اگر در بهترین حالت دمای کره زمین تنها تا 2 درجه سانتیگراد افزایش یابد، بطور حتم 486 میلیون نفر به جمعیت تشنگان کره خاکی اضافه خواهد شد. بر همین اساس اگر جمعیت جهان افزایش پیدا کند و از هدررفتن منابع آب شرب جلوگیری نشود، به زودی در حدود 2 میلیارد نفر از انسان ها از دسترسی به منابع کافی آب محروم خواهند شد!

 

منابع آب شرب ,مشكل کم آبی

 
بر اساس این تحقیق، کره زمین نه تنها در حال گرم شدن است بلکه الگوی بارش باران نیز در حال تغییر است. میزان بارش در کشورهای شمالی کره زمین در حال افزایش است در حالیکه هر ساله مقدار بارش باران در مناطق استوایی و کویری در آفریقا و آسیا رو به کاهش است. بر اساس این مقاله خاورمیانه و آسیای مرکزی جزو مناطقی هستند که با بیشترین کم آبی مواجه خواهند شد.

 در این پژوهش نقشه ای نیز از میزان دسترسی به منابع آب شرب در سرتاسر جهان به نقل از گزارش های سازمان ملل منتشر شده است.

 

منابع آب شرب ,مشكل کم آبی


راهنمای نقشه:
رنگ سرمه ای: مناطقی که به ساکنان آن دلیل نبود زیرساخت های لازم مانند سیستم لوله کشی و غیره به آب شرب دسترسی آسان ندارند.
رنگ آبی: مناطقی که دچار کمبود آب مصرفی هستند
رنگ آبی روشن: مناطقی که به کمبود آب نزدیک می شوند. ایران جزو این مناطق به شمار می رود.
رنگ سبز: مناطقی که دچار کم آبی نیستند.
رنگ سبز روشن: برآوردی انجام نشده است. /نواندیش

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ عکس شبیه خوانی هیئت تشنگان عاشورا بیله سوار 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آینده ابرخودروهای جهان +عکس



خودرو, فراری, خواندنی


شرکت خودرو سازی "فراری" این روزها سخت مشغول ساخت خودروهایی با مصرف کمتر و سرعت بیشتر است و در این راستا طرح هایی را نیز ارائه کرده است.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، خودروهایی که این شرکت ایتالیای تا به حال تولید کرده است از نظر مصرف سوخت خیلی به صرفه نبودند اما بسیارسریع هستند.

به تازگی این شرکت طرحی با نام "اف 25" و برای سال 2025 ارائه کرده است و گفته است که این خودرو می تواند تمام رکوردهای سرعت را نیز بشکند.

 

خودرو, فراری, خواندنی


طراحی بسیار عجیب اما زیبای این ماشین نیز توسط دو تن از بهترین طراح های این شرکت انجام شده است و به گفته آن ها این طرح چیزی فراتر از قرن 21 است. همچنین آن ها تولید خودشان را یکی از سبزترین خودروها در دنیا معرفی می کنند.


این خودرو به صورت برقی کار می کند و باتری آن را یک توربین هیدروژنی شارژ می کند.

خودرو, فراری, خواندنی

منبع:باشاه خبرنگاران جوان