اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایجاد توازن بین تبادل توریست بین دو كشور



 

تبادل توریست

 


اتحادیه پارلمانی آسیائی و اتحادیه جهانی بین‌المجالس بسترهای مناسبی برای همكاری‌های مشترك دو كشور در زمینه‌های مورد علاقه بین‌المللی محسوب می‌شود كه باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رییس گروه دوستی پارلمانی تایلند و ایران كه بنا به دعوت مجلس شورای اسلامی در تهران بسر می‌برد با محسن كوهكن رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند دیدار و گفت‌وگو كرد.
در این دیدار كوهكن ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو كشور در عرصه‌های گوناگون گفت:‌ ایران و تایلند از قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای تحكیم و تقویت همكاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردارند كه باید با مساعی مشترك از آنها بهره برد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در ادامه بر لزوم گسترش همكاری‌های پارلمانی و استمرار رایزنی‌ها و گفت‌وگو میان نمایندگان مجلسین دو كشور در كلیه سطوح تاكید كرد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از روند مثبت همكاری‌های ایران و تایلند در عرصه‌های بین‌المللی افزود: اتحادیه پارلمانی آسیائی و اتحادیه جهانی بین‌المجالس بسترهای مناسبی برای همكاری‌های مشترك دو كشور در زمینه‌های مورد علاقه بین‌المللی محسوب می‌شود كه باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در بخش دیگری از سخنان خود با خاطرنشان ساختن پیشرفت‌های صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی، صنعتی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های محسوسی در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی بدست آورده كه نمونه بارز آن استفاده از دانش و فن‌آوری صلا‌ح‌آمیز هسته‌ای می‌باشد.
وی در ادامه گفت: بر اساس اصول مطرح بین‌المللی هر كشور عضو NPT حق دارد از این دانش و انرژی در مصارف صلح‌جویانه بهره گیرد و جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به تعهد خود در این زمینه پایبند است.
در ادامه این دیدار هم‌چنین آری پن اوتاراسنیت رییس گروه دوستی پارلمانی تایلند و ایران روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و برخوردار از قدمت تاریخی دانست و گفت: تبادل هیات‌ها به تعمیق مناسبات و نزدیكی هرچه بیشتر ملت‌های دو كشور منجر می‌شود.
وی در پایان خواستار ایجاد توازن بین تبادل توریست بین دو كشور گردید و ابراز امیدواری كرد كه امكان بازدید بیشتر از ایران برای توریست‌های تایلندی فراهم گردد..../تحلیل: ایلنا


ویدیو مرتبط :
اجرای شعبده بازی در كشور - فروش وسایل در كل كشور-09123313557

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاونت مستقل فرهنگی تا بهمن در 80 دانشگاه كشور ایجاد می شود



 

 

معاونت مستقل فرهنگی تا بهمن در 80 دانشگاه كشور ایجاد می شود

 

معاون وزیرعلوم :

معاونت مستقل فرهنگی تا بهمن در 80 دانشگاه كشور ایجاد می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش بینی كرد كه تا آغاز نیمسال تحصیلی دوم ( بهمن ماه ) 90 - 1389 معاونت مستقل فرهنگی حداقل در 80 دانشگاه كشور راه اندازی شود.

' غلامرضا خواجه سروی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: تفكیك معاونت های دانشجویی و فرهنگی تاكنون در بیش از 40 دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم انجام گرفته و معاونت های فرهنگی مستقل در این مراكز آموزش عالی با مصوبه هیات امنا و هیات رییسه آنها آغاز به كار كرده اند.

وی خاطرنشان كرد: نزدیك به 85 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در مجموعه وزارت علوم، فعال هستند كه براساس تاكید وزیر علوم باید همه آنها تا پایان سال، نسبت به تشكیل معاونت های مستقل فرهنگی اقدام كنند.

خواجه سروی درمورد دلایل ایجاد نشدن معاونت های مستقل فرهنگی در برخی دانشگاه های كشور توضیح داد: این معاونت ها در اغلب دانشگاه های بزرگ كشور راه اندازی شده اند و تعدادی از مراكز آموزش عالی و دانشگاهی نیز به خاطر مسائل اداری همچون تامین نیرو و امكانات لازم، هنوز موفق به ایجاد معاونت فرهنگی مستقل نشده اند كه این مسائل این نیز در دست پیگیری است.

وی ایجاد تشكیلات مشابه معاونت مستقل فرهنگی در هر یك از دانشكده های دانشگاه های بزرگ را از تاكیدات وزارت علوم دانست و افزود: از مسوولان دانشگاه های بزرگی كه معاونت مستقل فرهنگی در آنها تشكیل شده است خواسته ایم كه مشابه این ساختار را در اندازه ای محدودتر در پردیس ها و دانشكده های خود ایجاد كنند.

معاون وزیر علوم، توجه به برگزاری كرسی های آزاد اندیشی را یكی دیگر از تكالیف معاونت های فرهنگی در دانشگاه برشمرد و گفت: معاونت های مستقل فرهنگی باید به برپایی كرسی های آزاد اندیشی به عنوان یك نیاز و ضرورت روز، نگاه كنند و با اجرای آنها در ایجاد فضای بانشاط سیاسی فرهنگی در دانشگاه ها قدم بردارند.

به اعتقاد خواجه سروی، ایجاد معاونت های مستقل فرهنگی در دانشگاه ها یك روند تدریجی است كه باید با همكاری همه معاونت ها در یك جریان منطقی، شكل گیرد...../تحلیل:ایرنا