اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اکران اذان تا اذان 5 فیلم با بلیط نیم‌ بها


سخنگوی شورای صنفی نمایش از قطعی شدن اکران 5 فیلم سینمایی «دهلیز»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «جابه‌جا»، «فرزند چهارم» و «هیچ کجا هیچ کس» در اکران عید فطر خبر داد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای صنفی نمایش از قطعی شدن اکران 5 فیلم سینمایی «دهلیز»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «جابه‌جا»، «فرزند چهارم» و «هیچ کجا هیچ کس» در اکران عید فطر خبر داد.

حبیب کاوش در خصوص مصوبات امروز شورای صنفی نمایش در مورد اکران فیلم‌های عید فطر گفت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مصوب شد فیلم سینمایی «دهلیز» در گروه آزادی، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در گروه سینمایی آفریقا، «جابه‌جا» در گروه عصر جدید، «فرزند چهارم» در گروه قدس و «هیچ کجا هیچ کس» در گروه استقلال اکران می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز فیلم‌های اکران دوم عید فطر مشخص نشده است گفت: شورای صنفی نمایش فراخوانی به همه بخشهای خصوصی و دولتی فعال در عرصه پخش بوده است که اگر فیلمی مناسب با ماه مبارک رمضان داشتند به شورای صنفی نمایش معرفی کنند تا شورای صنفی بتواند تسهیلات ویژه‌ای برای اکران این فیلمها در نظر بگیرند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین با اشاره به تمهید ویژه‌ای برای اکران فیلم‌های عید فطر گفت: اگر هر کدام از 5 فیلم اکران عید فطر فیلم خود را بعد از شب‌های قدر اکران کنند و در واقع با یک هفته تعویق نسبت به اکران فیلم‌های خود اقدام کنند شورای صنفی نمایش آن یک هفته تعویق را در کف فروش این فیلم‌ها حساب نخواهد کرد.

کاوش در خاتمه با اشاره به اینکه، طرح اذان تا اذان امسال نیز برگزار خواهد شد گفت: امسال نیز با همکاری نیروی انتظامی، وزارت ارشاد، شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و اداره اماکن از شروع ماه مبارک رمضان طرح اذان تا اذان آغاز خواهد شد و نمایش فیلم‌ها تا زمانی که هر سینما مخاطب داشته باشد ادامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
فیلم/ وزیر ارشاد: دوشنبه‌ها هم بلیط سیما نیم‌بها می‌شود - اخبار جدید و هیجان انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست اکران «اذان تا اذان» در رمضان 95


بعد از پایان جلسه امروز شورای صنفی نمایش، غلامرضا فرجی سخنگوی این شورا، درباره طرح اکران «اذان تا اذان» در ماه رمضان امسال توضیحاتی را به ما داد. ا وب‌سایت آی سینما: بعد از پایان جلسه امروز شورای صنفی نمایش، غلامرضا فرجی سخنگوی این شورا، درباره طرح اکران «اذان تا اذان» در ماه رمضان امسال توضیحاتی را به ما  داد. او همچنین در خصوص مشخص شدن جایگزین فیلم «اژدها وارد می‌شود» در سرگروه زندگی هم به ما می‌گوید که این سینما تا هفته آینده فرصت دارد که قرداد فیلم بعدی خود را به شورای صنفی نمایش ارائه کند.


درخواست اکران «اذان تا اذان» به ناجا تحویل داده شد!

با اتمام جلسه هفتگی شورای صنفی نمایش، مشخص شد پس از اتمام نمایش «رسوایی2» در سینماهای سراسر کشور، فیلم «زاپاس» برزو نیک‌نژاد جایگزین آخرین ساخته مسعود ده نمکی در گروه سینمایی استقلال خواهد شد. از سوی دیگر فرجی هفته گذشته اعلام کرده بود که  برخی از سرگروه‌ها تنها تا هفته آینده (امروز) مهلت دارند که قرارداد فیلم‌های خود را در شورای صنفی نمایش به ثبت برسانند. با مشخص شدن فیلم سرگروه استقلال در این هفته، تنها سرگروه سینمایی زندگی که این روزها «اژدها وارد می‌شود» را در اکران دارد، فیلم جایگزین خود را معرفی نکرده است. فرجی در ارتباط با این موضوع به ما می‌گوید « فیلم «ننه نقلی» از هفته آینده به سرگروهی سینما ماندانا به روی پرده خواهد رفت و «عادت نمی کنیم» هم بعد از « خنده‌های آتوسا» به سر گروهی «اریکه ایرانیان» به نمایش درخواهد آمد. اما هنوز سرگروه سینمایی «زندگی» که این روزها «اژدها وارد می‌شود» را در اکران دارد، فیلم جایگزین خود را معرفی نکرده است و می‌بایست تا هفته آینده مشخص کند که چه فیلم را جایگزین «اژدها وارد می‌شود» خواهد کرد.»

با نزدیک شدن به ماه رمضان، اغلب سینما دوستان منتظر هستند که ببینند آیا امسال هم، مانند چند سال‌ گذشته طرح اکران «اذان تا اذان» به اجرا درخواهد آمد یا خیر. این طرح موافقان و مخالفینی دارند. اغلب موافقان این طرح سینمادارن، پخش کنندگان و صاحبان فیلم‌ها هستند که معتقدند در این طرح، فروش فیلم‌ها بالا می‌رود و باعث رونق سینمای ایران خواهد شد. از سوی دیگر برخی مخالفان این طرح‌هم می‌گویند که اکران فیلم‌های سینمایی تا پاسی از نیمه شب باعث می‌شود که مردم نتواند فرایض دینی خود نظیر نماز و روزه را در این ماه به جا بیاورند. در ارتباط با این موضوع از فرجی پرسیدیم که آیا مانند چند سال گذشته، طرح اکران «اذان تا اذان» در ماه رمضان امسال هم به اجرا درخواهد یا خیر، که او در جواب گفت « معاونت سینمایی در خواست خود را به صورت کتبی برای اجرای طرح اکران «اذان تا اذان» به نیروی انتظامی فرستاده است و اکنون ما منتظر تاییدیه ناجا هستیم. البته به نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته این طرح با موافقت پلیس همراه شود و ما بتوانیم تا پاسی از شب فیلم‌های سینمایی را در سالن‌ها به نمایش درآوریم. اتفاقا این بحث در جلسه دیروز شورای صنفی نمایش مطرح شد و ما منتظر نظر نیروی انتظامی هستیم تا بتوانیم ساز این طرح را برای ماه رمضان امسال طراحی کنیم.»