اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اکران مبتذل‌ترین فیلم‌های سال در عید فطر


معرفی فیلم‌های اکران عید فطر سینماها نشان می‌دهد که سازمان سینمایی، همچنان بر دادن فرصت خودنمایی به فیلم‌های کمدی مبتذل اصرار دارد!

روزنامه کیهان: معرفی فیلم‌های اکران عید فطر سینماها نشان می‌دهد که سازمان سینمایی، همچنان بر دادن فرصت خودنمایی به فیلم‌های کمدی مبتذل اصرار دارد!

قرارداد دو فیلمی که از جمله مبتذل‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای کشور هستند، روز گذشته برای به نمایش درآمدن در نوبت اکران عید فطر ثبت شد.

یکی از این فیلم‌ها، پیش از این در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش درآمده بود که به اذعان بسیاری از منتقدان سینما، ضعیف‌ترین فیلم کارنامه کارگردانش است.

همچنین فیلم دیگر هم در ادامه آثار به ظاهر کمدی اما به شدت هجوآمیز و آلوده به شوخی‌های غیراخلاقی است که متأسفانه قرار است در نوبت اکران عید فطر، روی پرده سینماهای کشور بروند.

گفتنی است، نمایش برخی از آثار به دلیل کیفیت پایین هنری و همچنین محتوای آلوده و غیراخلاقی از ابتدای سال، با واکنش منفی گروه‌های دانشجویی همراه شده است.


ویدیو مرتبط :
عید فطر مبارک علیرضا افتخاری ای دل اگر عاشقی نماهنگ کلیپ رمضان عید فطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام فیلم ها در عید فطر اکران می شوند؟


فیلم سینمایی «تو، من» قطعا در اکران فطر نخواهد بود و متاسفانه با اینکه برای دومین بار نمایش این فیلم خبرساز شد اما امکان روی پرده رفتنش نیست

تماشا: انگار عید فطر هم قرار نیست دردی از این سینما دوا شود. فیلم ها همچنان در کش و قوس اکران نامشان می آیند و می روند، بدون اینکه امیدی به روی پرده رفتنشان باشد. به محض اینکه نام فیلمی برای اکران عید مطرح می شود، سه روز بعد خبر تکذیبش منتشر می شود و باز روز از نو روزی از نو.

روزهای آغازین ماه رمضان گزارشی داشتیم از فیلم های آماده اکران ماه رمضان که حبیب کاوش گفته بود: «تو، من»، «راه بهشت» و «بی خداحافظی» قطعی هستند اما «کلاه قرمزی و بچه ننه» هنوز اکرانش مشخص نیست. او همچنین در این رابطه گفته بود قرار است برای بهتر شدن هر چه بهتر طرح اذان تا اذان با سازندگان سایر فیلم ها صحبت کنیم تا در کنار «خوابم میاد» مردم شاهد فیلم های بهتری باشند.



اما این اتفاق نه تنها نیفتاد بلکه همان فیلم های مورد نظر هم روی پرده نرفت و اکران ویژه ماه رمضان تنها فیلم «همه چی آرومه»ای بود که هفته قبل از آغاز ماه رمضان اکران شدو از روز اول روی پرده رفتن، مورد انتقاد قرار گرفت و فروش کمتر از 200 میلیونش هم نشانگر عدم موفقیتش در جذب مخاطب بود. «بدون اجازه» هم که با شروع زودتر و فروش کمتر از نصف فیلم قبل، تکلیف خود را مشخص کرد.

اما حبیب کاوش دیروز به این بحث خاتمه داد و نام فیلم های قطعی اکران را اعلام کرد. سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره گفت: «فیلم سینمایی «تو، من» قطعا در اکران فطر نخواهد بود و متاسفانه با اینکه برای دومین بار نمایش این فیلم خبرساز شد اما امکان روی پرده رفتنش نیست و برخی مسائل به وجود آمده حاکی از آماده نشدن «تو، من» برای اکران فطر است.»

کاوش همچنین از قطعیت اکران «کلاه قرمزی و بچه ننه» خبر داد و افزود: «این فیلم سینمایی دیگر هیچ مشکلی برای اکران ندارد و پخش کننده های آن در حال مذاکره برای انتخاب سرگروه هستند. امیدواریم با نمایش این فیلم سینما را به سمت فضای بهتری هدایت کنیم.»

سخنگوی شورای صنفی نمایش که چندی پیش فیلم «ضد گلوله» را هم در نوبت فطر قطعی اعلام کرده بود اظهار داشت: «فیلم «بی خداحافظی» را هم برای این نوبت در نظر گرفتیم و اگرچه خبر نمایشش منتشر شده اما امیدواریم به همین زودی خبر قطعی شدن این نمایش را اعلام کنیم.»

کاوش با اشاره به اینکه «امزد امریکایی من» تنها فیلم اضافه شده به نوبت ماه رمضان بود، اظهار کرد: «ما خیلی سعی کردیم تعداد فیلم ها را بالا ببریم اما در مذاکراتی که با برخی سازندگان و پخش کننده ها داشتیم کسی موافقت نکرد.  ترجیحمان این است که بیش از این اصرار نداشته باشیم. زیرا از این به بعد با تعطیلاتی که پیش رو خواهیم داشت، عملا اکران فیلم جدید بی فایده خواهد بود. ضمن اینکه با شرایط خاصی که امسال حوزه هنری داشت، برپا کردن مراسم افطاری هم مزید بر علت شد و وضعیت مساعدی برای اکران فیلم ها نداشتیم.»

کاوش در پایان افزود: «ما همچنان در حال مذاکره برای جذب فیلم های بیشتر هستیم و تا روزهای آینده اسامی نهایی را اعلام خواهیم کرد.»

این در حالی است که برای اکران دوم عید فطر، نام فیلم هایی همچون «پل چوبی» و «گیرنده» در خبرها به گوش می رسد، خبرهایی که باید دید کدامیک تایید می شوند.