اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایجاد جهش دربخش كشاورزی با لایحه بودجه 90



 

 

ایجاد جهش دربخش كشاورزی با لایحه بودجه 90

 

وزیر جهاد كشاورزی گفت: آن چه كه باید در بخش كشاورزی سبب ایجاد یك جهش و همچنین ایجاد اشتغال شود، درلایحه بودجه 90 پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت،'صادق خلیلیان' در مورد ویژگی های لایحه بودجه 90 ، اظهار داشت: در لایحه بودجه 90 اولویت های بخش كشاورزی در نظر گرفته شده و بودجه این بخش با بودجه ملی و ردیف های متفرقه بیش از 100 درصد رشد یافته كه این كمك بزرگی برای بخش كشاورزی محسوب می شود.

وی افزود: در بخش هایی نظیر آب و خاك نیز به ویژه طرح هایی كه مربوط به كانال های آبیاری و زهكشی است، تا 70 درصد هزینه ها را دولت به صورت كمك بلاعوض متقبل می شود.

 

**كمك هزینه 85 درصدی دولت برای طرح های تجهیز و نوسازی اراضی كشاورزی

وزیر جهاد كشاورزی كمك هزینه دولت برای طرح های تجهیز و نوسازی اراضی كشاورزی را تا 85 درصد به صورت بلاعوض ذكر كرد و گفت: دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار نیز 50 درصد هزینه ها را به صورت بلاعوض تقبل می كند.

خلیلیان یادآور شد: در مجموع آن چه كه باید در بخش كشاورزی سبب ایجاد یك جهش و همچنین ایجاد اشتغال شود، در لایحه بودجه 90 پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این از محل صندوق توسعه ملی هم 10 هزار میلیارد تومان برا ی بخش كشاورزی در نظر گرفته شده كه این هم كمك بزرگی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی خواهد بود.

 

**اعلام قیمت خرید تضمینی چای

وزیر جهاد كشاورزی همچنین در مورد زمان تعیین قیمت خرید تضمینی چای نیز اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی چای بزودی اعلام می شود و جای نگرانی برای چایكاران در این زمینه وجود ندارد.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
تصویب کلیات لایحه بودجه سال94 در کمیسیون برنامه و بودجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت در مجلس مطرح کرد: ایجاد مشکل در پرداخت حقوق کارکنان در صورت تصویب‌نشدن لایحه اصلاح بودجه



سخنان نوبخت درباره مشکلات پرداخت حقوق کارکنان دولت,مشکلات عدم تصویب لایحه اصلاح بودجه

نوبخت در مجلس مطرح کرد:
ایجاد مشکل در پرداخت حقوق کارکنان در صورت تصویب‌نشدن لایحه اصلاح بودجه

معاون نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی رییس‌جمهور گفت که در صورت عدم تصویب لایحه اصلاح بودجه 92، مشکلی در پرداخت حقوق کارکنان دولت و رسیدگی به طرح‌های عمرانی به وجود می‌آید.

به گزارش ایسنا ، محمدباقر نوبخت در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح بودجه 92، در صحن علنی امروز(چهارشنبه) مجلس گفت: آنچه در مجلس در مورد اصلاح بودجه 92 به تصویب برسد در جهت رفع معضلات اجتماعی در این بودجه است.

وی با بیان این‌که «منابع پیش‌بینی شده در بودجه 92 به جهات عدیده‌ای قابل تحقق نیست» گفت: عملکرد 7 ماهه گذشته تایید می‌کند که باید با توجه به منابع جدید هزینه‌ها را تامین کرد. در اینکه به چه میزان منابع تامین می‌شود اختلاف نظر وجود دارد اما اطلاعات و آمار حکایت از آن دارد که تمامی منابع بودجه 92 قابل دست یافتنی نیست به همین دلیل برای حل مشکل باید از مکانیزم تخصیص استفاده کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ادامه داد: طبق مکانیزم تخصیص به میزان منابع بودجه تخصیص می‌یابد. این مشکل در بند 2 -7 وجود دارد که دولت اجازه ندارد بیش از 10 درصد اختلاف تخصیص داشته باشد. به همین دلیل منابع برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به صورت کافی در اختیار دولت نمی‌توانست قرار بگیرد تا هر چه سریع‌تر طرح‌ها را به بهره‌برداری برساند.

نوبخت با قدردانی از کمیسیون برنامه و بودجه برای تبصره لایحه یک برنامه بودجه در مورد جابجایی اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: اگر به این بند رای داده شود مشکل دولت برای بهره‌برداری طرح‌هایی که تا پایان امسال تکمیل می‌شود حل می‌شود و دولت می‌تواند منابع لازم را به این طرح‌ها با اولویت پرداخت کند.

سخنگوی دولت همچنین درباره بندی در مورد اصلاح بودجه در مورد صندوق توسعه ملی گفت: ما در این لایحه قصد برداشت از صندوق را نداریم بلکه هر سال 20 درصد منابع وارد صندوق می‌شود که ما درخواست کردیم مازاد بر این 20 درصد یعنی حدود 6 درصد از منابع را به دولت بدهند تا به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد. این هم با توجه به تنگناهای مالی موجود است طبیعتا در این صورت علاوه بر تکمیل طرح‌های عمرانی مردم از بیکاری نیز نجات پیدا می‌کنند.

نوبخت با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که دولت دنبال انتشار اوراق مشارکت نیست، گفت: اطلاعیه‌های لازم داده شده است در ضمن اجازه انتشار اوراق مشارکت 5 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه وجود دارد. از طرف دیگر بحث فروش سهام کارخانجات به میزان 25 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: اگر امکان تخصیص فراهم نشود امکان پرداخت حقوق کارکنان دولت و رسیدگی به طرح‌های عمرانی وجود ندارد. خواهش می‌کنم که به این لایحه اصلاحیه رای دهید./ایسنا