اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین واکنش اوباما به شکست انتخاباتی



 

 

 

اولین واکنش اوباما به شکست انتخاباتی

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از شکست حزبش در انتخابات میان دوره ای می گوید که معتقد است رای دهندگان از سرعت کم روند بهبود اقتصادی احساس سرخوردگی می کنند.

در این انتخابات جمهوری خواهان 60 کرسی بر تعداد کرسی های خود در مجلس نمایندگان افزودند اما دموکرات ها همچنان توانستند اکثریت خود را هرچند با کرسی های کمتر در مجلس سنا حفظ کنند.

رهبران جمهوری خواه از حالا قول داده اند که اصلاحات تصویب شده در زمینه مراقبت های بهداشتی توسط آقای اوباما را لغو کنند و از هزینه های عمومی بکاهند.

اوباما بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن قول داد که برای یافتن زمینه های مشترک همکاری با جمهوری خواهان در مورد مسائل حساس بکوشند.

او گفت که دیگر هیچ حزبی به تنهایی در قدرت نیست بنابراین برای جمهوری خواهان و دموکرات ها مهم است که با هم کار کنند و بر ایجاد اشتغال، امنیت و آینده ای بهتر تمرکز داشته باشند همانگونه که مردم با رای خود چنین خواسته اند.

او گفت: "کار آنچنان آسانی نخواهد بود. قادر نخواهیم بود بر تک تک اختلافاتمان پل بزنیم. حقیقتی که نمی توان در آن شک کرد این است که بدون حمایت جمهوری خواهان هیچ کاری را نمی توان پیش برد."

طی دو سال اخیر پیشرفت هایی داشته ایم، اما مردم زیادی هستند که هنوز این پیشرفت را حس نکرده اند و و دیروز آن را خیلی روشن به گوش ما رساندند. من به عنوان رئیس جمهور مسئولیت آن را می پذیرم

او گفت: "طی دو سال اخیر پیشرفت هایی داشته ایم، اما مردم زیادی هستند که هنوز این پیشرفت را حس نکرده اند و و دیروز آن را خیلی روشن به گوش ما رساندند. من به عنوان رئیس جمهور مسئولیت آن را می پذیرم."

جان بینر رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان که با پیروزی حزبش به زودی رئیس مجلس خواهد شد، پیشتر قول داد که قانون اصلاح نظام بهداشتی را که تحت هدایت اوباما تصویب شده بود لغو کند.

بینر گفت: "به اعتقاد من لایحه مراقبت های بهداشتی به اشتغال صدمه خواهد زد، بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی جهان را ویران، و کشور را ورشکست خواهد کرد."

آقای اوباما گفته است که به پیشنهادات حزب مخالف گوش خواهد کرد.

او گفت: "اگر جمهوری خواهان ایده هایی در مورد چگونگی بهبود نظام مراقبت های بهداشتی داشته باشند، اگر می خواهند تغییراتی پیشنهاد کنند که اصلاحات سریعتر و موثرتر را در نظام بیمه درمانی که تا حدود زیادی گران بوده است وارد کند، خوشحال خواهم شد بعضی از این ایده ها را در نظر بگیرم."

مارک ماردل دبیر خبرهای آمریکای شمالی بی بی سی در واشنگتن می گوید که نتایج انتخابات میان دوره ای سه شنبه شکستی گزنده برای رئیس جمهور آمریکا بود که همین دو سال قبل با امید و هیجان زیاد برنده انتخابات شد.

در این انتخابات تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، 37 کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و همچنین 37 فرمانداری به رای گذاشته شد.

درحالی که هنوز شمارش آرا کامل نشده است، پیش بینی ها حاکیست که جمهوری خواهان 60 عدد بر کرسی های خود در مجلس نمایندگان افزوده اند.

در این میان ده ها کرسی مجلس نمایندگان و چند کرسی سنا به نامزدهایی رسیده است که مورد حمایت جبنش "تی پارتی" بودند.

