اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اپل رقیب PayPal می شود


درصد زیادی از مردم امریکا از سرویس هایی مانند PayPal برای انتقال پول بصورت Peer-to-Peer استفاده می نمایند، همین مساله موجب شده تا اپل سرویس خود را برای رقابت با چنین سیستم هایی تا سال 2016 عرضه نماید.

وب‌سایت TopInEarth: درصد زیادی از مردم امریکا از سرویس هایی مانند PayPal برای انتقال پول بصورت Peer-to-Peer استفاده می نمایند، همین مساله موجب شده تا اپل سرویس خود را برای رقابت با چنین سیستم هایی تا سال 2016 عرضه نماید.

وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داده که شرکت اپل با شماری از موسسات مالی و بانک‌ ها نظیر جی‌پی مورگان، ولز فارگو، کپیتال وان فایننشال و یو.اس بنکورپ گفتگو کرده و تصمیم دارد تا سیستم سرویس پرداخت پول خود را در سال 2016 میلادی عرضه نماید.

اپل رقیب PayPal می شود

غیر از PayPal، سرویس های دیگری مانند Venmo ،Square و Google در این زمینه فعالیت دارند. با استفاده از پی پال کاربران می توانند تا با نصب اپلیکیشن کلاینت مربوطه، تنها با وارد کردن شماره‌ تلفن یا ایمیل مخاطب خود، مبلغ مورد نظر را به وی انتقال دهند. این مبلغ می‌تواند اعتبار موجود در حساب کاربری پی‌پال کاربر مورد نظر یا مبلغی از کارت اعتباری وی باشد که به این حساب کاربری متصل شده است.

تیم کوک حاضر در ایرلند گفته است که این شرکت خواستار تبدیل شدن به یک بانک نبوده و فقط در فکر گسترش دامنه فعالیت های Apple Pay است. سرویس P2P یکی از مشخصه های برتر اپل پی می باشد.



امسال شرکت گوگل Android Pay را معرفی کرده بود که چند ماه بعد به کلاینت انتقال Peer-to-Peer تبدیل شد. عاملی که می تواند اپل را همردیف با رقبا قرار دهد، امکان ارتباط سرویس خود با سیستم clearXchange است که هم اکنون بانک‌ها برای انتقال نقطه به نقطه‌ پول مورد استفاده قرار می‌ دهند که پول را از طریق ادرس ایمیل یا شماره تلفن منتقل می نماید.

بعلاوه شرکت های متصدی در سرویس انتقال پول نقطه به نقطه‌ اپل نیازی به پرداخت درصدی به این شرکت ندارند. ظاهرا تنها اپل تصمیم گرفته تا از این سیستم برای جلب توجه کاربران ایفون و نه بعنوان یک منبع درامدزا استفاده کند.


ویدیو مرتبط :
اپل تا سال اینده رقیب PayPal را معرفی می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ استیو جابز ارزش سهام شرکت های رقیب اپل را افزایش داد



 

مرگ استیو جابز ارزش سهام شرکت های رقیب اپل را افزایش داد

 

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای ضمن اشاره به درگذشت استیو جابز پایه گذار شرکت اپل به بررسی تاثیرات مرگ وی بر چشم انداز اقتصادی این شرکت پرداخت.

به گزارش فارس این روزنامه در ابتدای این مقاله نوشت برخی معتقدند این استیو جابز نبوده که برای اپل کار می کرده بلکه در واقع اپل در خدمت جابز بوده است . اپل منهای جابز شاید معنای چندانی حداقل تا امروز نداشته است.

مارک نیومن یکی ازکارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در این مورد تاکید کرد نمی خواهم بگویم که دیگر فصل ابداعات اپل با این اتفاق به پایان رسیده است برعکس معتقدم که آنها این کار را بهتر هم ادامه خواهند داد. انسانهای بسیار توانایی در اپل جمع شده اند و در حال حاضر از سوی شرکت های دیگر بویژه سامسونگ تحت فشار قرار دارند و به نظرم در فقدان استیو جابز وضعیت برای اپل بدتر و سخت تر خواهد شد.

برخی محصولات اپل نظیر آیفون ۴S که اخیرا رونمایی شده و یا گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ آیپاد در سال ۲۰۰۱ آیمک در سال ۱۹۹۸ و مکینتاش در سال ۱۹۸۴ بدون شک مدیون استعداد بالای تجاری استیو جابز هستند. استعدادی که ارزش هرسهم شرکت را در طی سی سال از سه دلار و ۵۹ سنت به ۳۷۶ دلار رسانده است.

در حال حاضر شاید هیچ کس به اندازه مدیران شرکت سامسونگ از وضعیت پیش آمده خشنود نباشند. آنها بعنوان رقیب اصلی اپل در زمینه تولید گوشی های هوشمند و لوح های رایانه ای و تسلط بر بازار ارزشمند آسیا راه خود را برای رقابت با اپل در فقدان مغز متفکر این شرکت هموارتر خواهند دید.

در همین حال ارزش سهام سامسونگ روز پنجشنبه حدود چهاردرصد افزایش یافت. ارزش سهام رقبای دیگر اپل نظیر ال جی الکترونیک و اچ تی سی تایوان هم در بازارهای آسیایی بطور نسبی بالا رفت.... / خبرگزارى فارس