اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر 9 بار چای را هم نزنم، همسرم می‌میرد!



اگر نادین این کار را انجام ندهد استرس و نگرانی همه وجود او را می‌گیرد و تصور می‌کند ممکن است اتفاق بدی برای او یا اعضای خانواده‌اش پیش بیاید. برای مثال تصور می‌کند ممکن است همسرش در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست بدهد

ترس‌ها و استرس‌ها

برترین ها: نادین استوارت 41 ساله یکی از صدها هزار نفر در سراسر جهان است که از بیماری وسواس بسیار پیشرفته رنج می‌برد. چند سال پیش زمانی که او به همراه خواهرش از یک کنسرت بیرون می‌آمد ناگهان تنفسش دچار مشکل شد و دردی در ناحیه قفسه سینه خود احساس کرد. نادین با این تصور که دچار حمله قلبی شده است از خواهر خود خواست تا سریع او را به بیمارستان ببرد، اما پزشکان بعد از معاینه متوجه شدند او فقط دچار استرس شدید شده است. از همان روز علائم بیماری عجیبی در نادین ظاهر شد که تاکنون زندگی او را به جهنم تبدیل کرده است.

او در این‌باره می‌گوید: «از همان دوران دچار یک ترس عجیب شدم و تا 9بار یک کار را انجام ندهم، این ترس از بین نمی‌رود. برای مثال زمانی که در را قفل می‌کنم باید حتما 9بار آن را چک کنم. وقتی دیوار را تمیز می‌کنم، حتما باید بار با دستمال روی آن بکشم. هر موقع در قهوه خود شکر می‌ریزم باید 9بار آن را هم بزنم.»

اگر نادین این کار را انجام ندهد استرس و نگرانی همه وجود او را می‌گیرد و تصور می‌کند ممکن است اتفاق بدی برای او یا اعضای خانواده‌اش پیش بیاید. برای مثال تصور می‌کند ممکن است همسرش در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست بدهد یا یک فرد مهاجم با زور وارد خانه‌شان شود. در واقع نادین به بیماری وسواس بسیار شدید دچار است که بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی یکی از آزاردهنده‌ترین بیماری‌های جهان است. افرادی که به این حالت دچار می‌شوند دائم مجبورند کاری را تکرار کنند و به همین دلیل زندگی برایشان به صورت یک کابوس درمی‌آید.

در بعضی موارد این تکرار‌ها به صورت یک عدد ثابت درمی‌آید. برای مثال تا آنها کاری را 4بار انجام ندهند، نمی‌توانند با خیال راحت آن را رها کنند. البته این تنها جنبه از بیماری نادین نیست. مدتی پیش او ترس خفه شدن بر اثر غذا خوردن را پیدا کرد و تا مدت‌ها نتوانست به درستی غذا بخورد. همین وضعیت باعث شد نادین یکباره 10 کیلوگرم از وزن خود را کم کند. مدتی بعد او ترس خارج شدن از خانه را پیدا کرده و تا هفته‌ها خود را در خانه حبس کرد. پزشکان تلاش زیادی برای درمان نادین کردند، اما هنوز نتوانسته‌اند این ترس‌ها و استرس‌های عجیب را در او از بین ببرند./برترین ها


ویدیو مرتبط :
رضا نظری عشق هرگز نمی میرد-9

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست گرانی 42 قلم کالا اعلام شد/ مرغ 9 درصد گران شد چای 100 درصد



 متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران

فهرست گرانی 42 قلم کالا اعلام شد/ مرغ 9 درصد گران شد چای 100 درصد

بانک مرکزی فهرست گرانی 42 قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در هفته منتهی به 7 تیرماه جاری را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت مرغ در یک هفته 9.3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 7 تیر ماه 92 را اعلام کرد. بر اساس این گزارش تغییرات نرخ 42 قلم کالای اساسی منتشر شده است.

 

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ افزایش جزئی یافت و شانه‌ای 74000 الی 93000 ریال فروش می‌رفت. در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو افزایش داشت. در گروه حبوب، قیمت نخود،‌لویبا چشم بلبلی،‌لویبا سفید و لویبا قرمز افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.

 

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هلو عرضه نمی‌شد و گوجه سبز عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه وسبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایین قرار داشتند،‌به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌گردید.

 

میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت گوجه سبز و هلو افزایش ولی بهای سایر الام این گروه کاهش داشت. درگروه سبزی‌های تازه قیمت کدو سبز و سبزی‌های برگی افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه کاهش یافت.

 

در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ  افزایش داشت. در هفته مورد بررسی، قیمت قند،‌شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

 

* لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، درگروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 0/2 درصد افزایش یافت.

 

* برنج و حبوب

در هفته مورد بررسی، در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 1 /1 درصد و 6/1 درصد افزایش داشت. درگروه حبوب،‌قیمت نخود معادل 1/0 درصد،‌لویبا چشم بلبلی 1/6 درصد،‌لوبیا سفید 0/3 درصد و لویبا قرمز 0/2 درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.

 

* میوه ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد گزارش، در گروه میوه‌های تازه قیمت گوجه سبز معادل 2/4 درصد  وهلو 9/2 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0/6 درصد تا 7/9 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت کدو سبز معادل 2/5 درصد و سبزی‌های برگی 1/1 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0/4 درصد تا 6/2 درصد کاهش یافت.

 

* گوشت قرمز و گوشت مرغ

در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل 9/3 درصد افزایش داشت.

 

* قند ، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته مورد بررسی قیمت قند،‌شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

براساس این گزارش متوسط قیمت گروه لبنیات در هفته مذکور نسبت به هفته مشابه سال قبل 43.4 درصد، تخم مرغ 68.3 درصد، برنج 63.6 درصد، گروه حبوب 107.3 درصد، گروه میوه های تازه 26.1 درصد،سبزی های تازه 72.8 درصد، گوشت قرمز 56.2 درصد، گوشت مرغ 1.9 درصد قند و شکر 41.8 درصد، چای 100.5 درصد و روغن نباتی 58.2 درصد افزایش یافته است./مهر