اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرانیان در روز چند دقیقه قرآن می‌خوانند؟


در سال 88 میزان مطالعه قرآن و ادعیه را از آمار کتابخوانی جدا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر ایرانی روزانه 12 دقیقه قرآن و دعا می‌خواند که این آمار در نقاط مختلف تفاوت دارد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال 88 میزان مطالعه قرآن و ادعیه را از آمار کتابخوانی جدا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مردم کشورمان، روزانه 12 دقیقه قرآن و ادعیه می‌خوانند. البته این آمار در نقاط مختلف کشور تفاوت دارد.

مراسم رونمایی از کتاب «دعا از منظر مقام معظم رهبری» صبح امروز دوشنبه 10 مرداد با حضور منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا برازش  گرداورنده کتاب و مسئولان فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی مرکزی پارک شهر برگزار شد.

واعظی در این مراسم گفت: اصلی‌ترین هدف انقلاب اسلامی، تسهیل بندگی خدا روی زمین است و هیچ چیز بیش از دعا نمی‌تواند این امر را تحقق بخشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خواندن قرآن و دعا هم جزو آمار مطالعه است، افزود: کشورهای دیگر و سایر ملت‌ها نیز در برآورد و سنجش آمار مطالعه خود، خواندن کتاب‌های دینی‌ خود را در آمار دخالت می‌دهند و آنها را در سنجش لحاظ می‌کنند.

واعظی ادامه داد: در سال 88 میزان مطالعه قرآن و ادعیه را از آمار کتابخوانی جدا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر ایرانی روزانه 12 دقیقه قرآن و دعا می‌خواند که این آمار در نقاط مختلف تفاوت دارد.

واعظی درباره دیدار رهبر انقلاب با مسئولان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جلسات متعددی در زمینه تولید علم تشکیل می‌دهند و تاکید می‌کنند که تمدن جدیدی مبتنی بر انقلاب اسلامی شکل بگیرد، لازمه‌اش تولید علم و دانش جدید در سطوح مختلف است.

منبع: خبرگزاری مهر



ویدیو مرتبط :
چه کسانی قرآن را غلط می خوانند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۰۴۰ دقیقه برنامه رادیویی روز قدس پخش می شود



 

 

۴۵۸رادیو ایران ۱۸۰ دقیقه، رادیو فرهنگ ۳۰ دقیقه، رادیو تهران ۲۴۰ دقیقه، رادیو قرآن ۹۰ دقیقه رادیو جوان ۹۰ دقیقه، رادیو معارف  دقیقه، رادیو معارف انگلیسی ۱۰۰ دقیقه، رادیو ورزش ۱۸۰ دقیقه، رادیو سلامت ۵۰ دقیقه، رادیو البرز ۳۹۰ دقیقه، رادیو گفتگو ۷۵ دقیقه، رادیو صدای آشنا ۳۰ دقیقه، رادیو تجارت ۱۰۰ دقیقه روز قدس برنامه پخش می کنند.

 

۳۳ عنوان برنامه پنج تا ۳۹۰ دقیقه ای در قالب های مصاحبه، گفتاری، کارشناسی، گزارشی، میزگردی، ارتباط تلفنی، موسیقی و سخنرانی با حضور بیش از ۲۵۰ کارشناس حاصل تلاش برنامه سازان در روز جهانی قدس از رادیو پخش می شود.... / خبرگزارى مهر