اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین ویدئوی رهبر داعش در عراق منتشر شد(تصاویر)



اخبار بین الملل - اولین ویدئوی رهبر داعش در عراق منتشر شد

در اولین ویدیویی که از ابوبکر البغدادی، رهبر داعش منتشر شده، او از مسلمانان جهان خواسته که از او پیروی کنند.

او در این ویدئو به اعلام تشکیل 'خلافت اسلامی' و برگزیده شدنش به عنوان 'خلیفه مسلمانان' هم اشاره کرده است.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,رهبر داعش

 

این ویدئوی بیست دقیقه‌ای در یکی از سایت‌های وابسته به داعش منتشر و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

 

یک مقام مطلع عراقی در گفت‌وگو با دفتر بی‌بی‌سی در بغداد تایید کرده است که مردی که با ریش انبوه و قبای سیاه در این ویدیو دیده می شود، ابوبکر البغدادی است.

 

ویدئوی منتشرشده با چند دوربین و به صورت حرفه‌ای فیلمبرداری شده و به نظر می‌آید مربوط به نماز جمعه دیروز در شهر موصل باشد.

 

این تصاویر، ابوبکر البغدادی را در حال سخنرانی روی منبری سنگی در مسجد جامع نورالدین، یکی از مشهورترین اماکن مذهبی شهر موصل نشان می‌دهد.

 

موصل، بزرگ‌ترین شهر شمال عراق حدود ۴ هفته پیش و در روزهای ابتدایی عملیات نظامی داعش در عراق به اشغال این گروه در آمد.

 

این ویدئو ۲۴ ساعت بعد از شایعاتی مربوط به احتمال زخمی شدن ابوبکر البغدادی در عراق منتشر شده است.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,رهبر داعش

 

در این سخنرانی ابوبکر البغدادی درباره اهمیت ماه رمضان و جهاد صحبت کرده است.

 

درپایان این ویدئو حاضران نماز جمعه را به امامت ابوبکر البغدادی به جا می‌آورند.

 

هسته اولیه این گروه از جنگجویانی تشکیل شده است که پیشتر همچون بازوی القاعده در عراق عمل می‌کردند اما با جنگ داخلی سوریه در این کشور نیز وارد درگیری‌ها شدند.

 

ورود داعش به جنگ داخلی سوریه با نارضایتی جبهه نصرت، که رسما از طرف القاعده در سوریه می‌جنگید، همراه بود. در ماه‌های اخیر دو گروه درگیری‌های خونینی با یکدیگر داشته‌اند.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,رهبر داعش

 

داعش بخش‌هایی از سوریه را در اختیار داشت و موفق شده است شهرهای مهمی را در عراق در کنترل بگیرد. این گروه از جمله کنترل بخش‌ چشمگیری از مرزهای عراق را در دست دارد. 

اخبار بین الملل - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
اولین تصاویر ویدئویی از حمله آمریکا به داعش در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین واکنش عراق به انتشار ویدئوی رهبر داعش



 

اخبار,ویدئوی «بغدادی»

اخبار بین الملل - دولت عراق ویدئوی «بغدادی» را ساختگی خواند

سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ویدئوی منتشر شده از سوی گروه تروریستی داعش را جعلی خواند و اعلام کرد فردی که در این فیلم ظاهر شد، «ابوبکر البغدادی» نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت عراق روز شنبه گفت ویدئویی که در فضای مجازی به عنوان تصاویر «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تکفیری «داعش» منتشر شده، ساختگی است.

این ویدئو را سایت‌های منتسب به داعش روز شنبه منتشر کرده و مدعی شدند که مربوط به نماز جمعه روز گذشته شهر موصل است، که توسط بغدادی اقامه شده است.

ژنرال «سعد معان» سخنگوی وزارت کشور عراق به خبرگزاری رویترز گفته است که «بدون شک» فردی که در این فیلم ظاهر شده، «ابوبکر بغدادی» نیست. وی افزود: «ما فیلم را تحلیل کردیم... و دریافتیم که ساختگی است.»

به گفته معان، بغدادی اخیرا در حمله هوایی ارتش عراق زخمی شده و برای درمان به سوریه منتقل شده است. به نوشته رویترز، معان از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرده و نمی‌توان به طور مستقل اظهارات او را تائید کرد.
اخبار بین اللملل - فارس