اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر هیچ‌کس مقصر نیست، پس دانش‌آموزان کشته شده مقصر بودند؟



اگر هیچ‌کس مقصر نیست، پس دانش‌آموزان کشته شده مقصر بودند؟

مسئول فرهنگی اردوی دانش آموزان بروجنی در حالی از مقصیر نبودن راننده اتوبوس و اینکه خواب‌آلوده نبوده و هیچ تخلفی نداشته که این سوال برای افکار عمومی مطرح است، پس مقصر حتما خود دانش‌آموزان کشته شده بوده‌اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه به نقل از روابط عمومی بیمارستان گلستان، اسماعیل پاک روان گفت: اردو طبق برنامه و خیلی خوب انجام شد، همه چیز طبق برنامه بود و هیچ ناهماهنگی وجود نداشت. بازدید از اروند کنار، شلمچه انجام شد در روزهایی که در خوزستان بودیم.

وی افزود: برنامه روز آخر این بود که صبح به یادمان دهلاویه رفتیم ساعت 10:30 تا11 به یادمان شهدای هویزه رفتیم، ناهار را همان جا صرف کرده و ساعت 13:30 به سمت اهواز حرکت کردیم، ساعت 15 اهواز بودیم و به سمت بروجن حرکت کردیم.

پاک روان خاطرنشان کرد: شام خوردیم، در پلیس راه ها هم ساعت زدیم. راننده هم فرد سالم و سرحالی بود، از کوه ها حرکت کردیم، از دهدز خارج شدیم، سرعت کم بود، من نزدیک ترین فرد به راننده و دقیقا پشت سر او بودم. ماشین اسکانیا بود و ظاهر مناسبی داشت.

وی توضیح داد: در ابتدای سرازیری سرعت 35 یا 40 بود و همه چیز عادی بود که ناگهان، راننده به افراد جلو، یعنی من، مرحوم جهان پناه و صاحب اتوبوس حسینی گفت که ماشین ترمز ندارد و همه ما به او توصیه کردیم که با ترمز دستی ماشین را نگهدارد و نشد.

ترمز این ماشین در حالی نمی‌گرفته که چندی پیش سردار نقدی گفته بود این ماشین پیش از رفتن به سفر از نظر فنی کاملا بررسی شده بود.

مسئول فرهنگی اردوی دانش آموزان بروجنی ادامه داد: راننده اصلاَ خواب آلود نبود، حدود ساعت 20:30 تا 9 جمعه شب بود، لحظه به لحظه به دلیل نبود ترمز سرعت زیاد می شد. راننده حداقل 15 مورد برخورد شاخ به شاخ با سواری، تریلی و اتوبوس و انواع خودرو را رد کرد.

پاک روان گفت: لحظاتی قبل از واژگونی من و مرحوم جهان پناه آمدیم بین بچه ها و به آن ها گفتیم ذکر بگویید و به آن ها اطلاع دادیم.

وی تاکید کرد: ماشین به پیچ رسید و چپ شد، من بیهوش شدم به علت تصادف، سرعت طبق اعلام پلیس راه 114 کیلومتر در ساعت بود، آقای راننده مقصر نبود. خدا رحمتش کند او تلاشش را کرد ولی این اتفاق افتاد.

حال پس از مطرح شدن این ادعا، سوالی که پیش می‌آید این است که بالاخره مقصر کیست؟ مسئول اردوی که می‌گویند تقصیری ندارد، مسئول فرهنگی همه چیز طبق برنامه بوده. سردار نقدی هم که می‌گوید همه کارها بر اساس قوانین و قواعد عملی شده. وزارت آموزش و پرورش هم که می‌گوید بروید از مسئولان بپرسید. واقعا برای لحظه‌ای بد نیست تمام این مسئولان خودشان را جای والدین این 22 دانش‌آموز بگذارند. اگر در چنین وضعی گیر بیفتند واقعا برای پاسخگویی باید سراغ چه کسی بروند؟ احتمالا باید سکوت کنند چون با این وضعیتی که هیچ‌کس مقصر نبوده احتمالا جگرگوشه‌های مردم مقصر بوده‌اند!/نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
جنگ جمل با 24 هزار کشته چه کسی مقصر بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقصر حادثه مرگ دانش آموزان شناسایی شد


فرمانده نیروی انتظامی گفت: راننده مقصر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان شناخته شد و با شرکت متخلف نیز برخورد شد.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی گفت: راننده مقصر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان شناخته شد و با شرکت متخلف نیز برخورد شد.

 سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در حاشیه تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری اظهار داشت: بحث راهیان نور همچنان ادامه دارد و پلیس کنترل سختی را روی رانندگان دارد.

 موافقتنامه ای برای رعایت استانداردها بین پلیس راهور و ستاد برگزاری راهیان نور موافقتنامه هایی امضا شده است و در مرحله اول با نوسازی ناوگان حمل و نقل دیگر خبری از اتوبوسهای فرسوده سالهای گذشته نیست.


وی ادامه داد: هیچ اجباری برای بردن دانش اموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور وجود ندارد و این افراد داوطلبانه به مناطق جنگی اعزام می شوند. البته همانگونه که حفظ فرهنگ جبهه و جنگ الزامی است، رعایت نکات ایمنی ضروری بوده و باید قانون در برگزاری اینگونه اردوها رعایت شود.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی در 7 ماهه نخست امسال بیش از 12 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

وی با اظهار تاسف مجدد از مرگ دانش آموزان افزود: وقتی یک حادثه رخ می دهد همه نگاهها به سمت آن جلب می شود، در حالیکه باید سرمایه‌گذاری زیادی را به منظور رفع این مصیبت انجام دهیم. می شود گفت که این مصیبت یک درس عبرتی است تا به قانون و ایمنی توجه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی از اعزام تیم فنی پلیس راهور به محل حادثه خبر داد و افزود: تیم فنی به محل حادثه اعزام شده است اگرچه براساس اعلام نظر اولیه راننده مقصر اصلی این حادثه است ضمن اینکه با شرکت متخلف نیز برخورد شده است.

وی در مورد قصور پلیس در جاده ها نیز گفت: امنیت پلیس یک نیاز است، اما تنها راه حل نیست بهترین راه حل رعایت قانون است اگرچه حضور پلیس در کنترل تصادفات موثر است این در حالی است که نیروهای پلیس راهور در چند سال اخیر یک و نیم برابر افزایش یافته‌اند اما با توجه به حجم خودروها و راههای کشور همچنان میزان نیروها کم بوده و مجوز استخدام نیز فراهم نیست باید بتوانیم از تکنولوژی در کنترل جاده ها استفاده کنیم به همین منظور برنامه جدی را دنبال می کنیم.

احمدی مقدم تاکید کرد: پلیس کنترل خود را در پاییز کاهش نداده است به صورتیکه 60 درصد تلفات رانندگی در 4 ماهه نخست و 40 درصد نیز در 6 ماهه دوم رخ می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به هوشیاری نیروهای پلیس و بسیج در حادثه چابهار گفت: پس از مشاهده این فرد توسط نیروها ماموران به این فرد مشکوک می شوند که عامل انتحاری بلافاصله متواری می شود وقتی نیروهای انتظامی و بسیج به این فرد رسیدند فکر نمی کردند که او عامل انتحاری باشد اما این فرد که راهی برای فرار نداشت خود را منفجر کرد دشمن تلاش زیادی می کند تا ناامنی را در کشور افزایش دهد، اما ما اقدامات خوبی را در مرزها انجام داده ایم، اما امسال به دلایل بودجه ای وضعیت مرز به مخاطره افتاده است.

وی در مورد حادثه قطع دو پا برای یکی از ماموران پلیس راه آهن نیز گفت: این فرد از ما خواسته است تا او را بازنشست یا از کار معاف نکنیم تا همچنان به کارش ادامه دهد جانبازان چنین روحیه ای دارند این فرد در عملیات تعقیب و گریز یک سارق دو پای خود را از زیر زانو از دست داده است که طبق قانون مثل افراد شاغل از مزایا استفاده و بعد از 30 سال خدمت بازنشست می شود، اما او همچنان علاقمند به خدمت است به همین دلیل کمیسیونی مسئول بررسی وضعیت او شده است تا به صورت افتخاری از خدمات وی استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان در مورد آخرین وضعیت بازار ارز نیز گفت: اطلاع رسانی توسط دادستانی انجام می شود، اما پلیس همچنان برای کنترل بازار و جلوگیری از التهاب اقداماتی را انجام می دهد.