اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اکسید آلومینیوم، هدف جدید تحریم‌های غرب علیه ایران



 

اکسید آلومینیوم، هدف جدید تحریم‌های غرب علیه ایران

درخواست احمدی نژاد از پوتین برای ساخت نیروگاه های هسته ای دیگری در ایران، گفت و گوی اختصاصی یک شبکه خبری روس با احمدی نژاد، فضاسازی جدید رویترز علیه واردات برخی فلزات از سوی ایران و لغو یکجانبه قرارداد سفر بدون نیاز به روادید از سوی گرجستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تحریم‌های جدیدغرب علیه ایران,دیدارپوتین واحمدی نژاد,هدف جدید تحریم‌های غرب علیه ایران

به گزارش «تابناک»، حضور محمود احمدی نژاد در روسیه و سخنان وی در حوزه های مختلف در این کشور، مهمترین موضوعی است که امروز در شماری از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه از درخواست رئیس جمهور ایران از همتای روس خود برای ساخت یک نیروگاه هسته ای جدید در ایران خبر داده است.

 

این خبرگزاری می نویسد رئیس جمهور ایران گفته مذاکرات مقدماتی برای کمک روسیه در جهت ساخت یک نیروگاه هسته ای جدید در ایران، تکمیل شده و اکنون این پروژه برای آغاز به کار، تنها به امضای رئیس جمهور روسیه نیاز دارد. احمدی نژاد در جریان دیدار خود با پوتین در کرملین به وی گفه ساخت نیروگاه بوشهر که اکنون با ظرفیت کامل مشغول کار است، یک نماد خود از همکاری های دوجانبه ایران و روسیه به شمار می رود. 

تحریم‌های جدیدغرب علیه ایران,دیدارپوتین واحمدی نژاد,هدف جدید تحریم‌های غرب علیه ایران

علاوه بر این، شبکه خبری «راشا تودی» مصاحبه ای اختصاصی با احمدی نژاد انجام داده که متن آن را بر روی سایت خود قرار داده است. این شبکه در بخشی از مصاحبه خود، نظر احمدی نژاد را درباره سلاح های هسته ای جویا شده و می نویسد به عقیده رئیس جمهور ایران، سلاح های هسته ای، غیرانسانی ترین نوع سلاح به شمار می روند و از آنجا که کسی جرأت استفاده از آن ها را ندارد و نمی توان از آن به طور عملی استفاده کرد، کاملاً بی مصرف و بی فایده است.

 

احمدی نژاد تأکید کرده ایران در طول تاریخ خود همواره مدافع بوده و در این زمینه نیز تنها از سلاح های متعارف استفاده کرده است. وی در عین حال هشدار داده که هیچ کسی نمی تواند اقدام به بمباران تأسیسات هسته ای ایران کند. احمدی نژاد در این مصاحبه درباره موضوعات دیگری از جمله مسائل اقتصادی و جنگ های سایبری نیز سخن گفته است. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اما یکی دیگر از مطالبی که امروز بازتاب کم و بیش گسترده ای در مطبوعات بین المللی داشته، ادعاهای جدید است که خبرگزاری «رویترز» درباره ایران مطرح کرده است. این خبرگزاری مدعی است ایران از مدت ها پیش اقدام به واردات کانی های فلزی قابل استفاده در موشک از آلمان و فرانسه کرده است.

 

در این گزارش آمده ایران با استفاده از برخی شکاف ها در تحریم های غرب، اقدام به واردات حجم عظیمی از اکسید آلومینیوم تصفیه شده از کشورهای اروپایی کرده که می توان از آن برای ساخت قطعات تسلیحات و موشک استفاده کرد. رویترز می نویسد صادرات این ماده به ایران، از سوی اتحادیه اروپا تحریم نشده؛ اما آمریکا در تحریم های جدید خود که از روز دوشنبه اجرایی شد، بستن این حفره تحریمی را هدف قرار داده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، در ادامه همراهی دولت گرجستان با تحریم های غرب علیه ایران، این کشور اقدام به لغو مقررات عبور و مرور بدون نیاز به روادید برای ایرانیان کرده است. به نوشته خبرگزاری «ترند»، گرجستان به سبب نگرانی از احتمال استفاده ایران از این کشور برای دور زدن تحریم ها، بار دیگر مقررات روادید را برای ایرانیان برقرار کرده است.

 

گرجستان و ایران در سال 2010 توافق کرده بودند که مقررات روادید را برای سفرهای کوتاه لغو کنند؛ اما اینک به گفته وزیر خارجه گرجستان، این کشور به طور یکجانبه این قرارداد را ملغی کرده است. ترند اشاره می کند که طی ماه های اخیر، هیئت هایی از وزارت خزانه داری آمریکا به گرجستان سفر کرده بوند تا درباره آنچه نگرانی ها از اقدامات ایران در این کشور می خوانند، با مقامات گرجی به گفت و گو بپردازند./تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
فلسفه تحریم اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است



صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است

احمد باطبی در وبلاگ شخصی خود ، صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی را نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران توصیف كرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، احمد باطبی، ضد انقلاب فراری طی یادداشتی در وبلاگ شخصی خود ضمن استقبال از سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با 'فصلنامه مطالعات بین‌المللی' که در آن به طور تلویحی از عدم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا انتقاد کرده بود آن را نشانه تاثیر تحریم‌های غرب علیه ایران توصیف کرد.

پیشتر آقای هاشمی از نامه های خطاب به حضرت امام خمینی (ره) خبر داده بود كه در آن به برقراری رابطه میان ایران و آمریكا اشاره شده بود./باشگاه خبرنگاران