اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایده مبتکرانه برای جلوگیری از ریختن زباله



سازمانی به نام UK در اقدامی جنجالی در نظر دارد که خیابان های شهر لندن را از طریق راه اندازی یک مبارزه انتخاباتی تمیز نگه دارد.

سازمانی به نام UK در اقدامی جنجالی در نظر دارد که خیابان های شهر لندن را از طریق راه اندازی یک مبارزه انتخاباتی تمیز نگه دارد. در این پروژه هوشمندانه می بینید که افراد سیگاری با انداختن ته سیگار خود در محفظه های مشخص شده در مناطق مختلف شهر اقدام به رای دادن به موضوعات مختلف می کنند؛ یکی دیگر از این ایده ها دستگاهی است که با انداختن ته سیگار در آن شروع به نواختن موسیقی می کند؛ و یکی دیگر از این ایده ها، افرادی که آدامس می جوند را تشویق به یک بازی می کند به طوری که با چسپاندن آدامس خود و وصل کردن نقاط به یکدیگر تصویر را کامل کنند.


رای گیری های عمومی توسط این سازمان نشان داد که ۸۶ درصد مردم عادت ریختن آشغال را یک عادت منزجر کننده می دانند اما تنها ۱۵ درصد از آنها با این عادت بد مقابله می کنند و به دیگران تذکر می دهند. این سازمان از می تا اکتبر این رویکرد جدید را برای مقابله با اشغال پاشیدن شروع کرده است.


با ته مانده سیگار خود رای دید.

 

اخبار,اخبار گوناگون,ایده مبتکرانه برای جلوگیری از آشغال ریختن

 

اخبار,اخبار گوناگون,ایده مبتکرانه برای جلوگیری از آشغال ریختن

 

آدامس های جویده خود را بچسپانید تا تصویر مشخص شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,ایده مبتکرانه برای جلوگیری از آشغال ریختن

 

اخبار,اخبار گوناگون,ایده مبتکرانه برای جلوگیری از آشغال ریختن

 

اخبار,اخبار گوناگون,ایده مبتکرانه برای جلوگیری از آشغال ریختن

 

اخبار گوناگون - وب سایت وی آر


ویدیو مرتبط :
آیا علم می تواند مانع ریختن زباله توسط افراد شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتکاری برای مقابله با ریختن زباله در خیابان ها (+عکس)



بر روی این تابلوها، تصویر افراد به شیوه عکس افراد زندانی طراحی شده و زیر آن نوشته شده است : "به دلیل کثیفی اش بازداشت شد"

در یکی از شهرهای مکزیک برای تنبیه افرادی که در خیابان آشغال می ریزند دست به ابتکار جالبی زده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، شهردار شهر" سن نیکولاس د لوس گارزا"  در شمال مکزیک تصمیم گرفت عکس افرادی که مقررات را رعایت نمی کنند و در خیابان ها آشغال می ریزند به صورت بزرگ در تابلوهایی در سطح شهر به نام تابلوهای شرم، نصب شود.

بر روی این تابلوها،  تصویر افراد به شیوه عکس افراد زندانی طراحی شده و زیر آن نوشته شده است : "به دلیل کثیفی اش بازداشت شد"

پیتر سالغادو شهردار منطقه در کنفرانس مطبوعاتی گفت این مجازات عمومی به علاوه جریمه نقدی و بازداشت از این پس برای هر فردی که سه مرتبه آشغال ها را در خیابان رها کند عملی خواهد شد.


انتشار عکس افرادی که در خیابان ها آشغال می ریزند در تابلوهایی در شهر

اخبار,اخباراجتماعی , ریختن زباله در  خیابان


فردی که عکسش در این تابلوی بزرگ قرار داده شده از ماه می گذشته تاکنون سه مرتبه آشغال ها را در پیاده رو رها کرده بود.

سالغادو گفت که عکس نقض کنندگان مقررات به همراه اسامی آنها به صورت کامل بر روی تابلوهای شرم قرار داده خواهد شد.

در این شهر معمولا آشغال و زباله ها صبح ها به وسیله خودرو جمع آوری می شود که نزدیک شدن خود را به خانه ها اعلام می کند تا مردم زباله خود را بیرون بگذارند. با این حال برخی از افراد زباله های خود را شبانه در خیابان ها رها می کنند

شهردار اضافه کرد: روزانه 25 تن آشغال و زباله که در خیابان ها ریخته شده اند جمع آوری می شوند. این آشغال و زباله ها باعث از کار افتادن کانال های دفع آب های روان و ایجاد مشکل به هنگام بارندگی می شود.

شهردار در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این تابلوها ناقض حقوق بشر نیست گفت: فرهنگ پاکیزگی باید تغییر کند.


 اخبارا جتماعی  -   عصر  ایران