جنبش "تی پارتی" که مورد حمایت سارا پیلین فرماندار سابق آلاسکاست و شدیدا به برنامه اجتماعی آقای اوباما مظنون است، در برخی نواحی موفق شده بود با شکست دادن نامزدهای مورد حمایت تشکیلات رسمی جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی، افراد مورد نظر خود را نامزد کند.

"رند پل" در ایالت کنتاکی و مارک روبیو در فلوریدا از جمله نامزدهای تی پارتی بودند که سه شنبه به سنا راه یافتند اما کریستین اودانل یکی دیگر از نامزدهای مورد حمایت تی پارتی در دلوور شکست خورد.

در ایالت نوادا که شاهد یکی از پر سر و صداترین رقابت ها بود، هری رید رهبر اکثریت دموکرات ها در سنا توانست با فاصله کم شارون انگل نامزد مورد حمایت تی پارتی را شکست دهد.

نتایج بعضی از دیگر ایالت هایی مثل واشنگتن، آلاسکا و کلورادو که در این انتخابات جلب توجه کرده بود هنوز معلوم نیست.

یکی از چشمگیرترین نتایج این بود که "مارک کِرک" که جمهوری خواه است، کرسی سابق آقای اوباما از ایالت ایلینوی را تسخیر کرد.

او گفت: "بعضی شب های انتخاباتی بیشتر به مذاق خوش می آید. بعضی ها هیجان انگیز است، بعضی ها باعث می شود آدم احساس کوچکی کند، اما در هر انتخابات یک چیز ثابت است: صرف نظر از اینکه چه کسی می برد و چه کسی می بازد، انتخابات یاد آور این موضوع است که قدرت نه در دست کسانی که انتخاب می کنیم، بلکه در دست کسانی است که برای خدمت به آنها پا پیش می گذاریم."


ویدیو مرتبط :
واکنش اوباما به مردی که سخنانش را قطع کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین مناظره دو کاندایدای انتخابات آمریکا/ شکست سنگین اوباما



تمركز بر مسئله اقتصاد در نخستین مناظره اوباما و رامنی

باراك اوباما و میت رامنی نخستین مناظره خود را به عنوان كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در دانشگاه شهر دنور در ایالت كلورادو با تمركز بر مسئله اقتصاد و مسائل داخلی در این كشور برگزار كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به نقل از خبرگزاری شینهوا، این منا ظره به میزبانی یكی از مجریان شناخته شده شبكه خبری پی. بی. اس آمریكا برگزار شد و سوال نخست آن از اوباما پرسیده شد مبنی بر اینكه چگونه قصد دارد به اشتغال زایی بپردازد.

اوباما طی دو دقیقه به این سوال پاسخ داد و پس از آن نوبت به میت رامنی رسید.

این مناظره مدت 90 دقیقه به طول انجامید و اقتصاد مهم‌ترین عنوان آن بود.

اوباما و رامنی در جریان این مناظره به مسائل داخلی آمریكا از جمله بهداشت و درمان، قوانین دولتی و نقش دولت آمریكا پرداختند.

این دو كاندیدا در نیمه نخست مناظره خود بر اقتصاد تمركز كرده و به بحث در خصوص قوانین و مسئله بهداشت و درمان در آمریكا پرداختند.

رامنی در اظهارات خود مصوبه معروف "حمایت از مصرف‌كنندگان و اصلاح وال‌استریت داد – فرانك" را كه در سال 2010 با امضای اوباما تبدیل به قانون شد، هدف انتقاد قرار داد و گفت كه این قانون تنها به ایجاد بانك‌های شكست خورده بسیار بزرگ در وال استریت منجر و سبب از هم پاشیدن بانك‌های كوچك‌تر شده است.

رامنی همچنین قانون خدمات بهداشت و درمان موسوم به قانون خدمات بااستطاعت را كه باراك اوباما آن را یكی از دستاوردهای بزرگ داخلی خود می‌داند، مورد انتقاد قرار داد و گفت كه این قانون تنها هزینه خدمات بهداشتی را افزایش داده و موجب كاهش خدمات پزشكی شده است.

