اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایجاد سازمان مجاهدین جدید با تغییر اسم!


عبدالله ناصری گفت: طبیعتا اگر برای بازگشایی و احیای سازمان موفق نشویم و نتوانیم فعالیت خود را در چارچوب و با نام گذشته فعالیت خود را از سر بگیریم، درخواست حزب جدید و با اساس نامه و مرام نامه جدید شکل می گیرد.

خبرگزاری مهر: عبدالله ناصری یک عضو سابق تشکلات منحل شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره برنامه اعضای سابق تشکل منحل شده سازمان مجاهدین در پی آزادی تعدادی از چهره های شاخص از زندان گفت:  از آنجا که معتقدیم انحلال سازمان در دولت دهم در مسیر قانون صورت نگرفته است و به زعم همه اعتراضاتی که صورت گرفت به ناچار سازمان به صورت یک طرفه منحل شد، در دولت فعلی که و وزارت کشور و دستگاه های ذی ربط ادعای به حق اجرای قانون در چارچوبب تدبیر و اعتدال را دارند درخواست لغو انحلال به جریان افتاد .

وی افزود: طبیعتا اگر برای بازگشایی و احیای سازمان موفق نشویم و نتوانیم فعالیت خود را در چارچوب و با نام گذشته فعالیت خود را از سر بگیریم، درخواست حزب جدید و با اساس نامه و مرام نامه جدید شکل می گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ یه این سوال که تاکنون چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است،گفت: فعلا مراحل اولیه برای ارسال شکایت به دستگاه های ذی ربط و تقاضای بررسی انحلال یک طرفه سازمان در دستور کار است.

ناصری در پاسخ به این پرسش در صورت ایجاد حزب جدید آیا اساسنامه و اعضای سازمان مجاهدین با گذشته تفاوت خواهند داشت، پاسخ داد: به طور طبیعی وقتی حزب جدیدی شکل می گیرد، اساسنامه و اعضای جدیدی خواهد داشت و  با توجه به اینکه اساسنامه  سازمان متعلق به دو دهه قبل است، طبیعتا بازنگری صورت می گیرد و درخصوص اعضای جدید طبیعتا دوستان تصمیم گیری می کنند.

دبیر کل در حال پیگیری احیای مجدد سازمان و یا ایجاد حزب جدید است.


ویدیو مرتبط :
پیشنه تاسیس سازمان مجاهدین قبل از انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان مجاهدین:باید موسوی را کنار بگذاریم








 

با عمیق شدن اختلافات بین نیروهای دوم خردادی، یک عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب بر عبور از موسوی و کروبی تاکید کرده و بر سلب رهبری جنبش سبز آنان اصرار ورزیده است.

به گزارش«جوان آنلاین»،اخیرا بین نیروهای موثر جریان دوم خرداد اختلافات عمیقی در خصوص ادامه فعالیتهای سیاسی این جریان بوقوع پیوسته است.بنابر اخبار دریافتی اصل این اختلافات به مدیریت موسوی و کروبی و عدم صلاحیت آنان برای رهبری آنچه که آنان «جنبش طلوع» می نامند،برمی گردد.

در همین راستا «م.ا» یک عضو موثر سازمان مجاهدین انقلاب اخیرا در اظهاراتی گفته است،موسوی و کروبی ظرفیت رهبر جنبش را ندارند و باید این ظرفیت به دست کسی سپرده شود که مدیریت و رهبری درستی داشته باشند.

در همین حال گفته می شود،این افراد موثر در جبهه دوم خرداد بر سپردن رهبری این جنبش به سید محمد خاتمی توافق داشته اما آن را منوط به مدیریت آرام و بی حاشیه ای دانسته اند که موسوی و کروبی متوجه این عبور نشده و حاشیه های جدیدی را در این زمینه بوجود نیاورند.