اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اکران فیلم غیر اخلاقی گلشیفته در آمریکا


نمایش سراسری فیلم "خورش آلو و مرغ" به کارگردانی مرجان ساتراپی و بازی گلشیفته فراهانی در سینماهای آمریکا، تازه ترین حمله سینمای غرب در توهین به فرهنگ ایرانی است.

خبرگزاری مهر: نمایش سراسری فیلم "خورش آلو و مرغ" به کارگردانی مرجان ساتراپی و بازی گلشیفته فراهانی در سینماهای آمریکا، تازه ترین حمله سینمای غرب در توهین به فرهنگ ایرانی است.

 در این فیلم که ساتراپی به همراه "آنرد هپرنوند" آن را کارگردانی کرده داستان یک موسیقی دان  ایرانی به نام ناصر علی خان به تصویر کشیده شده که پس از شکسته شدن سازش تصمیم می‌گیرد بمیرد و در هشت روز باقی مانده زندگیش وجوه مختلف زندگی وی روایت می شود.

در این فیم که در دهه 30 و 40 شمسی در تهران می گذرد، از زندگی ایرانی غیرواقعی و ضدمذهب تصویر شده است. در این فیلم بر خلاف واقع، هیچ کدام از شخصیت ها از مشترکات فرهنگ ایرانی بهره ای ندارند و همسان زنان غربی لباس می پوشند.

در صحنه‌هایی از فیلم با نمایش کاریکاتورگونه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مهاجرت افراد تحصیلکرده به خارج از کشور و به ویژه آمریکا رویدادی گریزناپذیر معرفی می‌شود.

همچنین حضور "گلشیفته فراهانی" در صحنه‌هایی غیراخلاقی از فیلم نشان می‌دهد که این فیلم کاملا پروژه‌ای برنامه ریزی شده برای تحقیر فرهنگ ایرانی در سینمای غرب بوده است. این فیلم که درجشنواره برلین نیز حضور یافته، از هفته آینده نمایش سراسری خود را در سینماهای آمریکا آغاز می کند.

ساتراپی پیش از این با فیلم "پرسپولیس" موجی از خشم را در میان مسلمانان جهان جنجال ساز شده بود.


ویدیو مرتبط :
تریلر جدید فیلم«درباره الی» برای اکران در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلشیفته فراهانی برای فیلم جدیدش تست گریم داد/ آیا این فیلم در ایران اکران می شود؟



اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

 

گلشیفته فراهانی برای ایفای نقش در فیلم جدید عطشانی تست گریم داد.

گلشیفته فراهانی در حال حاضر برای ایفای نقش در فیلم جدید علی عطشانی در آلمان حضور دارد و امروز تست گریم خود را انجام داده است.


علی عطشانی که هم اکنون در شهر برلین در کشور آلمان به سر می برد در حال انتخاب بازیگران فیلم جدید خود با عنوان «پارادایس» است. از میان بازیگران حضور ماتیوس متز در این فیلم قطعی شده است. جواد عزتی و مهران رجبی از بازیگران ایرانی این فیلم هستند و تعدادی از بازیگران این فیلم نیز آلمانی خواهند بود. در شرایطی که این بازیگر پس از خروج از ایران فعالیت های هنری خود را به شکلی دور از عرف جامعه ایرانی ادامه داد آیا حضور وی در این فیلم شدنی است و این فیلم می تواند در ایران اجازه اکران پیدا کند؟

 

 اخبارفرهنگی -  نسیم آنلاین