از طرف دیگر اوباما در مقام دفاع از عملكرد خود برآمد و رویكرد فسخ و جایگزینی رامنی را زیر سوال برد.

وی تاكید كرد كه وال استریت نیازمند اصلاح و نظارت است و خانواده‌ها نیازمند حمایت در بازار بیمه بهداشت و درمان هستند.

این دو كاندیدا سپس به مسئله ایفای نقش دولت و اقتصاد پرداختند و اوباما تاكید كرد كه دولت فدرال در گسترش فرصت‌ها و ایجاد نردبام‌های فرصت نقشی برای ایفا كردن دارد.

اوباما اظهار داشت: چیزهایی نیز وجود دارد كه ما با همكاری یكدیگر آنها را بهتر انجام می‌دهیم.

رامنی خاطر نشان ساخت كه نقش دولت، حمایت از اصول قانون اساسی و اعلامیه استقلال است نه جایگزین كردن ابتكار عمل‌های مردم.

اوباما و رامنی همچنین به مسئله اشتغال زایی و كسری بودجه دولت در نخستین مناظره ریاست جمهوری خود پرداختند.

اوباما اظهار داشت: آمریكا به روند رشد اقتصادی و اشتغال زایی بازگشته و بخش خصوصی این كشور در 30 ماه گذشته توانسته پنج میلیون فرصت شغلی ایجاد كند.

وی عنوان داشت: من همچنین قصد دارم راه‌های گریزی را كه سبب انگیزه بخشیدن به شركت‌ها به منظور انتقال مشاغل به خارج از كشور می‌شد، ببندم. من همچنین قصد دارم برای شركت‌هایی كه در داخل آمریكا سرمایه‌گذاری می‌كنند، كاهش‌های مالیات در نظر بگیرم.

اوباما در ادامه تاكید كرد كه آمریكا باید طبقه متوسط را به منظور تقویت بازیابی اقتصادی، قدرتمندتر كند و به شیوه‌ای متعادل از جمله با شیوه‌هایی نظیر كاستن از مخارج دولت و افزایش مالیات، كسری بودجه را كاهش دهد.

رامنی نیز اوباما را مسبب سیاست‌های اقتصادی شكست خورده دانست كه به گفته وی موجب قیمت‌های بالای سوخت و مواد غذایی، كاهش درآمد آمریكایی‌ها به منظور مخارج مسكن خود و همچنین افزایش بدهی دولت فدرال شده‌ است.

رامنی به تشریح طرح پنج بندی خود به منظور ایجاد میلیون‌ها شغل جدید در چهار سال آینده در آمریكا پرداخت.

از جمله این بندها، كسب استقلال انرژی برای آمریكای شمالی، بازگشایی بازارهای خارجی جدید برای خدمات و اجناس آمریكایی، كاستن از هزینه‌های دولت و كاهش مالیات‌های تجارت‌های كوچك است.

اوباما و رامنی قرار است دو مناظره دیگر در تاریخ‌های 16 اكتبر و 22 اكتبر داشته باشند و معاونان آنها نیز قرار است مناظره‌ای در 11 اكتبر داشته باشند. /ایسنا

پیروزی رامنی بر اوباما در راند اول مناظره تلویزیونی

بیش از 65 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه سی ان ان آمریکا معتقدند میت رامنی در نخستین مناظره تلویزیونی توانسته است اوباما را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  شبکه سی ان ان آمریکا پس از برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی این سوال را از مخاطبان پرسیده است که کدامیک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را پیروز این مناظره می دانید.

در پاسخ به این سوال 67 درصد رامنی حاکم سابق ماساچوست را پیروز دانسته اند و تنها 25 درصد به پیروزی اوباما رای داده اند.

خاطرنشان می شود در نخستین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی بیشتر مسائل اقتصادی مطرح شد./مهر