اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین هواپیمای چاپی جهان رونمایی شد


یک شرکت اروپایی از اولین هواپیمای جهان که توسط فناوری چاپگر سه بعدی ساخته شده، رونمایی کرد.

خبرگزاری مهر: یک شرکت اروپایی از اولین هواپیمای جهان که توسط فناوری چاپگر سه بعدی ساخته شده، رونمایی کرد. شرکت «ایرباس» در راستای رقابت با رقیب دیرینه خود «بوئینگ»، اولین هواپیمای چاپی دنیا را با نام Thor در نمایشگاه هوا و فضای «برلین» در معرض چشم همگان قرار داد. این هواپیما بدون پنجره و به وزن ۲۱ کیلوگرم و طول کمتر از ۴ متر است.

اولین هواپیمای چاپی جهان رونمایی شد

در واقع Thor یک هواپیمای سبک ملخ دار بدون خلبان است. شرکت ایرباس اعلام کرد: با بکارگیری فناوری چاپگر سه بعدی می توان در مدت زمان تولید، سوخت و هزینه این نوع از هواپیماها به طرز قابل توجهی صرفه جویی کرد.

در اولین هواپیمای چاپی دنیا، تنها قسمتی که از مواد چاپگر سه بعدی موسوم به «پلی آمید» ساخته نشده، اجزای الکترونیکی است.

اولین هواپیمای چاپی جهان رونمایی شد

Thor می تواند به زیبایی پرواز کند و در آسمان از تعادل بالایی برخوردار است. همچنین ضایعات تولید هواپیما به روش چاپگر سه بعدی تقریبا صفر است. در حال حاضر این شرکت به دنبال توسعه این روش برای ساخت تمامی اجزای هواپیما با مواد چاپگر سه بعدی است.


ویدیو مرتبط :
اولین تبلیغ چاپی ریسپانسیو جهان را ببینید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین هواپیمای الکتریکی- هیبریدی جهان + تصاویر



اخبارعلمی - اولین هواپیمای الکتریکی- هیبریدی جهان + تصاویر

محققان توانسته‌اند با طراحی سیستم‌های الکتریکی-هیبریدی هواپیمایی را بسازند که یک سوم در مصرف سوخت مورد نیازش صرفه جویی خواهد کرد.

محققان دانشگاه کمبریج با همکاری شرکت بوئینگ برای اولین بار توانسته‌اند هواپیمایی که به صورت ترکیبی هیبریدی-الکتریکی است، بسازند.

اخبار,اخبارعلمی,اولین هواپیمای الکتریکی هیبریدی

بنابراین گزارش، سیستم هیبریدی- الکتریکی تاکنون برای خوردوها اعمال می‌شد. با این حال این سیستم روی هواپیماها آزمایش شده و با نتیجه مثبتی که از آن بدست آمده گفته می‌شود که می‌تواند 30 درصد از سوخت هواپیماها را کاهش دهد.

اخبار,اخبارعلمی,اولین هواپیمای الکتریکی هیبریدی

بنا به گفته این محققان، منبع انرژی هیبریدی روی خودروها باتری است که در آن انرژی ذخیره می‌شود، اما این باتری قابلیت این را ندارد که آن را روی هواپیما نصب کنند؛ در نتیجه محققان با کار ابتکاری که انجام داده‌اند توانستند با استفاده از باتری‌های لیتیوم پلیمری، شبیه آنچه که در لپ تاپ‌ها بکار می‌رود، منبع ذخیره انرژی با دوامی را برای هواپیما طراحی کنند.

همچنین موتور چهار زمانه پیستونی که در ساخت این هواپیمای هیبریدی الکتریکی استفاده شده، ساخت شرکت هوندا است.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران