اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر این افراد مشکلی دارند چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اگر این افراد مشکلی دارند چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد؟

نماینده خوی در مورد انتصابات اخیر دولت گفت: بنده در این مورد اظهار نظر نمی کنم چرا که رئیس جمهور بر اساس قانون در مورد دفتر ریاست جمهوری و رئیس دفتر و پستهای دولتی صاحب اختیار است.

رسم بر این است که در مورد فردی که می خواهند پستی را در اختیارش قرار دهند استعلام می شود و پس از گزینش و تایید صلاحیت به وی پست می دهند. اگر روال قانونی طی شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

دکتر موید حسینی‌صدر نماینده مردم خوی در گفت وگو با تابناک با بیان مطلب بالا گفت: در حال حاضر در کشور ما مشکلات بسیاری وجود دارد؛ از گرانی و تورم گرفته تا بیکاری و پروژه های نیمه کاره. صنعت و کشاورزی و سایر حوزه های اقتصادی کشور درگیر مشکلات فراوانی است و مردم در سختی هستند. بنده بیشتر به دنبال رفع اینگونه مشکلات هستم و علاقه ای به شناخت افردای که ارتباطی با حوزه مسئولیت بنده ندارند، ندارم. اینکه آقای موسوی و یا مشایی کیست و چه پستهایی دارد جزو اولویتهای کاری من نیست. اینکه فلانی پست گرفته است چه ارتباطی به ما دارد . اولویت اول ما این نیست.

وی گفت: در مورد انتصابات نیز استعلام ها کاملا مشخص است اگر استعلام فردی منفی باشد اعلام کرده و بر اساس قانون برخورد کنند وگرنه دلیلی برای حاشیه سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این مورد نظر دهند و در مورد فردی را که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند.

حسینی صدر با اشاره به واکنش مجلس نسبت به انتصاب ملک زاده به عنوان معاون وزیر خارجه که تا سوال از وزیر نیز پیش رفت، در پاسخ به این سوال که آیا  اتهامات مطرح شده در مورد وی رفع شده است که اکنون پست دیگری در دولت گرفته است، گفت: باید رفتار قانونی داشت. در آن زمان مجلس می توانست ورود کند و وزیر را بازخواست کند بحث بر سر این موضوع است که اگر آقایان صلاحیت دارند که صحبت های صورت گرفته بی مورد است و اگر تایید نشده اند و مشکل دارند رویه ای غیرقانونی انجام شده است و باید گزینش‌ها را تعطیل کنند و با این روش به هر فردی می‌توان پست داد.

وی در پاسخ به این سوال که ایا این اقدام دولت واکنشی به درخواست مجلس برای سوال از رئیس جمهور نبوده است، گفت: چرا باید هزینه دعواهای سیاسی را ما بپردازیم.

مگر قانون نگفته است که همه در برابر قانون برابر هستند و کسی مصونیت ندارد. پس جای سوال است که چرا به افرادی که صلاحیتشان تایید نشده پست داده می شود و برخوردی انجام نمی شود؟! چرا کسی که باید حکم صادر کند حرفی نمی‌‌زند و مجلس باید در تمام زمینه ها ورود کند؟ اگر این افراد مشکلی دارد چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
روحانی:قوه قضائیه همه افراد را مقابل قانون برابر بداند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی قوه قضائیه حکم معاون اول احمدی نژاد را اعلام کرد



اخبار,اخبارسیاسی, محمدرضا رحیمی

 

 اخبار سیاسی - سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد:
معاون اول احمدی نژاد به حبس و جزای نقدی محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: حکم محمدرضا رحیمی صادر شده است، اما به دلیل اینکه قطعی نشده از بیان جزییات آن معذورم.

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که همان طور که قبلا گفته بودم از بیان جزییات یک حکم تا زمانی که قطعی نشده است، معذورم.

وی ادامه داد: حکم مربوط به این پرونده صادر شده، اما چون هنوز قطعی نیست آن را اعلام نمی‌کنیم، اما در حکم صادر شده برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد.
 
 اخبار سیاسی - انتخاب