اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین واکنش "عبدالله" پس از اسارت خلبان اردنی: با ائتلاف ضد داعش همکاری می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,اسارت خلبان اردنی


 اخبار بین الملل -  اولین واکنش "عبدالله" پس از اسارت خلبان اردنی: با ائتلاف ضد داعش همکاری می‌کنیم

پادشاه اردن در اولین سخنرانی علنی خود پس از سقوط هواپیمای اردنی ادعا کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای همکاری با ائتلافی که نماینده نیروهای میانه‌رو در جهان اسلام و کشورهای عربی است ادامه می‌دهد آن هم در صورتی که به رشد اقتصاد داخلی کشور ضربه‌ای وارد نشود.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ عربستان، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در اولین سخنرانی رسمی خود پس از حادثه سقوط هواپیمای اردنی و اسارت خلبان آن به دست داعش اعلام کرد: ما نیز به عنوان یک کشور عربی اسلامی و ضد تروریسم جزئی از ائتلاف میانه رو علیه داعش هستیم اما به طور همزمان نیز برای رشد کشورمان و جذب سرمایه‌هایی که اقتصاد اردن را به سمت جلو پیش ببرد، تلاش می‌کنیم.

پادشاه اردن در سخنان خود همچنین بر اهمیت رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای که گریبان‌گیر اردن شده و برخورد با مسائل محلی و اولویت داشتن مسائلی که از منافع کشور محافظت کرده و اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور را محقق می‌کند، تاکید کرد.

وی افزود: در سال 2015 میلادی اردن با چالش‌های منطقه‌ای رو به رو است و در امور داخلی کشور مساله فقر و بیکاری یکی از مهمترین چالش‌هایی است که با آن رو به رو هستیم.

وی در این خصوص افزود: طرح اقتصادی 10 ساله ما در آینده اولویت اصلی ما در این راه است و همگان باید برای رسیدن کشور به اهداف خود در این مسیر تلاش و همکاری کنند.

ملک عبدالله دوم با تاکید بر اصل تلاش گروهی میان نهادهای دولتی آن را راه حل اصلی برطرف کردن چالش‌های ملی کشور دانست.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون جنگ در داخل اسلام به راه افتاده و مشکلات زیادی در عراق و سوریه ایجاد شده که همه ما باید برای آن راه حلی پیدا کنیم اما باید میان جنگ علیه افراطگرایی و تلاش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تلاش‌هایی به طور همزمان و در موازات هم وجود داشته باشد.


  اخبار بین الملل -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به کشته شدن خلبان اردنی توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست پدر خلبان اردنی از ائتلاف ضد داعش



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

پدر خلبان اردنی از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش خواست تا برای نابودی این گروه تروریستی وارد عمل شوند. این در حالی است که مقامات اردنی در حال تصمیم‌گیری برای اتخاذ تدابیر امنیتی و لجستیکی علیه داعش هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی الجزیره، صافی الکساسبه، پدر خلبان اردنی که اخیراً توسط گروه تروریستی داعش در جنایتی وحشیانه سوزانده شد، ضمن درخواست از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که اقدامات جنایتکارانه این گروه تروریستی هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و اقدامی غیرانسانی است.

پیشتر پدر معاذ الکساسبه اعلام کرده بود که اگر هر چه سریعتر گروه تروریستی داعش نابود نشود تمام منطقه وارد مرحله حساس و خطرناکی می‌شود و افراد بیشتری از سراسر جهان به این گروه تروریستی می‌پیوندند.

صافی الکساسبه تصریح کرد: اعدام ساجده ریشاوی و زیاد کربولی در واکنش به جنایت داعش کافی نیست و با این کار انتقام خون پسرم گرفته نمی‌شود چراکه خون معاذ خون تمام ملت اردن است.

صافی الکساسبه ضمن هشدار به افرادی که به دنبال اهداف شخصی خود بوده و خواهان سوار بر موجی از حوادث جدید هستند، افزود: کسانی هستند که می‌خواهند سوار بر این موج شوند و به خانواده من اهانت کنند اما من، خود و خانواده‌ام را از سخنانی که از زبان ما نقل می‌کنند، مبرا می‌کنم.

از سوی دیگر برادر معاذ الکساسبه اعلام کرد که معاذ تمام ملت اردن را سربلند کرد و ما از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم با همکاری یکدیگر این گروه تروریستی جنایتکار را که به اسلام اهانت می‌کند، نابود کنند.

از سوی دیگر روزنامه دیلی تلگراف به نقل از صافی الکساسبه اعلام کرد که وی از ابتدا با ورود پسرش به حملات ائتلاف ضد داعش موافق نبوده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از پدر الکساسبه نوشت: تمام اردنی‌ها مشارکت اردن در ائتلاف را محکوم می‌کنند و ارتش تنها باید از ملت اردن دفاع کند نه اینکه مثل آفریقا وارد جنگ در تمام دنیا بشود.

در همین راستا منابع اردنی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که اردن هرگز از مواضع خود در جنگ علیه داعش و تروریسم عقب‌نشینی نخواهد کرد و مشارکت خود در عملیات‌ ائتلاف را افزایش می‌دهد.


  اخبار بین الملل   - ایسنا